Gotowy baner reklamowy czy indywidualny projekt graficzny?
Banery reklamowe, ulotki, plakaty, gadżety reklamowe, ciekawe wizytówki, niepowtarzalne logo i inne elementy identyfikacji wizualnej są nieodłączną częścią marketingu niemal każdej firmy i chociaż wydawałoby się, że tradycyjne formy promocji zostały już wyparte przez reklamę w internecie czy telewizji, to ciągle są skuteczne w przyciąganiu uwagi klienta.
Umieszczone w przestrzeni publicznej banery reklamowe pozwalają nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym pozyskać nowych klientów. Jak powinien wyglądać dobry baner reklamowy? Czy warto tworzyć indywidualne projekty graficzne? Ile musimy zapłacić za taką formę reklamy? Sprawdź koniecznie!
Czym jest baner reklamowy?
Baner reklamowy to wielkoformatowy wydruk, który jest tradycyjną formą promocji usług lub przedsiębiorstw. Banery przeznaczone są do użytku zewnętrznego i występują w postaci komunikatu lub dowolnego, innego przekazu wydrukowanego najczęściej na płachcie materiału. Posiadają przekaz reklamowy lub informacyjny.
Taka tradycyjna reklama umieszczana jest w strategicznych miejscach przy ulicach, na ogrodzeniach, na dużych budynkach i w centrum miast. Dobrej jakości baner musi być odporny na warunki atmosferyczne oraz powinien przyciągać uwagę odbiorcy. Na banerze warto zamieścić logo, dane, hasło reklamowe oraz ciekawą grafikę.
Rodzaje banerów reklamowych
Na rynku dostępne są różne rodzaje banerów reklamowych, dzięki czemu klient może wybrać odpowiedni dla siebie. Wyróżniamy:
- Banery frontlit – najczęściej jednostronne, wykonane z powłoki PCV lub tkaniny winylowej. Są odporne na warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia.
- Banery mesh – wykonane z siatki mesh. Są lekkie, łatwe w montażu i bardzo trwałe.
- Baner dwustronny – wykonany jest z materiałów typu blackout. Cechuje się doskonałą jakością o bardzo wyraźnym i ostrym druku. Posiada przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła. Bardzo odporny na zmieniające się warunki atmosferyczne.
- Baner odblaskowy – posiada powłokę odbijającą światło. Jest bardzo dobrze widoczny po zmroku.
Czy banery nadal są odpowiednią formą reklamy?
Każda forma reklamy, która przynosi nam korzyści, jest dobra. Szeroko pojęty marketing jest bardzo ważny w firmie, a wszystkie działania, jakie przynoszą zyski naszemu przedsiębiorstwu (przyczyniają się do jego rozwoju i pozyskiwania nowych klientów), są jak najbardziej trafnymi formami promocji.
Banery są dostępne na rynku już od wielu lat, to bardzo skuteczna forma reklamy, która wciąż cieszy się dużą popularnością i zwraca uwagę przechodniów.
Baner reklamowy pozwala nam na zastosowanie chwytliwego hasła, zwracającej uwagę widza grafiki i na umieszczenie w jednym miejscu najważniejszych informacji o firmie. Możemy stworzyć zarówno dużą wersję baneru, którą zamieścimy na budynku jak i mniejszą, która z pewnością przyda nam się na targach firm lub podobnych wydarzeniach.
Gotowe banery reklamowe, a może indywidualny projekt?
Przed zleceniem wydrukowania banerów reklamowych, wielu z nas zastanawia się, czy lepiej będzie zamówić gotowe wzory, czy może dostosować druk do swoich indywidualnych potrzeb? Wyróżniające się treści to podstawa kreowania indywidualnego wizerunku, dlatego jeżeli mamy możliwość zaprojektować swój własny plakat, skorzystajmy z niej.
Zgrzany i zaoczkowany, gotowy do powieszenia baner powinien przyciągać uwagę odbiorcy (musi zawierać interesujący tekst oraz grafikę). Indywidualny projekt pozwala nam zwrócić uwagę przechodniów i wyróżnić się na tle konkurencji.
Gotowe szablony również mogą się sprawdzić, są tańsze, a często posiadają także możliwość personalizacji. Możemy dopasować treść, czasami też zdjęcia czy kolorystykę projektu do swoich potrzeb. Jednak decydując się na taki krok, musimy być świadomi, że gotowy baner nie będzie wyróżniał się na tle innych firm. Często nie mamy też możliwości zmiany w nim niektórych elementów.
Natomiast tworzenie banera według indywidualnego projektu nada mu niezwykle oryginalnego, niebanalnego charakteru. Możemy umieścić na nim dowolne teksty, spersonalizować wszystkie elementy i sprawić, że reklama tego typu będzie integralną częścią identyfikacji wizualnej naszej firmy.
Koszt baneru reklamowego
Cena baneru reklamowego uzależniona jest od wielu czynników, m.in., od tego, jakiej folii będziemy chcieli użyć oraz jaki wymiar i rodzaj druku wybraliśmy.
Reklamy mogą być drukowane w technologii twardego solwentu, ale możemy wybrać również atramenty ecosolventowe. Technologia ta pozwala na uzyskanie wyrazistych kolorów, jest przyjazna dla środowiska, a produkt końcowy jest niezwykle wytrzymały.
Zanim odbierzemy swoje zamówienie, drukarnia zgrzewa i oczkuje baner. Tak zabezpieczony produkt jest gotowy do powieszenia i daje nam dużą gwarancję odporności na warunki pogodowe.
Warto więc skontaktować się z drukarnią wielkoformatową i ustalić cenę indywidualnie, z uwzględnieniem wszystkich potrzeb.
Jak zamówić baner reklamowy w drukarni? Jeżeli złożymy zamówienie przez specjalny formularz, drukarnie realizują takie zamówienia nawet w ciągu 24 godzin. W formularzu należy wybrać rodzaj, wielkość i materiał, z jakiego wykonany będzie nasz baner. Reklamowe plakaty mogą być zgrzewane standardowo, do wyboru jest także opcja niestandardowego rodzaju zgrzewania. Teraz trzeba tylko dołączyć plik gotowego projektu w odpowiedniej rozdzielczości.
Możesz także zamówić projekty banerów w drukarni. Wówczas grafik przygotuje projekt, który będzie wykonany według indywidualnych potrzeb klienta i w pełni spersonalizowany.