Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

8 minut
Tematy powiązane: Reklama

Jak przygotować stoisko na targi?

Stoiska wystawiennicze to doskonała szansa na zaprezentowanie firmy, jej usług lub produktów szerokiemu gronu odbiorców, zarówno powiązanych, jak i niepowiązanych z branżą. Grupa interesantów w głównej mierze uzależniona jest od charakteru wydarzenia, jednak dobrze przygotowane stoiska wystawowe mogą efektywnie przykuć uwagę uczestników targów. Jak przygotować własne stoisko targowe, co powinno zawierać takie stoisko i dlaczego warto zdecydować się na taką formę promocji?

Stoisko targowe, czyli jak zaprezentować swoją firmę

Targi wystawiennicze to doskonała okazja na pozyskanie nowych klientów, ale także utrwalenie wizerunku marki lub firmy u osób na bieżąco korzystających z produktów, lub usług przedsiębiorstwa. To także możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji np. ciekawie przygotowanym stoiskiem, atrakcjami i otwartością do klientów. Aby jednak stoisko reklamowe przyciągnęło uwagę uczestników wydarzenia, warto jednak dostosować jego wygląd i udogodnienia dla odbiorców do charakteru targów. Jakie wyróżniamy rodzaje targów?

Rodzaje targów

Do najczęściej organizowanych targów możemy zaliczyć wydarzenia organizowane z uwagi na zasięg branżowy. I tak można wyróżnić targi uniwersalne, których odbiorcami są zwiedzający zarówno powiązani, jak i niepowiązani z branżą, oraz targi specjalistyczne, powiązane z konkretnym tematem (np. targi dla osób poszukujących pracy, targi dla specjalistów z danej dziedziny itd.).

Ponadto targi można podzielić ze względu na zasięg geograficzny. Wówczas można wyróżnić wydarzenia światowe, międzynarodowe (np. organizowane na terenie całej Europy), krajowe, lub regionalne (lokalne). Przygotowując własne systemy targowe, warto więc uświadomić sobie, czy dana grupa odbiorców odpowiednio zrozumie przekazywane im informacje. W niektórych przypadkach można użyć np. dialektu charakterystycznego dla danego regionu, lub słownictwa zrozumiałego tylko w danej branży, co z kolei pozwoli skrócić dystans w relacjach klient-firma.

Ponadto możemy wyróżnić targi organizowane tylko dla przedsiębiorców. Wówczas wystawcy mogą być równocześnie zwiedzającymi. Udział w tego rodzaju targach daje możliwość podjęcia współpracy z innymi firmami (np. na zasadach B2B), co może przynieść obopólne korzyści.

Jak przygotować stoisko wystawowe? Niezbędne elementy

Po określeniu grupy odbiorców można wówczas przejść do zaplanowania wyglądu stoiska i atrakcji dla zwiedzających. Warto mieć na uwadze, że wykorzystywane materiały powinny być ciekawe w odbiorze i powiązane kolorystycznie i graficznie z przedsiębiorstwem lub promowanym produktem/usługą. Co więc jest nieodłącznym elementem stoiska targowego?

Ścianki wystawiennicze

Niewątpliwie niezbędnym elementem na stoisku targowym są ścianki wystawiennicze, na których najczęściej nadrukowane są grafiki przedstawiające logo firmy, najważniejsze informacje dotyczące usługi lub produktu, lub inne projekty powiązane z promocją firmy. To jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców, głównie ze względu na rozmiar ścianki, ale także na możliwości jej ciekawego wyeksponowania.

Wyróżniamy m.in. modułowe ścianki tekstylne; proste stelaże aluminiowe, na których montuje się banery; ścianki łukowe, czy coraz popularniejsze konstrukcje umożliwiające dwustronne prezentowanie zaplanowanych treści. Co więcej, taki materiał reklamowy może zostać podświetlony zarówno od zewnątrz (osobnymi lampami), jak i od wewnątrz (na zasadzie kasetonu świetlnego), co również wpływa na przykucie uwagi odbiorców. Warto wspomnieć, że z wykorzystaniem ścianek zwykle powstają stoiska modułowe, tworzące zwartą całość.

Rollupy reklamowe

Zarówno w przypadku większych, jak i mniejszych systemów wystawienniczych doskonale sprawdzają się rollupy reklamowe. To nic innego jak rozkładana lub rozwijana pionowa reklama, która może przedstawiać dowolną grafikę. W branży wystawienniczej rollupy najczęściej służą jako materiały infograficzne z zaprezentowaną ofertą firmy, lub plansze naukowe, przedstawiające konspekty projektów.

