Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

7 minut
Tematy powiązane: Reklama

Identyfikacja wizualna firmy w biznesie: znaczenie i kluczowe elementy key visual

Key visual to niezwykle istotna część składowa identyfikacji wizualnej, która cechuje się tym, iż jest absolutnie najważniejsza w kontekście rozpoznawalności danego brandu. Czym dokładnie jest key visual? Dlaczego tak warto zadbać o jego właściwe zaprojektowanie? Szereg przydatnych informacji na ten temat prezentujemy w niniejszym poradniku. Zapraszamy do lektury.

Identyfikacja wizualna i graficzna w biznesie – znaczenie i kluczowe elementy

Zarówno identyfikacja graficzna, jak i wizualna (zamiennie branding), stanowią niezwykle ważne elementy wpływające w ogromnym stopniu na rozpoznawalność danej marki i co za tym idzie – także liczbę jej klientów oraz osiągane zyski. Na tę identyfikację składają się różnorodne narzędzia, które są wykorzystywane przez przedsiębiorstwo podczas komunikowania się z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Właściwie zaprojektowana identyfikacja wizualna pozwala na skuteczne odróżnienie się od konkurencji i osiąganie kolejnych, wytyczonych wcześniej, celów biznesowych.

Dlaczego identyfikacja jest tak istotna? W głównej mierze wynika to z faktu, iż to właśnie z elementami graficznymi związanymi z daną firmą mają na początku styczność potencjalni klienci. Oznacza to, że kwestia ta w ogromnym stopniu wpływa na podejmowane decyzje zakupowe. Jeśli elementy graficzne związane z marką rzucają się w oczy i wzbudzają zainteresowanie, wówczas większe jest prawdopodobieństwo, że oferowane przez nią produkty i usługi będą chętnie kupowane.

Do grona najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się:

  • logotyp firmy,
  • kolory – każda marka powinna mieć określony zestaw kolorów, który będzie się z nią bezpośrednio kojarzyć,
  • typografia – czcionki stosowane w komunikacji wizualnej muszą być bardzo dobrze dobrane i przemyślane,
  • grafiki i zdjęcia,
  • key visual – mianem tym określa się unikalny motyw graficzny, który znajduje zastosowanie we wszelkiego rodzaju materiałach promocyjnych firmy.

Czym jest identyfikacja wizualna i jak wyglądała wcześniej?

Mianem identyfikacji wizualnej określa się szeroką kategorię różnorodnych elementów graficznych połączonych ze sobą, które w jednoznaczny sposób mają za zadanie kojarzyć się z określoną firmą. Mowa tutaj o logotypie, kolorystyce, typografii oraz o określonym, oryginalnym sposobie prezentowania różnych materiałów promocyjnych i komunikacyjnych konkretnego przedsiębiorstwa. Współcześnie dbałość o udoskonalanie identyfikacji wizualnej to jeden z niezwykle istotnych elementów dla każdego przedsiębiorstwa chcącego odnieść sukces.

Wcześniej identyfikacja wizualna nie pełniła tak istotnej roli jak dziś. Jeszcze w XX wieku poziom konkurencji w większości branż był znacznie mniejszy, a jednocześnie przedsiębiorcy nie mieli do swojej dyspozycji tak wielu nowatorskich narzędzi graficznych. Z tego względu identyfikacja wizualna przytłaczającej większości marek opierała się na bardzo prostych grafikach i symbolach.

Rola i składniki identyfikacji wizualnej w budowaniu marki

Jeśli chcemy, by identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa przekładała się na większe prawdopodobieństwo pozyskiwania klientów, należy zadbać o to, by wszystkie składniki były dobierane w sposób właściwy. Jeśli chodzi o logo, to trzeba pamiętać, że jest to absolutnie najważniejszy element, ponieważ to właśnie z nim klient ma do czynienia przy pierwszym kontakcie z danym podmiotem. Logotyp musi być prosty, a zarazem rzucający się w oczy. Ponadto powinien być skalowalny i ponadczasowy, a także oryginalny.

Następny składnik identyfikacji to kolorystyka. Warto pamiętać, że kolory mają ogromne znaczenie w kontekście percepcji marki. Poszczególne barwy mają różnorodne znaczenia oraz będą wywoływać określone emocje. Nie sposób nie wspomnieć o typografii, czyli czcionkach stosowanych przez przedsiębiorstwo. Powinny one być czytelne oraz efektywnie łączyć się z całym przekazem, przede wszystkim z logo i stylem.

