Czym powinna się wyróżniać drukarnia wielkoformatowa?
Prowadzący biznesy przedsiębiorcy zdają sobie doskonale sprawę z faktu, iż jedną z najbardziej skutecznych form reklamy są banery, tablice reklamowe, okleiny samochodowe czy wreszcie siatki Mesh. Ich duży format sprawia, że dla potencjalnego klienta są doskonale widoczne w przestrzeni publicznej, nawet na duże odległości i przy sporym zagęszczeniu innych elementów miejskiej infrastruktury.
A jednak zdarza się, że przedsiębiorcy miewają problemy związane z całym procesem zamawiania, produkcji i odbioru wydruków. Gdy drukarnia wielkoformatowa nie jest odpowiednio wyposażona lub doświadczona, gdy zleca pewne prace podwykonawcom – może dojść do szeregu kłopotów dotyczących tempa realizacji i jakości świadczonych usług. Jaka więc powinna być drukarnia wielkoformatowa, czym powinna się wyróżniać na tle innych?
Bogata oferta
Wybierając drukarnię warto najpierw przyjrzeć się jej ofercie – to bardzo pożądane z logistycznego punktu widzenia, aby drukarnia oferowała bogatą paletę usług drukarskich. Wyobraźmy sobie bowiem sytuację, w której przedsiębiorca chce zamówić banery reklamowe, rollupy, a do tego folie czy mobilne reklamy na auta służbowe. Wykonania części tych produktów drukarnia jednak nie zapewnia – sprawa się więc komplikuje. Przedsiębiorca zmuszony jest albo szukać innej drukarni, albo korzystać z usług dwóch lub więcej. Dlatego tak ważne jest, aby drukarnia wielkoformatowa oferowała różnorodne systemy reklamowe.
Pamiętajmy, że druk wielkoformatowy najczęściej nie wyczerpuje potrzeb klientów biznesowych. Zwykle oczekują oni, że w ofercie drukarni znajdą się nie tylko wydruki wielkoformatowe, ale również:
- ulotki, wizytówki, foldery, teczki czy katalogi reklamowe,
- plakaty, tapety, rollupy, folie do oklejania witryn i samochodów,
- wysokiej jakości wydruki na innych materiałach, np. płytach CD.
Takie właśnie możliwości oferuje swoim klientom drukarnia wielkoformatowa Sigma. A co jeszcze?
Kompleksowa obsługa zamówień
To kolejny aspekt, na który warto zwrócić uwagę – drukarnia wielkoformatowa powinna zapewniać swoim klientom kompleksową obsługę każdego zamówienia. Ma to wpływ nie tylko na jakość wydruków, ale także znacząco przyspiesza proces ich realizacji. Przeczytajcie dlaczego.
Własne studio graficzne
Aby wydruki wielkoformatowe mogły powstać, muszą najpierw zostać do druku przygotowane – należy więc opracować szczegółowy projekt każdego z nich. Rozmieszczenie grafik i tekstu, kolorystyka, wielkość i styl czcionki – to tylko kilka z wielu elementów, które składać się będą na efekt końcowy.
Zanim wykonane zostaną gotowe banery, plakaty, tablice, szyldy czy inne produkty – powstają ich projekty. Ich przygotowaniem zajmuje się studio graficzne. Najlepiej, gdy drukarnia dysponuje własną pracownią – jej pracownicy znają druk wielkoformatowy i jego specyfikę od podszewki, są więc w stanie podpowiedzieć klientowi najlepsze dla niego rozwiązania.
Poznaj zastosowania druku wielkoformatowego i wykorzystaj go do promocji swojej marki lub produktu!
Własny park maszynowy
Cyfrowy projekt, po akceptacji klienta, trafia wreszcie do druku. Bogato i nowocześnie wyposażony park maszynowy to gwarancja, że cały proces będzie przebiegał szybko i sprawnie. Dzięki temu rozwiązaniu drukarnia może przygotować dla klientów różnego rodzaju materiały jednocześnie, co znacząco skraca czas oczekiwania na realizację zamówienia.
Gotowe projekty, po przeprowadzeniu kontroli ich jakości, wysyłane są od razu do klienta. Niezależnie więc od tego, ile rodzajów materiałów reklamowych zamówił – wszystkie trafią do niego szybciej niż w przypadku wydruków zamawianych w różnych miejscach. W pełni wyposażona drukarnia jest więc gwarancją najwyższej jakości obsługi zamówień.
Opinie klientów
Szukając drukarni warto korzystać także z doświadczeń firm, które już zdecydowały się na współpracę z nią. Na co zwracać uwagę? Z pewnością na to, czy oferowany przez nią wielkoformatowy druk cyfrowy ma wysoką jakość, czy spełnił wszystkie pokładane w nim oczekiwania, czy zaproponowane terminy nie były zbyt odległe i czy zostały dotrzymane.
Ważna jest oczywiście otwartość pracowników drukarni na sugestie klientów, ale także umiejętność zaproponowania rozwiązań dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb i specyfiki branży.
Nowoczesne systemy czy rozwiązania technologiczne sprawiają, że druk wielkoformatowy jako forma reklamy staje się coraz łatwiej osiągalny dla klientów. Trzeba tylko starannie wybierać firmę, w której zamawiamy druk wielkoformatowy.