Litery na ścianę — ciekawy sposób na reklamę wewnętrzną
Napis reklamowy w formie liter na ścianę to sposób na stworzenie oryginalnej, przyciągającej wzrok klienta i niebanalnej reklamy swojej firmy lub usług. Litery na ścianę mogą być zarówno podświetlane, jak i niepodświetlane, płaskie i trójwymiarowe. Możemy też spotkać litery stojące, które zlokalizowane są zarówno na zewnątrz budynku, jak i w środku. Z jakich materiałów tworzy się litery reklamowe? Jakie litery najlepiej wybrać do promocji swojej marki? Co jeszcze warto wiedzieć o literach reklamowych na ściany? Sprawdź koniecznie!
Reklama indoorowa – czym jest?
Reklama indoroowa (wewnętrzna) obejmuje wszystkie nośniki reklamowe, które stosuje się we wnętrzach. Do tego typu reklam możemy zaliczyć plakaty, fototapety, banery, ścianki reklamowe, stojaki, kasetony, szyldy, ekrany ledowe, panele lightbox, naklejki, hangery, shelf linery, a także litery przestrzenne, samoprzylepne i wiele innych. Pełnią one funkcję informacyjną, marketingową i często są częścią identyfikacji wizualnej firmy.
Reklama wewnętrzna stworzona np. z liter przestrzennych zazwyczaj ma większe ograniczenia gabarytowe, niż ta, którą możemy zamontować na ścianie zewnętrznej. Jest jednak idealnym dopełnieniem komunikacji wizualnej marki. To swego rodzaju pomost pomiędzy reklamą zewnętrzną a materiałami tradycyjnymi, drukowanymi.
Co więcej, umieszczając reklamę czy napis w pomieszczeniu, musimy pamiętać, że stosując taką formę, wydłuża się czas odbioru reklamy, co jest bardzo korzystne dla firmy. Nadal jednak konieczne jest skuteczne zaangażowanie potencjalnego odbiorcy naszego przekazu reklamowego. Szata plastyczna odgrywa w tym procesie niemałą rolę. We wnętrzach poleca się montować litery reklamowe, które przybierają formę wizerunkową, np. eleganckie logo czy nazwa.
Litery reklamowe – rodzaje i zastosowanie
Litery przestrzenne (trójwymiarowe), są bardzo często stosowane wówczas, gdy firmy chcą wypromować swoje usługi lub stworzyć swój własny, pozytywny wizerunek.
Wyróżnić możemy litery:
- wolnostojące – przeznaczone są one do postawienia na zewnątrz lub w wewnątrz budynków takich jak sklepy, galerie handlowe, biura i wiele innych,
- litery na ściany – przeznaczone do powieszenia. Mocowane są najczęściej do elewacji budynków.
Cyfry i litery reklamowe mogą być też płaskie lub trójwymiarowe. Przybierają one różne formy, kolor czy wymiary. W zależności od surowca użytego do produkcji będą też się różnie prezentować. Przykładowo, litery wykonane z drewna idealnie sprawdzą się jako dekoracja (a także ciekawa forma informacji oraz promocji) w restauracji prowadzonej w stylu rustykalnym. Natomiast podświetlane litery 3D, mogą być świetnym dodatkiem do hotelowych, nowoczesnych wnętrz.
Często montuje się je również w celach stricte dekoracyjnych (np. na imprezach okolicznościowych typu wesela czy komunie) oraz na większych eventach społecznościowych. Można spotkać je też w pomieszczeniach zadaszonych, w biurach, na parkingach lub przed albo na budynku, gdzie oznaczają wejście do firmy i są swego rodzaju drogowskazem, który jest widoczny z dużej odległości.

Napisy mogą mieć też różną wielkość, a dzięki dodatkowemu podświetleniu, bardzo dobrze zwracają na siebie uwagę przechodniów oraz są widoczne nie tylko w dzień, ale i w nocy. Są bardzo uniwersalne, dlatego znajdą swoje zastosowanie zarówno w wielkopowierzchniowych obiektach, jak i w mniejszych budynkach.
Litery trójwymiarowe do domowych wnętrz
Różnego rodzaju napisami możemy ozdobić również ściany w domach. Napisy typu „love”, „home” lub „hello” czy motywacyjne cytaty mogą zdobić nasze pokoje i wejścia do domów. To oryginalny i niecodzienny pomysł na wykończenie wnętrz. Możemy zdecydować się także na litery stojące, np. na kredensie lub komodzie koło ramki ze zdjęciem.
