Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

8 minut
Tematy powiązane: ReklamaBanery
billboard

Zalety i wady reklamy zewnętrznej

Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama to klucz do udanego biznesu. Obecnie istnieje wiele form promocji marki. Mimo rozwoju technologii cyfrowych reklama zewnętrzna wciąż cieszy się ogromną popularnością. Pod tym pojęciem kryją się różnego rodzaju szyldy, plakaty, banery i billboardy. Spotykamy je na każdym kroku, szczególnie w dużych miastach, ale i wioskach. Atrakcyjna reklama zewnętrzna przyciąga uwagę i pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców przy stosunkowo niskich kosztach. Obok tak wielu zalet, reklama outdoorowa ma również wady. Jakie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule!

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, zwana również outdoorową lub OOH (z ang. out of home), to forma przekazu marketingowego. Umieszczana jest poza miejscem zamieszkania konsumenta, a jej nadrzędnym celem jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Nie bez przyczyny nośniki reklamy zewnętrznej zlokalizowane są w miejscach użyteczności publicznej. Widowiskowe szyldy, plakaty, bannery, czy billboardy możemy spotkać w środkach komunikacji miejskiej, na przystankach, w galeriach handlowych, kinach, a także na ulicach, deptakach oraz na poboczach dróg.

Dobra reklama zewnętrzna powinna charakteryzować się czytelną grafiką i prostą treścią, która będzie zrozumiała dla większości osób. Dzięki temu plakat stanie się łatwy w odbiorze, a co za tym idzie – zachęci potencjalnego Klienta do zapoznania się z ofertą. Reklama zewnętrzna zazwyczaj osiąga bardzo duże rozmiary, bo powyżej 100 metrów kwadratowych. Zważywszy na to, że jest przeznaczona do ekspozycji zewnętrznej, warto zwrócić uwagę na sposób wykonania (użyte materiały, estetyczne wykończenie). Wówczas zyskamy pewność, że reklama nie ulegnie zniszczeniu w wyniku niekorzystnych warunków atmosferycznych. O wysoką jakość produktu końcowego dba producent reklamy zewnętrznej.

Zalety reklamy zewnętrznej

Szeroki zasięg oddziaływania

Największą zaletą reklam zewnętrznych jest szeroki zasięg oddziaływania. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniej lokalizacji. Reklamy outdoorowe nie bez przyczyny umieszczane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Nośnikami są wielkoformatowe powierzchnie, które przykuwają spojrzenia osób przemieszczających się po mieście.

Reklama zewnętrzna to jeden z najprostszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych Klientów. Dlaczego? Przekaz adresowany jest tak naprawdę do każdego człowieka – bez względu na wiek, płeć, religię, czy zainteresowania. Co więcej, odpowiednio zaprojektowane reklamy OOH doskonale wpisują się w architekturę miast, jak i wiosek. To również ma duży wpływ na skuteczność kampanii reklamowej.

reklamy zewnętrzne

Atrakcyjna forma i jasny przekaz

Reklama zewnętrzna daje nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o wybór nośników. W zależności od preferencji możemy zdecydować się na banery reklamowe, plakaty citylight, billboardy, afisze, szyldy, car wrapping, czy kasetony reklamowe. Ciekawym pomysłem jest również oklejanie witryn sklepowych. Każde z rozwiązań posiada swoje zalety. Ważne, aby wielkoformatowe reklamy zewnętrzne zostały wykonane ze smakiem, czasem nawet szczyptą humoru. Dzięki temu zaintrygują odbiorcę i zachęcą go do bliższego zapoznania z ofertą.

Oprócz aspektów wizualnych liczy się również jasny przekaz. Reklama OOH nie tylko przykuwa wzrok, ale również w szybki i precyzyjny sposób przekazuje konkretne treści i informacje. Takie działanie sprawia, że chwytliwe hasła na długo pozostają w pamięci odbiorców, nawet tych mniej spostrzegawczych.

Ciągły kontakt z odbiorcą

Reklamy umieszczane w przestrzeni publicznej gwarantują bieżący kontakt z odbiorcą. Podczas podróżowania po mieście nośnik reklamowy zawsze pojawia się w polu widzenia konsumenta. Spojrzenie na plakat zwykle trwa kilka sekund, jednak tyle wystarczy, żeby pozytywny obraz promowanej marki, produktów bądź usług utrwalił się w pamięci potencjalnego Klienta.

W przypadku, gdy odbiorca porusza się codziennie tą samą trasą (np. do pracy), kontakt jest powtarzalny. Dodatkowo wszelkiego rodzaju bannery, plakaty, czy billboardy często pojawiają się w kilku miejscach w niedalekich odstępach. W przeciwieństwie do reklam emitowanych w telewizji, czy internecie nie ma możliwości ich wyłączenia, czy zmiany kanału. Z czasem widz zaczyna dostrzegać plusy firmy i interesować się ofertą.

billboard

Niskie koszty wykonania

Jedną z głównych zalet reklam zewnętrznych są relatywnie niskie koszty dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Wybierając popularne, ogólnodostępne materiały możemy tanim kosztem wypromować swoją markę, produkty bądź usługi.
Oczywiście do tego dochodzi koszt wynajmu powierzchni reklamowej. Zależnie od potrzeb może być to działka, ściana budynku, słup, czy ogrodzenie. Przy tym warto dodać, że zazwyczaj cena wynajmu jest bardzo korzystna, co czyni to rozwiązanie opłacalnym. Należy wziąć pod uwagę, iż montaż reklamy zewnętrznej to długotrwała inwestycja, która zwróci się w niedługim czasie.

Reklamy zewnętrzne – wady

Tak, jak zostało wspomniane na wstępie, reklamy zewnętrzne mimo ogromu zalet mają również słabe strony. Do wad z pewnością możemy zaliczyć ingerencję w krajobraz miast, jak i wiosek. Zbyt duża ilość nośników reklamowych zaburza ład przestrzenny, a co za tym idzie – wprowadza chaos i nieporządek. Nierzadko wielkoformatowe plakaty, czy banery reklamowe zasłaniają najpiękniejsze obiekty zabytkowe, co wywiera negatywny wpływ na estetykę miasta.

Co więcej, dość ryzykowne jest umieszczanie reklam podświetlanych na poboczach dróg. Światło emitowane przez ekran może oślepiać kierowców. Powoduje to poważne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pozostają jeszcze kwestie ochrony środowiska. Przeciwnicy reklam zewnętrznych twierdzą, że do ich produkcji wykorzystywane są szkodliwe materiały, który mają negatywny wpływ na otoczenie.

Podsumowanie

Reklama zewnętrzna to najstarsza i najpopularniejsza forma marketingowego przekazu. Przybiera rozmaite formy – począwszy od szyldów, afiszy, plakatów, poprzez billboardy, bannery, aż po car wrapping czy panele citylight. Wielkoformatowe nośniki reklamy zewnętrznej umieszczane są poza miejscem zamieszkania konsumentów. Oznacza to, że możemy zetknąć się z nimi tuż po wyjściu z domu. Rozwiązanie to ma swoje wady i zalety. Do zalet możemy zaliczyć szeroki zasięg oddziaływania, atrakcyjny wygląd, stały kontakt z odbiorcą oraz niskie koszty produkcji. Z kolei do najczęściej podkreślanych wad należą: zaburzenie estetyki miast i wsi, względy bezpieczeństwa oraz negatywny wpływ na środowisko

Podziel się tym materiałem:

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.