Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: Reklama
citylight na przystanku

Citylight – co to jest? Wady, zalety i zastosowanie

Na przystankach komunikacji miejskiej, w centrach miast, pasażach handlowych, na dworcach – w każdym mieście w Polsce i na każdym kroku towarzyszą nam reklamy. Stanowią stały element miejskiego krajobrazu, mając na celu zwrócenie uwagi jak największej liczby odbiorców. Jednym z najbardziej atrakcyjnych formatów są citylighty. Czym są i w jaki sposób spełniają swoją rolę? Jakie mają zalety i ograniczenia?

Czym jest reklama citylight?

Citylight to reklama zewnętrzna, czy też raczej nośnik reklamy zlokalizowany w najbardziej atrakcyjnych i uczęszczanych miejscach przestrzeni publicznej. Citylighty występują wszędzie tam, gdzie można spotkać dużą liczbę odbiorców – zdobią wiaty przystankowe, pasaże handlowe, ściany budynków, dworce kolejowe, przestrzeń na deptakach, w parkach. Mogą stanowić nawet elementy obudowy przejść podziemnych.

Citylight ma zwykle wymiar 120 x 180 cm i składa się z aluminiowej ramy, która podtrzymuje przezroczystą taflę wykonaną ze szkła, pleksiglasu lub poliwęglanu. Umieszczane za szybą plakaty reklamowe podświetlane są przez rzędy diod LED – owych lub też w technologii backlight, czyli od tyłu. Ta wyjątkowa budowa sprawia, że citylight jest bardzo dobrze widoczny w przestrzeni publicznej niezależnie od pory dnia i naturalnego oświetlenia.

Jak działają citylighty?

Występują one w centrach miast i takich miejscach, aby były zauważyć je mogły zarówno osoby poruszające się pieszo, jak i te podróżujące środkami komunikacji miejskiej. Citylighty często są wykorzystywane jako uzupełnienie czy też kontynuacja kampanii prowadzonych w mediach – telewizji, internecie, itd.

Jakie zalety mają citylighty?

Największą zaletą reklamy typu citylight jest oczywiście jej skuteczność. Reklamom w internecie lub telewizji nie poświęcamy zwykle wiele uwagi, wciąż bombardowani innymi bodźcami. Nieco inaczej jest, gdy jako piesi przemierzamy pasaż handlowy czy czekamy na tramwaj w drodze do pracy. Na dużej reklamie w świecącej oprawie skupiamy wzrok mimowolnie, a jej przekaz pozostaje w naszej pamięci.

Na efekt ten składa się jeszcze jeden czynnik – citylight zwykle stawiane są w takich miejscach, w których mieszkańcy czy przechodnie bywają regularnie. Każdego dnia na przystankach można o konkretnej godzinie spotkać te same osoby spieszące do pracy czy szkoły. Oferta jest więc kierowana do nich z zachowaniem ciągłości – tym lepiej konkretny obraz i przekaz ugruntowuje się w ich pamięci i pozwala wpływać na decyzje zakupowe.

Citylight jako element przestrzeni miejskiej

Citylight stanowi nienachalny nośnik reklamy. Zlokalizowany zazwyczaj na ścianie wiaty przystankowej lub ścianie budynku, tuż przy parkowej alei – trafia do świadomości potencjalnego klienta, ale robi to raczej dyskretnie. Nawet jeśli tylko przelotnie na niego zerkniemy, zwykle potrafimy przypomnieć sobie po czasie, jaką markę lub produkt prezentował.

Kolejną zaletą tego rodzaju reklamy jest fakt, iż zdaje się być ona bliższa, bardziej osiągalna niż wysoko zamieszczony billboard. Czekając na przystanku możemy podejść do niej, dokładnie przyjrzeć się grafice i z bliska przeczytać zamieszczony na niej tekst. Ta jej dostępność także decyduje o jej skuteczności.

Citylight jako rodzaj reklamy nie wymaga poniesienia dużych nakładów finansowych, a fakt ten należy do jego istotnych zalet. Zajmuje też niewiele miejsca.

wolnostojący nośnik reklamy

Czy citylighty mają wady?

Tak, jak każde rozwiązanie. Reklama w formie plakatu dostępna jest dla każdego przechodnia na wyciągnięcie ręki. To jej zaleta, ale też słabość. Citylight może bowiem paść ofiarą wandalizmu, stając się zupełnie bezużyteczny.

Jak stworzyć skuteczny citylight?

Reklama citylight zwraca szczególną uwagę, dlatego też powinna zostać zaprojektowana z najwyższą starannością i dbałością o szczegóły. Na sukces składają się nie tylko lokalizacja, dobrej jakości papier, ale także skrupulatnie przemyślana grafika i oczywiście wysokiej jakości druk, który stanowi zwieńczenie dzieła stworzonego przez projektanta reklamy.

Projektując citylight warto pamiętać także o zachowaniu jego spójności z wizerunkiem marki – i to nie tylko pod względem grafiki czy kolorystyki (to tak zwana identyfikacja wizualna marki), ale także rodzaju przekazu kierowanego do potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Citylight to jedyny rodzaj reklamy, który może być stosowany w ścisłych centrach miast i ich śródmieściach. Warto wiedzieć, że mniejsze formaty mogą być instalowane na i wewnątrz pojazdów, na przykład komunikacji miejskiej lub na paczkomatach. W ten prosty sposób reklama citylight towarzyszy na na każdym kroku.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.