Niebanalnie prezentują się również jako dekoracja na ścianie, obok fotografii z przyjaciółmi i rodziną, w towarzystwie girland. W domowych wnętrzach używa się zazwyczaj liter z pleksi, drewna, sklejki lub metalu, ale także wielu innych. Do powieszenia na ścianie odpowiednie będą zarówno płaskie litery, jak i te trójwymiarowe. Sprawdzą się one w kuchni, sypialni, w pokoju dziecięcym, a także w korytarzu czy w salonie.
Rodzaje liter reklamowych
Litery 3D w zależności od konstrukcji, możemy podzielić na:
- Litery podświetlane od tyłu lub od przodu – do liter podświetlanych od tyłu wykorzystywane są diody ledowe lub rurki neonowe. Montuje się je na ścianach, tuż za literami. Dzięki temu nazwy i loga firm widoczne są nawet w nocy, a podświetlenie tego typu dodaje im stylu i charakteru. Napisy podświetlane od przodu świecą wprost przed siebie. Światło umieszczone jest na froncie liter, co sprawia, że zwracają uwagę klientów.
- Litery świecące od środka – niektóre konstrukcje można oświetlić od wnętrza liter, umieszczając w nich neony lub ledowe diody. Światło pada wówczas bezpośrednio na napis, podkreślając jego kontury i rozlewa się po całej ścianie, tworząc niezwykle ciekawy i przykuwający uwagę efekt.
- Tradycyjne litery – czyli takie, do których nie stosuje się dodatkowego podświetlenia. Nie są tak efektowne, jak litery przestrzenne podświetlane, jednak i one sprawdzają się w reklamie.
Podświetlane litery ozdobne i litery 3D jako efektywna reklama firmy
Litery wolnostojące do zawieszenia na ścianie wewnątrz budynków oraz te, przeznaczone na elewację są skuteczną formą reklamy, którą stosuje wiele firm, niezależnie od branży. Prosty przekaz, wykonany w atrakcyjnej formie, stanowi skuteczną promocję, łatwo przyciąga wzrok i pozwala nam na stworzenie wielu różnych aranżacji. Takie rozwiązanie możemy spotkać w siedzibach firm, lokalach gastronomicznych, usługowych, a także centrach handlowych, hotelach czy sklepach.
Do produkcji napisów na ściany wykorzystuje się różnego rodzaju materiał. Można je wykonać z drewna, tworzyw sztucznych, styroduru, pleksi, płyt DiBond, PCV, MDF czy nawet blachy oraz z aluminium.

Napisy przestrzenne tworzone na podstawie własnego projektu zapewniają indywidualny wygląd, a wybierając odpowiedniego producenta, możemy cieszyć się najlepszą jakością wykonania oraz niezawodną wytrzymałością.
Litery podświetlane mogą odegrać dużą rolę w budowie wizerunku przedsiębiorstwa. Są dobrze widoczne w każdych warunkach, zapadają w pamięć i zwracają na siebie uwagę klientów. Pozwalają nam wyróżnić punkt firmowy w różnego rodzaju pasażach i galeriach, gdzie duży natłok i przesyt zwykłych reklam sprawia, że konsumenci zaczynają zwracać uwagę tylko na te, które bywają nietypowe i posiadają ciekawe formy. To wszystko niewątpliwie przekłada się na skuteczność naszych działań marketingowych.
Podsumowanie
Litery i napisy na ścianę to nie tylko idealna forma reklamy własnej marki, ale także bardzo elegancka dekoracja. Gładkie litery o niebanalnym kształcie, posiadające różne wielkości czy grubość, wykonane z drewna, styroduru, PCV czy z innego rodzaju tworzyw sztucznych są idealnym rozwiązaniem, nie tylko do oznaczenia firm, hotelu czy galerii handlowych, ale mogą sprawdzić się również na ścianie w naszym domu. Z tego typu produktów wykonamy eleganckie i zachwycające napisy oraz logo czy nazwy przedsiębiorstw. Mogą być one częścią systemów informacyjnych, a także pełnić funkcję drogowskazów oraz dekoracji.
Litery 3D z podświetleniem są niezwykle pożądane w marketingu. To właśnie m.in. dzięki nim, przedsiębiorstwo skutecznie wyróżnia się na tle konkurencji. Dodają one firmie profesjonalizmu w oczach konsumentów i zapadają w pamięć. Kreatywne formy promocji swojej działalności pozwalają zatrzymać klienta na dłużej i pomagają zaskarbić sobie jego sympatię.