Księga identyfikacji wizualnej  nieodłączny element systemu identyfikacji wizualnej marki

Księga identyfikacji wizualnej, z angielskiego brand book, to bardzo ważny dokument, w którym powinny znaleźć się szczegółowe wytyczne odnośnie prawidłowego stosowania elementów wizualnych, składających się na identyfikację wizualną danej firmy w wydawanych przez nią materiałach.

W takim dokumencie znajdują się:

  • wskazówki co do zasad stosowania logotypu,
  • wskazanie palety kolorystycznej wraz z oznaczeniami,
  • typografia i hierarchia nagłówków oraz tekstów,
  • konkretne przykłady użycia poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej na określonych nośnikach,
  • język marki  określenie sposobu komunikowania się z klientami wraz ze wskazaniem zabronionych sformułowań.

Stosowanie się do wszystkich tego typu wytycznych jest niezwykle istotne, ponieważ umożliwia zachowanie spójności w prowadzonej komunikacji wizualnej, niezależnie od tego, w jakich kanałach prowadzi się działania promocyjne.

Znaczenie identyfikacji wizualnej  dlaczego jest kluczowa dla biznesu?

Z jakiego powodu identyfikacja wizualna jest tak istotna dla prowadzenia biznesu? Należy podkreślić, że elementy graficzne, takie jak logotyp, są zazwyczaj sposobem na nawiązanie pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. Pierwsze wrażenie jest w tym względzie niezwykle ważne.

Właściwie zaprojektowana identyfikacja wizualna może w ogromnym stopniu przesądzić o tym, że dana osoba zdecyduje się na skorzystanie z usług konkretnego przedsiębiorstwa, ponieważ do gustu przypadnie jej np. logotyp czy hasło reklamowe.

Jak identyfikacja wizualna wpływa na postrzeganie marki przez klientów?

Identyfikacja wizualna ma niezwykle istotne znaczenie w kontekście tego, jak jest postrzegana przez klientów. Przede wszystkim, wpływa ona na wytworzenie pierwszego wrażenia.

Jeśli dana osoba po pierwszym kontakcie z logotypem i pozostałymi elementami wizualnymi danej firmy zaciekawi się, jest ogromna szansa na to, że zdecyduje się na skorzystanie z jej usług. Dodatkowo właściwie prowadzona identyfikacja wizualna wpływa też na ogólny wzrost świadomości marki oraz jeszcze większe zaufanie klientów do danego przedsiębiorstwa.

Proces tworzenia identyfikacji wizualnej  etapy procesu projektowania identyfikacji wizualnej

Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej zajmuje zazwyczaj około 10 tygodni. Na cały ten proces składa się kilka etapów, takich jak:

  • Przeanalizowanie konkurencji oraz indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.
  • Zdefiniowanie tożsamości marki.
  • Projektowanie najważniejszych elementów – logotyp, kolorystyka, typografia itd.
  • Tworzenie księgi identyfikacji wizualnej.
  • Wdrożenie zaprojektowanych rozwiązań i monitoring ich działania w praktyce.

Przegląd kosztów związanych z tworzeniem identyfikacji wizualnej

Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej to proces długotrwały i rozbudowany, dlatego też wiąże się z ponoszeniem określonych kosztów. Koszty trzeba ponosić w związku z:

  • prowadzeniem analizy obecnej sytuacji przedsiębiorstwa,
  • projektowaniem logotypu i pozostałych elementów graficznych,
  • tworzeniem księgi identyfikacji wizualnej,
  • monitorowaniem wdrożonych rozwiązań,
  • drukowaniem materiałów papierowych czy stawianiem na rozwiązania typu citylight.

Jeśli chodzi o kwestię drukowania, warto pamiętać, że istnieje wiele ciekawych rozwiązań na wzbudzanie zainteresowania wśród klientów. Renomowane drukarnie wielkoformatowe oferują bardzo ciekawe naklejki reklamowe z logo zgodne z trendami w projektowaniu graficznym, a także oklejanie witryn sklepowychnaklejki na samochód oraz specjalne tablice reklamowe.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.