Naklejki i etykiety na produkty spożywcze, przemysłowe i paczki. Kompendium wiedzy o naklejkach reklamowych na produkty firmowe
Etykieta z logotypem oraz najważniejszymi informacjami na temat produktu powinna być bardzo starannie przygotowana i właściwie przemyślana. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dla wielu konsumentów liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli już wtedy etykieta wzbudza zainteresowanie, prawdopodobieństwo, iż dana osoba zdecyduje się na zakup konkretnego produktu, jest bardzo wysokie. Poniżej przedstawiamy kompendium wiedzy o naklejkach reklamowych na produkty firmowe.
Dlaczego warto stosować naklejki i etykiety na produktach?
Naklejki na produkcie oraz etykiety są niezwykle ważne z kilku powodów. Przede wszystkim: obecność etykiet na produktach stanowi obowiązek każdego przedsiębiorcy. Dlatego też przed wypuszczeniem jakiegokolwiek asortymentu na rynek należy zadbać o to, by posiadał on odpowiednie naklejki z własnym nadrukiem. Istnieją też naklejki na zamówienie, w których wykorzystuje się różne technologie, np. druk na PVC.
Warto też pamiętać o tym, że naklejki na zamówienie na produkcie i etykiety to elementy, które w głównej mierze decydują o tym, czy klient zdecyduje się na zakup. Właściwie zaprojektowana etykieta przyciąga uwagę i znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, iż dany asortyment zostanie wybrany przez dużą liczbę klientów. Oprócz tego, etykiety i naklejki na produktach mają także do odegrania niezmiernie ważną rolę informacyjną.
Treści zamieszczone na etykiecie powinny być źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta na temat składu produktu, daty ważności czy wartości odżywczych. Producenci na etykietach przedstawiają też informacje o zasadach bezpiecznego przechowywania określonych rodzajów asortymentu. Jeśli wszystkie te dane są przedstawione na etykiecie w sposób czytelny, wówczas szanse na to, iż klienci zainteresują się konkretnym produktem są bardzo wysokie.
Etykiety, czyli wizytówka Twojej marki. Czym cechuje się dobra etykieta?
Etykieta to swego rodzaju wizytówka produktu oferowanego przez daną markę. Z tego powodu trzeba podjąć starania ukierunkowane na to, aby przyciągała ona wzrok klientów i przyczyniała się do wzrostu świadomości marki oraz jej popularności. Przede wszystkim, dobrą etykietę produktową wyróżnia atrakcyjny oraz spójny design.
Kolorystyka musi korespondować z identyfikacją wizualną marki, jednakże trzeba też postawić szczególny nacisk na czytelność oraz przejrzystość zaprezentowanych informacji. Odnalezienie wszystkich danych powinno być dla potencjalnego klienta możliwie najprostsze. Bardzo ważne jest także to, że etykieta powinna cechować się jak najwyższym poziomem odporności na różnego rodzaju czynniki zewnętrzne, takie jak promieniowanie UV, wysoka temperatura czy wilgoć. Jest to istotne, ponieważ wówczas posiadacz produktu zawsze ma możliwość ponownego zapoznania się z najważniejszymi informacjami na temat zasad jego przechowywania i nie tylko.
Jak dopasować typ etykiety do produktu?
Typ zastosowanej etykiety musi być oczywiście w pełni dostosowany do specyfiki sprzedawanego produktu. Bardzo istotne jest uwzględnienie warunków przechowywania i funkcji, jaką powinna pełnić etykieta w danym przypadku. W odniesieniu do produktów spożywczych, takich jak np. mąka, dobrze sprawdzają się etykiety papierowe. Z kolei asortyment narażony na wilgoć potrzebuje zastosowania etykiet foliowych. Dotyczy to na przykład mrożonek bądź dań gotowych przechowywanych w lodówkach.
Następna kwestia, którą trzeba rozważyć przy wyborze typu etykiety, to weryfikacja, w jakich warunkach będą przechowywane dane rodzaje produktów. Czasem okazuje się, że niezbędne jest to, by etykieta była wodoodporna bądź wyróżniała się odpornością na promieniowanie słoneczne.
