Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: Reklama
plakat reklamowy, druk cyfrowy

Dobry plakat reklamowy – czym się wyróżnia?

Plakaty reklamowe stały się jednymi z najpopularniejszych nośników reklam zewnętrznych. Dobrze wykonane plakaty, przedstawiające ciekawą grafikę i chwytliwe hasło, mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania firmą i zwiększenia liczby potencjalnych klientów. Jakie jest główne zadanie plakatów reklamowych, na co zwracać uwagę, projektując plakat reklamowy i jakie cechy wyróżniają dobry nośnik reklamowy?

Rola plakatów reklamowych

Nie ulega wątpliwości, że plakaty reklamowe możemy ujrzeć dosłownie wszędzie. Nośniki reklamowe tego typu znajdują się przy drogach, na tablicach, czy słupach ogłoszeniowych, a także wewnątrz pomieszczeń. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie do nawiązania kontaktu z firmą lub odwiedzenia strony internetowej. Podstawą spełniającego swoją rolę plakatu reklamowego jest jednak jego odpowiedni projekt. Odpowiedni, czyli taki, który zarówno przyciągnie uwagę osób z zewnątrz, jak i będzie dobrze wykonany.

Na co zwracać uwagę, projektując plakat reklamowy?

Przymierzając się do projektowania plakatu reklamowego, należy zacząć od podstaw, czyli od określenia grupy odbiorców. Ustalenie tzw. persony umożliwi dobór kolorów, grafik, czy rozmiaru plakatu w taki sposób, aby te jak najlepiej oddawały przekaz.

Przykładowo, jeśli na plakacie będzie znajdować się reklama osiedlowego salonu kosmetycznego, wówczas grupą docelową będą kobiety w wieku około 30 lat, które mieszkają na tym osiedlu. Znając personę, można zaprojektować reklamę, która zwróci uwagę osób z tzw. grupy docelowej. Co jeszcze należy mieć na uwadze podczas projektowania plakatu?

Wzór plakatu

Wzory plakatów reklamowych powinny być związane z firmą i kolorami przewodnimi przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że plakat reklamowy musi być zarówno czytelny, jak i zaprojektowany z nutą kreatywności. Wybierz grafikę związaną z promowanym produktem lub usługą i zaplanuj tekst, który można łatwo zapamiętać. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na kontakt ze strony potencjalnych klientów o każdej porze dnia i nocy.

Pamiętaj, że w przypadku jednej firmy najlepiej sprawdzą się minimalizm i jedno chwytliwe hasło, zaś w drugiej konieczne będzie przekazanie większej ilości informacji o produkcie lub usłudze, aby zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów.

Czcionka

W projekcie plakatu reklamowego ogromne znaczenie ma również czcionka. Choć w obecnych czasach na reklamach można ujrzeć wiele czcionek o różnych rozmiarach, nie zapomnij, że reklama musi być czytelna i „przyjemna” dla oka. Zbyt duży chaos informacyjny spowoduje, że z reklamy powstanie afisz – ulotka z informacjami.

W przypadku druku wielkoformatowego zaleca się używanie większych, bezszeryfowych czcionek, zaś w przypadku mniejszych plakatów można się „pobawić” i wykorzystać więcej niż jedną czcionkę (do trzech). Pamiętaj także, aby nie umieszczać najważniejszych informacji u dołu reklamy, pisanych najmniejszą czcionką. Przygotowując projekt, miej na uwadze, co powinno być najbardziej wyróżnione na reklamie i dostosuj do tego wielkość liter.

plakat reklamowy

Wielkość plakatu

Druk plakatów reklamowych wciąż się rozwija, dlatego obecne techniki pozwalają na wydrukowanie reklam o wielkim formacie. Projektując reklamę, zwróć uwagę na to, gdzie będzie ona miała się znajdować. Określenie miejsca ekspozycji pozwoli Ci dobrać odpowiedni format wydruku. Przykładowo plakaty przy drodze muszą być zdecydowanie większe niż te powieszone na słupach ogłoszeniowych, aby były widoczne i czytelne dla przejeżdżających kierowców.

Materiał

W zależności od miejsca ekspozycji, plakaty reklamowe powinny zostać wykonane z różnych materiałów. Przykładowo, plakat reklamowy umieszczony przy drodze i na dużej wysokości musi zostać wykonany ze zdecydowanie mocniejszego papieru (np. o gramaturze 200 g) niż plakat, który będzie wisiał na słupie ogłoszeniowym lub wewnątrz budynku. Znaczenie mają przede wszystkim warunki atmosferyczne – deszcz, śnieg, wiatr, a także słońce, które wpływa na blaknięcie grafik.

Ponadto pod uwagę należy wziąć także wykończenie plakatu. Do najpopularniejszych zaliczamy wykończenia matowe i błyszczące. Wykończenie matowe sprawdzi się w przypadku miejsca o dużym nasłonecznieniu – matowa struktura nie będzie odbijać światła i będzie bardziej czytelna, zaś błyszcząca lepiej sprawdzi się w przypadku mniejszych reklam.

Podsumowanie

Odpowiedni projekt reklamy to podstawa jej powodzenia. Pamiętaj, że zbyt wiele treści może odwrócić uwagę potencjalnych klientów od głównego przekazu reklamy. Zaprojektuj plakat w taki sposób, aby ten zarówno przyciągał uwagę, jak i przekazywał najważniejsze informacje dotyczące produktu lub usługi. Nie zapomnij o chwytliwym, zapadającym w pamięci haśle i danych kontaktowych, dzięki którym odbiorca będzie mógł nawiązać z Tobą kontakt.

Podziel się tym materiałem:

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Jak zamówić wydruk ?

Dajemy Ci wybór w jaki możesz zamówić wydruki:

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

to obecnie najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji z nami.

Nie wpada do spamu a wycena pojawia się niemal od razu.

Kliknij ikonkę Czat w prawym dolnym rogu aby złożyć zamówienie.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.