Rollupy przydadzą się do przedstawienia oferty firmy

Sprzęt multimedialny

Wykorzystanie sprzętu multimedialnego podczas prezentacji swojej oferty to przede wszystkim nowoczesne, ale także przykuwające uwagę odbiorców rozwiązanie. Wystawcy zwykle decydują się na ekrany TV lub laptopy, kioski multimedialne, czy prezentacje z użyciem okularów VR i rozszerzonej rzeczywistości. Zwykle na ekranach wyświetlany jest krótki film przedstawiający działanie przedsiębiorstwa, cechy promowanego produktu, lub usługi. Dobrze zmontowany, zawierający ciekawą animację film i dobre usytuowanie sprzętów, zdecydowanie wpływają na zwiększenie zainteresowania stoiskiem.

Dodatki i dekoracje powiązane z branżą

Aby zwrócić uwagę odbiorców na stoisko targowe, warto umieścić na nim materiały powiązane z działalnością firmy. Przykładowo, przedsiębiorstwo oferujące usługi florystyczne może przyozdobić stoisko przygotowanymi przez siebie bukietami. Z kolei firmy produkujące np. sprzęt AGD mogą zainwestować w miniaturki swoich produktów z wyszczególnionymi ich cechami. Dobór dodatków i dekoracji zależy tak naprawdę od branży i fantazji wystawców :).

Nie należy zapominać o wizytówkach i ulotkach, zawierających najważniejsze informacje o firmie. Projektując takie materiały reklamowe, warto najpierw zapytać siebie samego „Co chcę wypromować?”, a następnie wykonać grafiki idealnie odpowiadające na pytanie. Jeśli zależy Ci na wypromowaniu konkretnego produktu lub usługi, napisz więcej właśnie o nich. Jeśli jednak wiesz, że odbiorcy będą potrzebować tylko informacji kontaktowych, zamieść na ulotkach parę słów o firmie i dane kontaktowe.

Upominki dla odwiedzających

Wiele firm zwykle decyduje się na przygotowanie małych upominków dla uczestników targów. Takie rozwiązanie nie tylko przypomina potencjalnym klientom i odbiorcom o firmie, ale także pozwala skrócić dystans i zbudować pozytywną relację. Do najczęstszych akcesorów stoisk targowych zaliczyć można długopisy z logo przedsiębiorstwa, smycze, notesy, czy kalendarze biurkowe.

Nierzadko na stoiskach można ujrzeć firmowe koszulki, kubki, czy piłki antystresowe. Warto zaznaczyć, że w wielu przypadkach zdobycie upominku wiąże się np. z rozwiązaniem prostego quizu o firmie lub odpowiedzeniem na kilka pytań (zadawanych głównie w celu poznania opinii o firmie lub produkcie).

Dlaczego warto wykorzystać stoiska targowe do promocji firmy?

Udział w targach jest świetnym sposobem na zaprezentowanie swoich usług szerokiemu gronu. Mogą być to zarówno potencjalni klienci, jak i przedsiębiorcy poszukujący firm do współpracy. Co więcej, targi mogą zostać wykorzystane do przeprowadzenia badań nad doskonaleniem ofert, czy poznania opinii publicznej na temat wizerunku marki. Przedsiębiorcy mają okazję poznać konkurencję i jej ofertę i porównać ją ze swoją. Ponadto targi ze względu na charakter wydarzenia umożliwiają nawiązanie bliższych relacji z odbiorcami i poznanie ich potrzeb związanych z ofertą firmy.

Podsumowanie

Przygotowując się do targów, warto skupić się na szczegółach i dokładnie rozplanować elementy stoiska, w szczególności materiały reklamowe i grafiki, które się na nich znajdą. Dobrze i ciekawie przygotowane stoisko targowe może przyciągnąć wielu odbiorców, którzy z kolei mogą nawiązać współpracę z firmą lub zostać jej klientami. Warto więc zadbać zarówno o efekty wizualne, jak i upominki i atrakcje, które utrwalą wizerunek firmy u uczestników wydarzenia.

Podziel się tym materiałem:

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Jak zamówić wydruk ?

Dajemy Ci wybór w jaki możesz zamówić wydruki:

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.