Etykiety produktowe – specyfika naklejek na produkty spożywcze
Naklejki na produkty spożywcze muszą być nie tylko atrakcyjne pod względem wizualnym, ale również zawierać szereg informacji na temat specyfiki konkretnego produktu. Wynika to wprost z obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Na etykiecie produktu spożywczego muszą znaleźć się informacje o:
- składzie produktu,
- alergenach,
- dacie przydatności do spożycia,
- wartości odżywczej,
- kraju produkcji.
Druk etykiet ostrzegawczych na paczki i specjalnych form reklamowych
Druk etykiet ostrzegawczych na paczki i specjalnych form reklamowych jest niezwykle istotny w wielu branżach, przede wszystkim w logistyce. Zadaniem etykiet ostrzegawczych jest przekazanie informacji na temat zawartości konkretnych produktów. Najczęściej informują one o tym, że dany produkt zawiera substancje niebezpieczne bądź wymaga specjalnego traktowania w związku z tym, iż jest podatny na uszkodzenia. Dotyczy to np. materiałów szklanych.
Osobną kategorią są specjalne naklejki reklamowe z logo. Mogą to być na przykład wyjątkowe rodzaje etykiet posiadające tłoczenia, elementy 3D oraz inne rozwiązania, które podkreślają wyjątkowość tak oznakowanego produktu.
Naklejki na trudne podłoża – z supermocnym klejem czy elektrostatyczne?
Trudne podłoża, czyli takie, na których umieszczenie naklejek z etykietą jest wyjątkowo trudne, wymagają zastosowania odpowiednich rozwiązań. Jednym z nich są specjalne naklejki z supermocnym klejem. Są idealne wszędzie tam, gdzie standardowe naklejki nie przynosiły pożądanych rezultatów i zwyczajnie się odklejały. Naklejki z takim klejem nie będą się odklejać.
Z kolei inne dostępne rozwiązanie to naklejki elektrostatyczne. Ich wyróżnikiem jest fakt, iż są one w stanie przylegać do danej powierzchni bez konieczności zastosowania kleju. Z racji swych unikalnych cech, łatwo można je usuwać oraz wielokrotnie używać na różnych powierzchniach.
Naklejki foliowe: wodoodporne, przezroczyste i transferowe
Naklejki foliowe można podzielić na: wodoodporne, przezroczyste i transferowe. Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji na temat każdego z ich rodzajów.
- Naklejki wodoodporne. Zgodnie z nazwą, projektuje się je w taki sposób, aby wyróżniały się jak najwyższym poziomem odporności na wodę.
- Naklejki przezroczyste. Tworzy się je z wykorzystaniem przezroczystej folii gwarantującej widoczność wszystkiego, co znajduje się pod naklejką. Jest to istotne wtedy, kiedy klienci chcieliby móc zweryfikować, jak wygląda produkt bez otwierania opakowania.
- Naklejki transferowe. Wyjątkowy typ naklejek: stosując je, można przenieść wyciętą grafikę bądź tekst na wybrany przez siebie produkt.
Nadruki na produktach z plastiku. Na jakich powierzchniach stosować naklejki wypukłe?
Wypukłe naklejki, czyli naklejki 3D, to świetny wybór w kontekście znakowania produktów z plastiku. Z racji swojej wyjątkowej struktury oraz trwałej powłoki podkreślają one wyjątkowy wygląd produktów. Dodatkowo, cechuje je wysoki poziom odporności na różnego typu uszkodzenia mechaniczne.
O czym warto pamiętać, zamawiając etykiety na produkty?
Podczas składania zamówienia na etykiety produktowe należy koniecznie zwrócić uwagę na szereg kwestii. Przede wszystkim, trzeba bardzo dokładnie zastanowić się nad tym, z jakiego materiału powinny być one wykonane, gdyż ma to ogromne znaczenie w kontekście ich trwałości oraz wyglądu.
Kolejna kwestia to rodzaj produktu. Inne etykiety są potrzebne w przypadku asortymentu spożywczego, a inne do kosmetyków czy artykułów przemysłowych. W zależności od specyfiki, może okazać się, że niezbędne są etykiety wodoodporne, odporne na tłuszcz bądź promieniowanie UV.
Osobną sprawą jest też dbałość o atrakcyjny wygląd etykiety. To, w jaki sposób etykieta będzie się prezentować, ma ogromny wpływ na to, jakie będzie prawdopodobieństwo zakupu danego produktu przez klientów.