Gdzie Powiesić Baner Reklamowy, Aby Przyciągał Uwagę?

BLOG

/
/
Gdzie Powiesić Baner Reklamowy, Aby Przyciągał Uwagę?

Potrzebny czas:

7 minut
Tematy powiązane: BaneryReklama

Reklama na płocie, czyli gdzie umieścić baner reklamowy, żeby był skuteczny

W dobie internetu przedsiębiorcy często skupiają się na reklamowaniu własnych usług i produktów online. W zależności od portalu, reklamy w internecie kosztować mogą od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto jednak, zarówno w przypadku małej firmy, jak i dużego przedsiębiorstwa, skorzystać z tradycyjnej formy reklamy, jaką jest baner reklamowy umieszczony na ogrodzeniu. Czym kierować się przy wyborze miejsca na reklamę i o jakich zasadach musimy pamiętać?

Reklama umieszczona na ogrodzeniu — w którym miejscu ją powiesić?

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy przyciągnie zarówno uwagę przechodniów, jak i kierowców. Podstawą jest wykorzystanie powierzchni baneru i stworzenie grafiki, która jednocześnie będzie kojarzyć się z firmą i będzie łatwa do zapamiętania. Doświadczony producent reklamy zewnętrznej świadczący usługi reklamowe powinien bez problemu przedstawić oferty odpowiedniego projektu, który spełni oczekiwania zleceniodawcy. Gdzie umieścić gotowy baner, aby był skuteczną reklamą firmy?

Reklama na płocie

Zastanawiając się, w którym miejscu w mieście powiesić swoją reklamę, przede wszystkim zwróć uwagę na lokalizację wybranego ogrodzenia. Zadaj sobie pytania: Czy tędy przechodzi dużo przechodniów? Może to droga do pracy większości mieszkańców? Czy będą oni w stanie ujrzeć baner bez wytężania wzroku? Czy kierowcy mimowolnie zatrzymają wzrok na reklamie? Podstawą powodzenia reklamy w formie banera jest umieszczenie jej w miejscu widocznym i uczęszczanym. Warto dodać, że baner reklamowy na prywatnej posesji nie jest drogim przedsięwzięciem, a może skutkować zwiększonym zainteresowaniem ze strony potencjalnych klientów.

reklama na płocie

Baner na własnym ogrodzeniu — reklama za darmo?

Reklama na własnej posesji to świetny sposób na promocję usługi lub produktu. Co więcej, wieszając banery na własnej działce, unikamy opłaty, którą pobierałby od nas właściciel innej posesji za wywieszenie reklamy. Jednak czy to oznacza, że reklama na własnym ogrodzeniu jest całkowicie bezpłatna? Nie do końca.

Poza oczywistymi kosztami stworzenia baneru należy wziąć pod uwagę aspekty prawne. 17 sierpnia 2015 r. w życie weszła ustawa krajobrazowa, ściśle określająca warunki sytuowania reklam w przestrzeni publicznej. Celem ustawy są przede wszystkim poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. Dodatkowo w każdej gminie rada może zdecydować się na wprowadzenie opłaty reklamowej, która byłaby dodatkowym źródłem dochodu gminy. Na szczęście opłaty za reklamę nie są bardzo duże — wyróżniamy opłatę stałą, która nie może przekroczyć 2,50 zł dziennie oraz opłatę zmienną, której najwyższa stawka może wynosić 0,20 zł/m2.

Reklama w pasie drogowym

Dużą skutecznością może cieszyć się reklama w pasie drogowym prowadzącym do siedziby firmy. Kilkukrotne ujrzenie logo przedsiębiorstwa lub ciekawych haseł z nim związanych zwiększa zapamiętanie Twojej marki przez potencjalnego klienta. Pamiętaj jednak, że umieszczenie reklamy w pasie drogowym musi być zgodne z obowiązującym prawem. Baner nie może za bardzo rozpraszać uwagi kierowcy, ani ograniczać pola widzenia. Co więcej, chcąc powiesić reklamę przy drodze, musisz zgłosić swoje zamiary do starostwa powiatowego i poczekać z montażem reklamy do czasu uzyskania pozwolenia. Dodatkowo zgodnie z ustawą baner powinieneś zamontować w określonych odległościach od granicy jezdni. Przykładowo przy drogach krajowych jest to 10 metrów w terenie zabudowanym i 25 metrów w terenie niezabudowanym, a przy autostradach odległość ta wynosi odpowiednio 30 i 50 metrów.

reklama przy drodze

Reklama na budynku

Często przedsiębiorcy decydują się na zamontowanie baneru na budynku — np. na własnej działce lub wynajmując miejsce reklamowe na ścianie cudzego domu, lub lokalu usługowego. Powieszenie baneru na elewacji budynku to świetny sposób na promocję marki, gdyż zwyczajnie taka reklama jest bardziej zauważalna. Pozwolenie na taką formę promocji nie jest wymagane, jednak należy pamiętać, że baner będzie zamontowany niezgodnie z prawem jeśli będzie niwelował wpadanie światła dziennego do budynku i będzie zamontowany na budynku nieznajdującym się w terenie zabudowanym. Co więcej, reklama nie powinna być zamontowana na obiekcie zabytkowym.

Pozwolenie jednak będzie wymagane w przypadku, gdy do zamontowania reklamy zbudowana zostanie nowa konstrukcja, np. tablica lub stelaż. Ma to związek szczególnie z bezpieczeństwem przechodniów i mieszkańców. Nie zawsze jednak pozwolenie na budowę będzie konieczne — wszystko zależy od rozmiarów konstrukcji. Warto więc przed budową wybrać się do starostwa powiatowego z projektem budowy i zadać pytanie, czy zgoda na postawienie konstrukcji będzie konieczna.

Podsumowanie

Reklama na płocie lub elewacji to doskonała forma promocji marki, szczególnie gdy obszar jej działania obejmuje pojedynczą miejscowość. Wybierając przestrzeń na umieszczenie baneru, pamiętaj o tym, aby transparent był łatwo zauważalny i przykuwał grafiką uwagę przechodniów i kierowców. Co więcej, mając na uwadze ustawę krajobrazową, zaprojektuj plakat tak, aby nie zakłócał estetyki przestrzeni publicznej.

Podziel się tym materiałem:

Jesteśmy na YouTube:

Weryfikacja projektu

Średni czas weryfikacji to 30 – 60 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybkie pytanie

Średni czas odpowiedzi to 15 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Projekt - szczegóły i wycena

Średni czas odpowiedzi to 30 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Umów konsultację

Średni czas odpowiedzi to 9 min. Jeżeli umawiasz konsultację w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

Uniwersalne
  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli chcesz przyspieszyć weryfikacji, skontaktuj się z nami telefonicznie – dane znajdziesz w zakładce kontakt.