Dlaczego warto mieć szyld firmowy?
Dzięki zmianie przepisów w 2004 roku przedsiębiorcy mają dowolność w zakresie posiadania szyldów i nie wszyscy obecnie decydują się na ich wywieszanie. O ile prowadząc działalność tylko w internecie, posiadanie szyldów firmowych nie jest koniecznością, o tyle w momencie, gdy nasza działalność ma również (albo przede wszystkim) charakter stacjonarny, szyld firmowy będzie spełniał wiele funkcji, nie tylko informacyjnych, ale i reklamowych. Kiedy więc warto zdecydować się na szyldy firmowe? Jakie mają zalety? Sprawdź koniecznie!
Czym są szyldy firmowe?
Szyldy firmowe i szyldy reklamowe to jedne z najprostszych nośników informacyjnych zewnętrznych, które pomagają zlokalizować siedzibę firmy i są spójnym elementem jej identyfikacji wizualnej. Na szyldzie firmowym umieszcza się nazwę firmy, jej logo i prostą grafikę, a całość zazwyczaj widnieje nad drzwiami przedsiębiorstwa na zewnątrz budynku. Zdarza się również, że szyldy umieszczane są w środku (np. jeżeli w jednym budynku znajduje się więcej działalności) lub na specjalnych stojakach w pobliżu firmy. Najczęściej jednak występują w formie tablicy przeznaczonej do montażu na ścianę po stronie zewnętrznej.
Już na początku rozwoju handlu, szyldy spełniały funkcję informacyjną i chociaż dzisiaj wykorzystywane są nie tylko przez branże handlowe i usługowe, nadal są skuteczną formą informacji i reklamy działalności. To dzięki szyldom znacznie łatwiej jest nam zlokalizować firmę.
Warto zaznaczyć, że szyld firmowy nieco różni się od szyldów reklamowych. Te drugie zawierają informację nie tylko o firmie, ale również o jej ofercie, aktualnych promocjach czy cenach. Nie każda branża ma możliwość reklamowania swoich usług (np. adwokaci czy lekarze), dlatego szyld firmowy zawierający podstawowe informacje jest dla nich idealnym rozwiązaniem (branże te często ograniczone są uchwałami, w których określone zostały wymogi, jakie musi spełniać ich szyld). Natomiast jeżeli działamy w dziedzinie, w której możemy bez przeszkód reklamować swoje usługi, to świetnym wyborem będzie zarówno szyld firmowy, jak i — zawierający nieco więcej informacji — szyld reklamowy.
Funkcje szyldu firmowego
Nie ulega wątpliwości, że nawet szyld firmowy informacyjny pełni swego rodzaju reklamę dla przedsiębiorstwa. Fenomen szyldów firmowych polega na tym, że zawierają one tylko najważniejsze treści przy bardzo minimalistycznej formie. Do zalet tego rodzaju produktów należy m.in. to, że:
- pozwalają wyróżnić firmę na tle konkurencji,
- wskazują, w którym miejscu znajduje się firma (poprzez wytyczne zawierające dokładny numer pokoju, piętra, umieszczenie strzałek czy innych instrukcji),
- dzięki nim istnieje możliwość przyciągnięcia klientów (poprzez oryginalną typografię i atrakcyjną kolorystykę),
- odzwierciedlają styl i filozofię firmy (np. szyld wykonany z drewna widniejący nad restauracją w stylu rustykalnym).
Szyld musi być wykonany w sposób profesjonalny i trwały. Najlepiej, aby zachęcał klientów do wejścia, jednoznacznie kojarzył się z proponowanymi usługami oraz cechował się oryginalnym wzorem. Nie powinniśmy skazywać klientów na błądzenie w celu poszukiwania lokali, ponieważ w bardzo wielu przypadkach może to wzbudzić w nich irytację.
Oprócz funkcjonalności szyld firmowy ma również wiele innych zalet. Jest stosunkowo tanią i skuteczną formą reklamy, nie wymaga częstej zmiany i jest odporny na warunki atmosferyczne, a do tego w bardzo delikatny sposób podkreśla prestiż przedsiębiorstwa.
Szyld firmowy sprawi też, że z pewnością zwiększymy swoją rozpoznawalność i nie będziemy już jedną z wielu anonimowych firm na rynku.
Szyld firmowy – jaki materiał wybrać?
Szyldy firmowe wykonujemy najczęściej z plexi, drewna, metalu, aluminium i tworzyw sztucznych. Ciekawym pomysłem są również szyldy grawerowane, wypukłe, a także wykonane w technologii 3D.
Wykonanie szyldu z drewna pozwala na utrzymanie go w stylistyce retro, surowej, ale też rustykalnej i klasycznej. Szyldy aluminiowe cechują się natomiast dużą lekkością, minimalizmem i funkcjonalnością. Z kolei szyld wykonany z metalu lub mosiądzu, ze względu na swoją strukturę, będzie niezwykle trwałym rozwiązaniem. Swoje zastosowanie znajdzie w kancelariach i biurach. Natomiast jeżeli chcemy, aby nasze tablice nabrały szlachetnego, eleganckiego charakteru, warto wypróbować grawerowanie laserowe. Ciekawym pomysłem są szyldy reklamowe z DiBondu, które sprawdzą się wszędzie tam, gdzie szczególny nacisk stawia się na wytrzymałość (nie blakną i nie ulegają rozwarstwieniu). Pleksi z kolei będzie świetnym materiałem np. do podświetlenia.
Na szczególną uwagę zasługują również kasetony reklamowe oraz litery 3D.
Kasetony to szeroka gama produktów o różnych kształtach i wielkościach. Kaseton może przybrać bardzo prostą formę (logo firmy, nazwa, grafika) lub bardziej rozbudowaną (godziny otwarcia, drogi kontaktu itp.). Nie rozbudowuje się ich jednak do form banerów. Umożliwiają wyraźne oznakowanie punktów, są bardzo uniwersalne, jednak aby spełniały swoją rolę, muszą być dobrze zaprojektowane i widoczne z daleka, dlatego kasetony często się podświetla.
Litery 3D zapewnią firmie indywidualny wygląd, a wykonane z materiałów najwyższej jakości posłużą na lata. Są przeznaczone dla niemal wszystkich branż (w tym biur, hoteli czy pomieszczeń handlowych), a ich trójwymiarowa konstrukcja bardzo łatwo przyciąga wzrok. Klienci z pewnością docenią taką formę zarówno informacji, jak i reklamy.
Litery wykonuje się ze styroduru, płyt DiBond czy MDF i PVC oraz wielu innych. Takie litery sprawdzą się zarówno od strony zewnętrznej, jak i wewnątrz budynków. Możemy zdecydować się na zadrukowanie liter lub ich oklejenie specjalną folią, co nada im niepowtarzalnego charakteru. Do tego typu produktu również często stosuje się podświetlenia.
Do produkcji szyldów używa się różnego rodzaju materiałów. Profesjonalny szyld może być wykonany zarówno z pleksi, aluminium, jak i metalu czy drewna. Dzięki takiej różnorodności z łatwością dopasujemy szyld do danego obiektu. Szyld firmowy może przyjmować, postać liter, kół, prostokątnych tabliczek itp. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są również kasetony reklamowe oraz litery 3D, na które klient z pewnością zwróci szczególną uwagę.