Rodzaje nośników reklamy zewnętrznej (outdoor). Skuteczne narzędzia promocji dla każdej branży
Reklama zewnętrzna (z angielskiego outdoor) to jedna z wyjątkowych form reklamowania produktów i usług przez przedsiębiorców. Obecnie istnieje cała masa tego typu różnorodnych rozwiązań, dlatego też przedsiębiorcy niejednokrotnie mają zagwozdkę, które z nich będzie najlepsze. W poniższym artykule szczegółowo omawiamy dostępne rodzaje nośników reklamy zewnętrznej. Zapraszamy do lektury.
Wprowadzenie do reklamy zewnętrznej (outdoor)
Reklama zewnętrzna, z angielskiego outdoor, to określenie dla jednej z najstarszych oraz najpopularniejszych form promocji. Pomaga ona na bardzo skuteczne przyciąganie uwagi odbiorców w przestrzeni publicznej. W ramach reklamy zewnętrznej wyróżnia się rozmaite rozwiązania, na przykład banery reklamowe, billboardy, citylighty bądź też reklamy na środkach transportu zbiorowego.
Reklama zewnętrzna pozwala na szybkie dotarcie z przekazem do bardzo szerokiego grona odbiorców, dlatego też takie nośniki umieszcza się zazwyczaj w miejscach o bardzo dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego.
Definicja reklamy zewnętrznej dostępnej dla szerokiego grona odbiorców w przestrzeni publicznej
Reklama zewnętrzna jest formą promocji ukierunkowaną na możliwość dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. W tym celu stosuje się bardzo różnorodne nośniki. Bardzo istotną cechą tego typu reklam jest ich dostępność – są one widoczne dla każdego, kto porusza się po danej przestrzeni, dzięki czemu przedsiębiorstwa stawiające na outdoor mogą w szybki sposób zwiększyć świadomość swoich marek oraz efektywnie promować oferowane swoim klientom produkty i usługi.
Billboardy – klasyka reklamy zewnętrznej
Reklama outdoor składa się z wielu nowatorskich rozwiązań, jednak absolutną klasyką od lat pozostają billboardy reklamowe. Reklama zewnętrzna tego typu może mieć różne formy, często taka reklama zewnętrzna jest reklamą na elewacji. Umieszczenie billboardu na elewacji umożliwia dotarcie z przekazem do znacznej liczby osób. Billboardy, pomimo tego, iż jest to dość stara fora reklamy, w dalszym ciągu są bardzo chętnie wybierane przez przedsiębiorców. Wynika to między innymi z faktu, iż są bardzo skuteczne. Zazwyczaj ich rozmiar jest bardzo duży, dzięki czemu komunikaty zamieszczone na billboardzie są bardzo dobrze widoczne.
Na billboardach stawia się też na prostotę przekazu – dominują krótkie hasła, wyraziste obrazy i logotypy przedsiębiorstw. Bardzo istotnym atutem billboardów jest też to, iż są one ciągle obecne w świadomości odbiorców. Przy stawianiu billboardu niezwykle istotne jest dopilnowanie wyboru lokalizacji.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii – ekrany LED w nowoczesnych billboardach
Postęp technologiczny spowodował, że zaczęły pojawiać się nowatorskie rozwiązania w odniesieniu do billboardów. Mowa tutaj o ekranach LED. Wprowadzenie takich billboardów wprowadziło całkowicie nową jakość w reklamie zewnętrznej. Wyróżnikiem ekranów LED jest lepsza widoczność oraz wyrazistość prezentowanych treści. Dodatkowo, taki ekran pozwala na dynamiczną modyfikację przekazu, co pozwala na szybkie reagowanie i sprawdzanie skuteczności różnych formatów reklamowych.
Banery – wszechstronność i ekonomia
Jeśli chodzi o reklamę outdoor i nowatorskie zewnętrzne nośniki reklamowe, absolutnym hitem od lat pozostają banery, na przykład banery laminowane. Ich ogromną siłą jest wszechstronność oraz znaczna liczba możliwości dopasowania do rozmaitych potrzeb marketingowych. Istotnym atutem jest też fakt, iż montaż banerów jest banalnie prosty. Z łatwością można je również transportować z miejsca na miejsce. Do ich instalacji nie potrzebna jest żadna specjalistyczna wiedza. Banery posiadają zazwyczaj bardzo łatwe w obsłudze oczka montażowe, które można przyczepić wykorzystując dedykowane opaski.
Nowoczesne technologie w zakresie druku umożliwiają projektowanie banerów reklamowych z wykorzystaniem rozmaitych typów materiałów. Wśród najpopularniejszych opcji specjaliści wskazują na PVC oraz siatkę mesh – ich ogromna popularność wynika z tego, iż mają one wyjątkowe właściwości.
