Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

5 minut
Tematy powiązane: ReklamaBaneryDruk
reklamy na budynkach

Gotowy baner reklamowy czy indywidualny projekt graficzny?

Banery reklamowe, ulotki, plakaty, gadżety reklamowe, ciekawe wizytówki, niepowtarzalne logo i inne elementy identyfikacji wizualnej są nieodłączną częścią marketingu niemal każdej firmy i chociaż wydawałoby się, że tradycyjne formy promocji zostały już wyparte przez reklamę w internecie czy telewizji, to ciągle są skuteczne w przyciąganiu uwagi klienta.

Umieszczone w przestrzeni publicznej banery reklamowe pozwalają nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym pozyskać nowych klientów. Jak powinien wyglądać dobry baner reklamowy? Czy warto tworzyć indywidualne projekty graficzne? Ile musimy zapłacić za taką formę reklamy? Sprawdź koniecznie!

Czym jest baner reklamowy?

Baner reklamowy to wielkoformatowy wydruk, który jest tradycyjną formą promocji usług lub przedsiębiorstw. Banery przeznaczone są do użytku zewnętrznego i występują w postaci komunikatu lub dowolnego, innego przekazu wydrukowanego najczęściej na płachcie materiału. Posiadają przekaz reklamowy lub informacyjny. 

Taka tradycyjna reklama umieszczana jest w strategicznych miejscach przy ulicach, na ogrodzeniach, na dużych budynkach i w centrum miast. Dobrej jakości baner musi być odporny na warunki atmosferyczne oraz powinien przyciągać uwagę odbiorcy. Na banerze warto zamieścić logo, dane, hasło reklamowe oraz ciekawą grafikę.

Rodzaje banerów reklamowych

Na rynku dostępne są różne rodzaje banerów reklamowych, dzięki czemu klient może wybrać odpowiedni dla siebie. Wyróżniamy:

  • Banery frontlit – najczęściej jednostronne, wykonane z powłoki PCV lub tkaniny winylowej. Są odporne na warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia.
  • Banery mesh – wykonane z siatki mesh. Są lekkie, łatwe w montażu i bardzo trwałe.
  • Baner dwustronny – wykonany jest z materiałów typu blackout. Cechuje się doskonałą jakością o bardzo wyraźnym i ostrym druku. Posiada przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła. Bardzo odporny na zmieniające się warunki atmosferyczne.
  • Baner odblaskowy – posiada powłokę odbijającą światło. Jest bardzo dobrze widoczny po zmroku.

Czy banery nadal są odpowiednią formą reklamy?

Każda forma reklamy, która przynosi nam korzyści, jest dobra. Szeroko pojęty marketing jest bardzo ważny w firmie, a wszystkie działania, jakie przynoszą zyski naszemu przedsiębiorstwu (przyczyniają się do jego rozwoju i pozyskiwania nowych klientów), są jak najbardziej trafnymi formami promocji.

Banery są dostępne na rynku już od wielu lat, to bardzo skuteczna forma reklamy, która wciąż cieszy się dużą popularnością i zwraca uwagę przechodniów.

baner reklamowy na stelażu

Baner reklamowy pozwala nam na zastosowanie chwytliwego hasła, zwracającej uwagę widza grafiki i na umieszczenie w jednym miejscu najważniejszych informacji o firmie. Możemy stworzyć zarówno dużą wersję baneru, którą zamieścimy na budynku jak i mniejszą, która z pewnością przyda nam się na targach firm lub podobnych wydarzeniach.

Gotowe banery reklamowe, a może indywidualny projekt?

Przed zleceniem wydrukowania banerów reklamowych, wielu z nas zastanawia się, czy lepiej będzie zamówić gotowe wzory, czy może dostosować druk do swoich indywidualnych potrzeb? Wyróżniające się treści to podstawa kreowania indywidualnego wizerunku, dlatego jeżeli mamy możliwość zaprojektować swój własny plakat, skorzystajmy z niej. 

Zgrzany i zaoczkowany, gotowy do powieszenia baner powinien przyciągać uwagę odbiorcy (musi zawierać interesujący tekst oraz grafikę). Indywidualny projekt pozwala nam zwrócić uwagę przechodniów i wyróżnić się na tle konkurencji.

Gotowe szablony również mogą się sprawdzić, są tańsze, a często posiadają także możliwość personalizacji. Możemy dopasować treść, czasami też zdjęcia czy kolorystykę projektu do swoich potrzeb. Jednak decydując się na taki krok, musimy być świadomi, że gotowy baner nie będzie wyróżniał się na tle innych firm. Często nie mamy też możliwości zmiany w nim niektórych elementów.

Natomiast tworzenie banera według indywidualnego projektu nada mu niezwykle oryginalnego, niebanalnego charakteru. Możemy umieścić na nim dowolne teksty, spersonalizować wszystkie elementy i sprawić, że reklama tego typu będzie integralną częścią identyfikacji wizualnej naszej firmy.

Koszt baneru reklamowego

Cena baneru reklamowego uzależniona jest od wielu czynników, m.in., od tego, jakiej folii będziemy chcieli użyć oraz jaki wymiar i rodzaj druku wybraliśmy.

Reklamy mogą być drukowane w technologii twardego solwentu, ale możemy wybrać również atramenty ecosolventowe. Technologia ta pozwala na uzyskanie wyrazistych kolorów, jest przyjazna dla środowiska, a produkt końcowy jest niezwykle wytrzymały.

Zanim odbierzemy swoje zamówienie, drukarnia zgrzewa i oczkuje baner. Tak zabezpieczony produkt jest gotowy do powieszenia i daje nam dużą gwarancję odporności na warunki pogodowe.

Warto więc skontaktować się z drukarnią wielkoformatową i ustalić cenę indywidualnie, z uwzględnieniem wszystkich potrzeb.

projektowanie baneru

Jak zamówić baner reklamowy w drukarni? Jeżeli złożymy zamówienie przez specjalny formularz, drukarnie realizują takie zamówienia nawet w ciągu 24 godzin. W formularzu należy wybrać rodzaj, wielkość i materiał, z jakiego wykonany będzie nasz baner. Reklamowe plakaty mogą być zgrzewane standardowo, do wyboru jest także opcja niestandardowego rodzaju zgrzewania. Teraz trzeba tylko dołączyć plik gotowego projektu w odpowiedniej rozdzielczości.

Możesz także zamówić projekty banerów w drukarni. Wówczas grafik przygotuje projekt, który będzie wykonany według indywidualnych potrzeb klienta i w pełni spersonalizowany.

Podziel się tym materiałem:

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Jak zamówić wydruk ?

Dajemy Ci wybór w jaki możesz zamówić wydruki:

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.