Rodzaje Banerów Reklamowych

Szczegóły publikacji:

2 lipca, 2021 /
6 minut /
Jakub

Rodzaje banerów reklamowych

Promocja własnej marki, produktu bądź usług jest nieodłącznym elementem działań marketingowych. Jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klientów są niewątpliwie banery reklamowe. Choć wydawać by się mogło, że tradycyjny sposób reklamy został wyparty przez telewizję i internet, to wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Banery reklamowe możemy spotkać przede wszystkim w przestrzeni publicznej. Z całą pewnością pozwala to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wyróżniamy kilka rodzajów banerów reklamowych. W poniższym poradniku postaramy się je przybliżyć!

Czym są banery reklamowe?

Banery reklamowe to innymi słowy, wielkoformatowe wydruki mające na celu promocję firmy bądź usługi. Mogą mieć także charakter informacyjny. Banery powstają w drukarni solwentowej. Przeznaczone są w głównej mierze do użytku zewnętrznego. Z powodzeniem mogą być umieszczane na ścianach budynku, ogrodzeniach, stelażach i wielu innych miejscach o dużej powierzchni. Wysokiej jakości materiały, użyte do produkcji banerów reklamowych są odporne na uszkodzenia, jak i działanie czynników zewnętrznych, dzięki czemu mamy pewność, że posłużą długi czas w nienagannym stanie. Nowoczesne technologie wydruku wielkoformatowego sprawiają, że możemy stworzyć efektowny plakat, który z pewnością przykuje wzrok przechodniów.

Rodzaje banerów reklamowych

Baner frontlit

Frontlit to bez wątpienia najczęściej wybierany rodzaj baneru reklamowego. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „oświetlany od przodu„. Baner typu frontlit najczęściej wykonuje się z tkaniny winylowej oraz powłoki PCV. Produkt jest bardzo łatwy w obróbce, zwykle jednostronny. 

Niekwestionowaną zaletą takiego rozwiązania jest stosunkowo niska cena. Baner fronlit dostępny jest w różnych gramaturach. Im jest ona większa, tym plakat jest bardziej wytrzymały. Dodatkowym atutem jest odporność na działanie wilgoci, promieniowanie UV oraz uszkodzenia.

Baner mesh

Jak możemy łatwo wywnioskować, tego rodzaju baner reklamowy wykonany jest z siatki mesh. Oznacza to, że zbudowany jest z wielu drobnych dziurek. To niewątpliwie czyni plakat bardzo lekkim. Jego montaż nie powinien stanowić żadnego problemu. Należy zaznaczyć, że materiał, jakim jest siatka mesh doskonale sprawdzi się podczas silnych podmuchów wiatru. Dodatkowo jest odporny na niekorzystne warunki pogodowe. Z powodzeniem nadaje się do montowania na elewacji budynków, płotach, ogrodzeniach i każdej innej powierzchni.

Baner dwustronny

Baner dwustronny drukowany jest na materiałach typu blackout. Niewątpliwie pozwala to uzyskać doskonałą jakość plakatu po obu stronach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że tego typu banery posiadają specjalną przekładkę, uniemożliwiającą przenikanie światła. Dzięki temu są one czytelne z każdego miejsca. Zaletą bannerów dwustronnych jest oczywiście wysoka odporność na warunki atmosferyczne. To sprawia, że mogą być eksponowane przez długi czas, zachowując świetny wygląd. Banery dwustronne drukowane są przy użyciu druku solwentowego, co pozwala uzyskać pożądaną ostrość oraz wyraziste barwy.

Baner odblaskowy

Nie da się ukryć, że baner odblaskowy to ciekawy pomysł na reklamę outdoorową. Wykonany jest przy użyciu specjalnej powłoki, która odbija światło. Dzięki temu jest on bardzo dobrze widoczny nawet po zapadnięciu zmroku. Tego rodzaju plakaty najczęściej wykorzystywane są przy ulicach o dużym natężeniu ruchu. Z pewnością nie zauważymy żadnej różnicy podczas ekspozycji banera odblaskowego w ciągu dnia – wygląda on tak samo, jak klasyczny szyld. Aby baner świecił, wystarczy naprawdę niewielka ilość światła. To sprawia, że nie ma potrzeby stosowania pomocniczego oświetlenia.

Zainteresowany własnym banerem? Sprawdź, jak poprawnie zamówić baner reklamowy, aby skutecznie promować markę lub produkt.

Podsumowanie

Reklama zewnętrzna jest podstawowym elementem promocji własnej marki lub produktu. Banery reklamowe na trwałe wpisały się w krajobraz wielu polskich miast. Najczęściej umieszcza się je w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Niewątpliwie umożliwia to dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi Klientami. Istnieje kilka rodzajów banerów reklamowych, a każdy z nich ma inne zastosowanie. Jedno jest pewne – banery są jedną z najbardziej skutecznych form reklamy.

Podziel się tym materiałem:
Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on google
Share on pinterest