Plakaty i citylight – reklama w przestrzeni miejskiej
Reklama w przestrzeni miejskiej może mieć bardzo różne oblicza. Bardzo ciekawą opcją są plakaty oraz nowoczesne citylighty. Każde z rozwiązań ma określone cechy, które powodują, że cieszą się one niesamowitym powodzeniem. Jeśli chodzi o plakaty, to jest to najbardziej tradycyjne rozwiązanie, które może przyciągać uwagę osób stawiających na klasyczne formy reklamy. Citylighty z kolei zwrócą uwagę osób młodych, które lubią obcować z nowoczesnymi technologiami.
Plakaty to jedna z najstarszych i w dalszym ciągu bardzo popularnych form reklamy. Prostota oraz łatwość produkcji powoduje, że plakaty są na szeroką skalę wykorzystywane w reklamie. Z kolei citylighty stanowią dynamiczną i bardzo nowoczesną formę reklamy w przestrzeni miejskiej, która z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem ze strony reklamodawców. Są to podświetlane nośniki, zazwyczaj umieszczane w okolicy przystanków autobusowych bądź na chodnikach. Ich ogromnym atutem jest fakt, iż są świetnie widoczne o każdej porze.
Jak efektywnie wykorzystać plakaty do lokalnych kampanii reklamowych
W jaki sposób wykorzystywać plakaty w lokalnych kampaniach reklamowych? Najważniejsze jest to, by plakat zawierał zwięzły, prosty w odbiorze komunikat. Hasło reklamowe widniejące na plakacie musi być chwytliwe i wyraziste, aby mogło zapaść w pamięć.
Dodatkowo, szczególną uwagę należy zwrócić na grafiki. Muszą one być dopracowane w każdym celu. Należy też pamiętać, że plakat nie może zawierać zbyt dużo tekstu, bo w przeciwnym razie doprowadzi to do tego, iż większość zrezygnuje z zapoznania się z widniejącą na nim treścią.
Litery i znaki przestrzenne – elegancja w 3D
Z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się litery i znaki przestrzenne, wykonywane z wykorzystaniem nowatorskiej technologii 3D. Trójwymiarowa struktura liter powoduje, że prezentują się one bardzo nowocześnie i elegancko, co podkreśla prestiż promowanego miejsca, gdzie je zamontowano.
Z racji tego, iż litery można wykonywać z różnorodnych materiałów, to rozwiązanie daje szerokie możliwości w zakresie personalizacji. Przy produkcji liter wykorzystuje się najczęściej następujące materiały: styrodur, pleksi, metal. Cennik takich rozwiązań uzależniony jest od wielkości i rodzaju materiału.
Reklama mobilna – promocja w ruchu
Kolejnym niezwykle ciekawym rozwiązaniem w zakresie reklamowania produktów i usług jest reklama mobilna. Jest to dynamiczna forma promowania produktów i usług, w której jako nośniki reklamy wykorzystuje się pojazdy.
Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest dotarcie do niezwykle szerokiego grona potencjalnych klientów w nieograniczonej liczbie lokalizacji, co powoduje, że jest to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Najważniejszą zaletą tego typu formy reklam jest fakt, iż można je przemieszczać z miejsca na miejsce, co pozwala na znaczące zwiększenie świadomości marki w bardzo wielu miejscach.
Szyldy reklamowe – identyfikacja wizualna na budynku
Szyldy reklamowe pełnią niezwykle istotną rolę w kontekście identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw oraz instytucji. Bardzo często to właśnie szyld jest pierwszym elementem, z jakim styka się potencjalny klient danego przedsiębiorstwa. Jest to zatem kolejne bardzo istotne narzędzie w kontekście budowania wizerunku marki. Zaprojektowaniu szyldu należy koniecznie poświęcić odpowiednio dużo uwagi.
Kasetony i neony – efektywne podświetlenie reklamy
Kasetony reklamowe oraz neony to klasyczne, ale jednocześnie w dalszym ciągu bardzo nowoczesne rozwiązania w zakresie reklamy zewnętrznej. Z racji tego, iż takie materiały są doskonale podświetlone, w bardzo skuteczny sposób informują mijające je osoby o istnieniu danego przedsiębiorstwa oraz o jego ofercie dla klientów. Stawiając na kasetony i neony można w bardzo efektowny sposób wyróżnić się na tle konkurencji, a cennik takich rozwiązań jest zazwyczaj bardzo atrakcyjny.
Zewnętrzne stoiska reklamowe – kompletny system promocji
Uzupełnieniem dla różnorodnych form reklamy outdoor może także być zewnętrzne stoisko reklamowe. Najczęściej tego typu obiekty stawia się na targach i wystawach branżowych, imprezach masowych czy w centrach handlowych. W ten sposób można zaprezentować tysiącom potencjalnych klientów produkty oferowane przez daną firmę.
Podsumowanie różnych form reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna stanowi kluczowy element strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa chcącego odnieść sukces w warunkach wysokiej konkurencji. Obecnie istnieje cała masa różnorodnych form tego typu reklam, dlatego też każdy przedsiębiorca, bez względu na potrzeby czy posiadane środki finansowe bez trudu odnajdzie taką propozycję, która w pełni będzie dostosowana do jego potrzeb.