Baner backlight – wszystko co powinieneś o nich wiedzieć
Planujesz umieszczenie baneru z reklamą Twojej firmy i zależy Ci, aby był on doskonale widoczny o każdej porze dnia i nocy? Koniecznie wybierz baner typu backlight, dzięki któremu zwrócisz uwagę klientów nawet w mało oświetlonym miejscu.
W tym tekście dowiesz się, czym są banery typu backlight oraz dlaczego są idealną propozycją reklamy Twojego biznesu!
Banery reklamowe – czy warto w nie inwestować?
Banery reklamowe kojarzą nam się z wielkoformatowymi tablicami, często montowanymi przy ruchliwych ulicach lub na fasadach budynków miejskich. Na stałe wpisały się w krajobraz urbanistyczny, zwracając uwagę rozmaitymi grafikami i hasłami reklamowymi. Od lat stanowią ciekawą formę promocji, a niektóre kampanie z wykorzystaniem banerów stają się wręcz kultowe.
Ta forma reklamy wizualnej jest odpowiednia właściwie dla każdego rodzaju firmy, od małych, lokalnych przedsiębiorstw, po międzynarodowe korporacje. Wszystko po to, by skupić uwagę i zapaść w pamięć przypadkowego przechodnia, który być może dotąd nie wiedział o istnieniu Twojego biznesu.
Cechy tradycyjnego baneru reklamowego
Banery wielkoformatowe często potocznie nazywane są bilbordami, jednak jest to błędne określenie. Bilbordy można porównać do plakatów – drukowane są na specjalnych arkuszach papieru i montuje się je poprzez przyklejanie do specjalnie przygotowanych tablic. Ich trwałość jest raczej okresowa, dlatego nie nadają się do ekspozycji długoterminowej.
Jeśli więc zależy Ci na wykonaniu reklamy, która przetrwa przynajmniej rok, nie tracąc przy tym na kolorach i jakości, zdecydowanie powinieneś wybrać banery. Drukowane są one metodami pigmentowymi na specjalnym materiale z dodatkiem PVC, dzięki czemu cechuje je wytrzymałość na niekorzystne warunki atmosferyczne, uszkodzenia mechaniczne, rozciąganie czy blaknięcie. Zaletą jest także łatwość montażu – posiadają rozmieszczone wzdłuż krawędzi oczka metalowe, przez które z łatwością przewleka się pasy ściągające lub specjalne gumy mocujące. Oczywiście istnieją rozmaite rodzaje banerów reklamowych, które dobiera się w zależności od potrzeb i miejsca, w którym mają być zamontowane. Np. banery odblaskowe idealnie sprawdzą się w pobliżu nieoświetlonych dróg, a banery siatkowe przeznaczone są do megaboardów montowanych na budynkach.
Backlight – baner inny niż wszystkie
Często w gąszczu przestrzeni miejskiej ilość banerów staje się przytłaczająca. Jak więc wyróżnić się spośród innych reklam, bądź umieścić treści reklamowe w miejscach niedostępnych dla tablic wielkoformatowych?
Odpowiedzią są właśnie banery backlight, które, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone są do podświetleń, a tym samym stają się bardziej widoczne od tradycyjnych.
Jakich materiałów używa się w reklamach podświetlanych?
Pierwszą i zasadniczą różnicą jest sam materiał, na który nanosi się projekt graficzny. W przypadku backlight jest to specjalna półmatowa folia, podobna do kliszy fotograficznej i cechująca się wysokim stopniem przepuszczalności światła. Zaletą tego materiału jest wytrzymałość (nawet 2 – 3 lata).
Ponadto zadruk wykonywany metodą ekosolwentową pozwala uzyskać bardzo wysoką jakość grafiki i gwarantuje odporność na zmianę kolorów, która mogłaby nastąpić przy długotrwałym podświetleniu.
Zastosowanie reklam podświetlanych
Baner backlight znajduje zastosowanie we wszelkich reklamach podświetlanych zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych (szyldy, tablice i kasetony podświetlane w galeriach handlowych, na dworcach, w pobliżu przystanków itp.)
Docierają tam, gdzie tradycyjny baner nie mógłby być zawieszony, dzięki czemu pozwalają maksymalnie wykorzystać potencjał miejsc o sporym ruchu pieszym.
Czym jest kaseton reklamowy?
Kiedy po raz pierwszy słyszymy o kasetonach reklamowych, prawdopodobnie robimy zdziwioną minę. Jak się okazuje, to bardzo powszechne świetlne tablice, które prawdopodobnie mijamy na co dzień w galeriach czy na chodnikach. Określane są również mianem citylight.
Ich konstrukcja opiera się na zastosowaniu aluminiowej ramy, w której montuje się taflę pleksi, szkła akrylowego, bądź wytrzymałego materiału – dibondu (materiał na bazie aluminium i polietylenu) oraz wewnętrznego podświetlenia za pomocą diod LED.
Na tak przygotowanej tablicy umieszcza się banery backlight, dzięki czemu otrzymuje się efekt niczym cyfrowego ekranu. Często baner zostaje dodatkowo zabezpieczony kolejną taflą, chroniącą przed czynnikami zewnętrznymi, jak i zniszczeniem przez osoby trzecie.
Jak zamówić baner backlight?
Zanim zajmiesz się przygotowaniem projektu, najpierw sprawdź dokładnie wymiar tablicy lub kasetonu, na którym planujesz reklamę. Rozmiar baneru musi się z nim idealnie pokrywać, w innym przypadku może powstać nieestetyczna ramka wokół bądź folia wyjdzie poza obszar podświetlenia.
Projekt graficzny powinien być czytelny i atrakcyjny wizualnie (nasycone kolory, proste czcionki, zamieszczone tylko niezbędne informacje).
Koszty reklamy backlight
Planując umieszczenie reklamy musisz wziąć pod uwagę koszty produkcji i umieszczenia w wybranym miejscu. W przypadku baclight składają się na nie:
- profesjonalny projekt (chyba że znasz się na grafice i przygotujesz go samodzielnie),
- wydruk (ceny banerów reklamowych zależne są od ich wielkości, metod druku i wykończenia),
- umieszczenie reklamy (możliwy jest zakup tablic i kasetonów i umieszczenie ich w przestrzeni prywatnej lub wynajętej, a także wynajęcie gotowych już powierzchni w agencjach zajmujących się tego typu działalnością).
Montaż banerów podświetlanych
Ostatni etap polega na umieszczeniu zadrukowanej folii na tablicy z wykorzystaniem podświetleń. Zależny jest on od rodzaju mocowania produktu. Często są to specjalne taśmy silikonowe, przystosowane do mechanizmu napięcia, bądź łatwe w użyciu oczka.
Należy pamiętać, aby folia była dobrze naprężona (bez obaw – jest odporna na rozerwanie), aby uniknąć nieestetycznych marszczeń.
Jeśli zdecydowałeś się na umieszczenie reklamy typu backlight zapraszamy do zamówienia go w SigmaDruk. Z nami twoja firma rozbłyśnie na tle innych!