Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: Reklama

Billboard – reklama, która rzuca się w oczy

Reklama zewnętrzna na trwałe wpisała się w krajobraz polskich miast i wiosek. Mimo rozwoju technologii cyfrowych, to nadal jedna z najskuteczniejszych form promocji marki. Popularnym nośnikiem reklamy zewnętrznej są billboardy.

Wielkoformatowe plakaty zazwyczaj zlokalizowane są w przestrzeniach miejskich o dużym natężeniu ruchu, a także przy drogach krajowych i autostradach. Takie działanie ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Czym dokładnie jest reklama billboardowa? Jakie są jej rodzaje? Dlaczego warto ją zastosować? Ile kosztują billboardy reklamowe? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w poniższym artykule!

Co to jest billboard?

Billboard to, innymi słowy, wielkoformatowa tablica bądź plakat wykorzystywany jako nośnik reklamy zewnętrznej (outdoorowej). Powinien zostać zaprojektowany w taki sposób, by zwracał uwagę przechodniów i kierowców. Ogromne znaczenie ma tutaj odpowiednia grafika oraz chwytliwy, oryginalny tekst, który zapadnie w pamięci potencjalnych klientów.

Tablice reklamowe zwykle umieszczane są na ścianach budynków lub specjalnych konstrukcjach. Możemy spotkać je w najbardziej ruchliwych punktach – centrach miast, czy w pasie drogowym (wymagana jest zgoda zarządcy drogi wydawana w formie decyzji administracyjnej). Zwłaszcza w centrum miasta występują tzw. megaboardy lub longboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe. Ich powierzchnia wynosi od 50 do nawet 300 m2.

Billboard reklamowy znajduje grono zwolenników i przeciwników. Dla jednych to świetny sposób na efektowną promocję własnej marki, produktów bądź usług. Dla innych to spora ingerencja w krajobraz i zaburzenie ładu przestrzennego miasta, czy wioski.

billboard-reklamowy

Rodzaje billboardów reklamowych

Wyróżniamy kilka rodzajów billboardów reklamowych. Pierwsza grupa to billboardy naścienne. Jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone są do montowania na ścianie budynku. Rozwiązanie to jest niezwykle ekonomiczne, ponieważ nie wymaga stosowania dodatkowych konstrukcji wzmacniających. Plakaty naścienne świetnie sprawdzą się w dużych miastach, gdzie przestrzeń ekspozycyjna jest ograniczona.

Kolejny rodzaj to billboardy przestawne. Pod tym pojęciem kryją się nośniki reklamowe umieszczane na specjalnych konstrukcjach. Nie są trwale związane z gruntem, co sprawia, że możemy w dowolnej chwili zmienić ich lokalizację. Co ważne, nie wymagają uzyskania zgody na budowę. Taka konstrukcja prezentuje się solidnie i dostojnie.

Innym rodzajem są billboardy kotwiczone w gruncie. W podłożu wykonywane są wykopy. Następnie jedna lub dwie nogi billboardu umieszczane są w otworach i betonowane. W tym przypadku konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę. Billboardy na stałe związane z gruntem to bardzo solidne i trwałe rozwiązanie.

Billboardy reklamowe – zalety

Kampania billboardowa ma mnóstwo zalet. Największym atutem jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Wielkoformatowy plakat czy tablica wyeksponowana w centrum miasta to ogromna szansa na pozyskanie nowych klientów. Ciekawa grafika z pewnością przyciągnie wzrok przemieszczających się przechodniów, czy też kierowców, a chwytliwe hasło zostanie w ich pamięci na dłużej.

Osoby podróżujące codziennie tą samą trasą np. do pracy będą miały powtarzalny kontakt z reklamą. Istnieje spora szansa, że promowana marka, produkt lub usługa wzbudzi w nich zainteresowanie i zachęci do bliższego zapoznania się z ofertą. W przeciwieństwie do reklamy w mediach społecznościowych, radiu czy telewizji, konsumenci nie mają możliwości jej wyłączenia. Chcąc nie chcąc wzrok kieruje się na reklamę.

Ogromną zaletą jest to, że billboard tak naprawdę niczego nie narzuca. Odbiorcy nie muszą czuć się osaczeni bezpośredniością reklamy. Większość przekazów adresowanych jest do każdego człowieka bez względu na wiek, płeć, zainteresowania, czy wyznanie. Do atutów możemy zaliczyć jeszcze łatwość wprowadzenia zmian. W momencie, gdy nasza oferta uległa zmianie wystarczy tylko ponownie okleić billboard. Z pewnością zostanie to dostrzeżone przez przechodniów.

tablica-billboardowa

Cena billboardu

Całkowity koszt billboardu zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wielkość reklamy. Plakaty i tablice dostępne są w wielu wariantach rozmiarowych. Przy tym należy dodać, że standardowy format europejski wynosi 504 x 238 cm. Pamiętajmy, że reklama zewnętrzna powinna być widoczna z dużej odległości – dzięki temu będzie dobrze spełniać funkcje marketingowe.

Jak zostało wspomniane wcześniej, możemy zdecydować się również na megaboardy lub longboardy, których powierzchnia wynosi nawet 300 m2. Warto mieć na uwadze, że im większy format reklamy, tym wyższa cena. Ogromne znaczenie ma również rodzaj użytych materiałów – jakość papieru oraz technologia druku.

Cena billboardu uzależniona jest również od lokalizacji reklamy. W całej Polsce zauważa się pewne podobieństwo, a mianowicie – im bliżej miasta, tym koszty są wyższe. Trzeba jednak liczyć się z tym, że taka jednorazowa inwestycja może się szybko zwrócić. Co więcej, długoterminowy wynajem powierzchni jest bardzo korzystny finansowo. Na cenę wpływa także wynajem profesjonalnej firmy, która zajmie się wyklejeniem billboardu. Najlepiej wybrać fachowców, którzy mają specjalistyczne uprawnienia do pracy na wysokości.

Podsumowanie

Nie od dziś wiadomo, że skuteczna reklama jest drogą do udanego biznesu. W obecnych czasach przedsiębiorcy mogą wypromować swoją markę, produkty bądź usługi na wiele sposobów. Choć dzięki Internetowi i mediom społecznościowym możliwości bardzo się poszerzyły, to nie warto rezygnować z reklamy outdoorowej.

Wielkoformatowe plakaty i tablice mają na celu eksponować aktualną ofertę firmy. Zlokalizowane w strategicznych punktach miasta gwarantują największy zasięg odbiorców. Korzyści płynących z reklamy zewnętrznej jest o wiele więcej. Ciekawa grafika podnosi atrakcyjność firmy, a chwytliwy tekst zostaje w pamięci konsumenta na dłużej. Takie działanie sprzyja także budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród potencjalnych Klientów.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.