Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: ReklamaDruk
plakaty reklamowe

Typy plakatów reklamowych

Plakaty zdecydowanie pełnią istotną funkcję w kampaniach reklamowych. W głównej mierze wzbudzają zainteresowanie wśród odbiorców i „zachęcają” do skorzystania z oferowanych usług. Trafne plakaty reklamowe powinny być przede wszystkim odpowiednio zaprojektowane – muszą posiadać chwytliwe hasła, tematyczne elementy graficzne oraz tworzyć spójną całość. Dzięki temu idealnie będą spełniać swoją funkcję marketingową i informacyjną. Stworzenie tego typu reklamy jest niewątpliwie czasochłonne i wymagające posiadania wyszukanej kreatywności. Jakie rodzaje plakatów reklamowych można wyróżnić?
Czym jest plakat reklamowy?

Słysząc słowo „plakat” na pewno wiele osób wyobraża sobie pokoje nastolatków, gdzie przyklejone na ścianach kolorowe egzemplarze przedstawiały najczęściej popularnych aktorów, piosenkarzy lub sławnych celebrytów. Obecnie od tego rodzaju dekoracyjnych obrazków się powoli odchodzi, a plakaty pełnią nieco inną funkcję.

Plakat to jeden z najbardziej popularnych nośników reklamowych, który umieścić można w miejscach publicznych np. na przystankach autobusowych. Jest to doskonała forma ogłoszeń, najczęściej kilkukrotnie powielana. Zazwyczaj informuje odbiorców o zbliżających się wydarzeniach sportowych lub kulturalnych, zawiadamia o nadchodzącej premierze filmu oraz zachęca do zakupu danego produktu. Ta grafika użytkowa na ogół występuje w formie druku jednostronnego o minimalnym formacie A2. Plakaty reklamowe to środki masowego przekazu, drukowane na specjalnym papierze plakatowym, które koniecznie muszą zawierać krótkie hasła, łatwe do zapamiętania. Oprócz tego powinny odznaczać się barwnymi ilustracjami, rzucającymi się w oczy. W zależności od funkcji oraz tematyki, jaką podejmuje reklama, można wyróżnić wiele rodzajów plakatów.

Rodzaje plakatów reklamowych

Ten jakże istotny element w życiu człowieka, jakim jest plakat, cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców. Cechuje je przede wszystkim cel i rola, którą muszą odegrać. Obecnie istnieje wiele typów plakatów.

Plakaty filmowe

Pełnią współcześnie funkcję podobną do reklam produktów lub usług. Jest to najczęściej połączenie wyrazu i ilustracji, dzięki którym odbiorcy mogą dowiedzieć się nieco o tematyce zbliżającego się seansu. Zazwyczaj przedstawiają kadry z filmu, bohaterów lub postacie występujące w ekranizacji. Zawierają również informacje o dacie i godzinie premiery, tytuł, oraz nazwiska autorów i reżyserów itp.

Plakaty koncertowe

Bardzo często spotkać można również plakaty promujące konkretne wydarzenia muzyczne. Plakaty koncertowe stanowią znakomitą reklamę, zapowiadają występy znanych zespołów. Umieszczane są przeważnie w miejscach ogólnodostępnych lub w pobliżu obszaru planowanej imprezy.

Plakaty produktowe

Jednym z rodzajów plakatów reklamowych są plakaty produktowe. Ich głównym celem jest reklamowanie i promowanie różnych produktów. Są na nich zwykle umieszczone rysunki lub zdjęcia polecanych artykułów. Ten rodzaj reklamy niewątpliwie szybko dociera do dużego grona potencjalnych  konsumentów, co czyni go jednym z najlepszych form reklamy.

Plakaty sklepowe

Kolejnym typem plakatów reklamowych są plakaty sklepowe, które najczęściej usytuowane są w ich witrynach. Plakaty wykorzystywane są do rozgłoszenia promocji lub wprowadzenia nowych produktów. Ten rodzaj plakatu jest dobrym pomysłem na przyciągnięcie szerokiego grona klientów.

Oprócz wyżej wymienionych plakatów, wyróżnić można jeszcze cztery grupy papierowych komunikatów:

  • Plakat artystyczny – posiada ciekawe ilustracje i różnorodną grafikę, stworzone przez utalentowanych artystów. Zazwyczaj są to obrazy o niepowtarzalnym charakterze, specyficznych kształtach i kompozycjach. Ich unikalny wygląd przyciąga wzrok przechodniów niczym magnes. 
  • Plakat ogłoszeniowy – prezentują różnorodne ogłoszenia, które mają dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Pojawiają się w takich miejscach, jak tablice ogłoszeniowe, słupy, mury, ściany itp.
  • Plakat propagandowy – najczęściej spotykane były po II wojnie światowej, nawoływały w głównej mierze do uczestniczenia w wyborach. Czasami również służyły do szerzenia nowych ideologii, haseł politycznych. 
  • Plakaty edukacyjne – pełnią funkcję dekoracji ściennych, w ciekawy sposób przedstawiają różne zagadnienia, mapy Polski lub Europy.

Plakat zewnętrzny a wewnętrzny

Plakaty wewnętrzne (z ang. „indoor”) przeznaczone są zazwyczaj dla sklepów, magazynów, centrów handlowych, firm i biur. Nie wymagają dogodnych warunków pogodowych ani specjalistycznych zabezpieczeń, ponieważ umieszcza się je w kinach, teatrach i różnego rodzaju instytucjach.

Plakaty zewnętrzne (z ang. „outdoor”) sytuuje się je często na billboardach lub panelach reklamowych.  W przypadku tego rodzaju plakatów konieczne jest zastosowanie materiałów o wyższej odporności na czynniki atmosferyczne. Wielkoformatowe formaty reklamowe można również spotkać nieopodal drogi lub blisko dużych budynków, gdzie najczęściej skupiają się ludzie.

plakaty informacyjne

Podsumowanie

Plakaty to znane środki społecznego komunikowania o bardzo szerokim zasięgu. Można wyróżnić naprawdę różne rodzaje plakatów reklamowych, które oprócz funkcji promowania danego produktu, odgrywają rolę informowania ludzi o różnego rodzaju wydarzeniach. Dużą popularnością cieszą się również plakaty dekoracyjne, które stanowią znakomitą ozdobę ścian i idealnie komponują się z designem wnętrza mieszkania. Warto jednak zaznaczyć, że chcąc cieszyć się wysoką jakością plakatów, wykonanie ich należy zlecić profesjonalnym fachowcom.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.