8 drukowanych materiałów reklamowych w e-commerce, które skutecznie zwiększają sprzedaż
Ogromna liczba Polaków robi obecnie zakupy przede wszystkim w sieci. Wyjątkowa popularność e-sklepów jest spowodowana tym, iż tego typu zakupy gwarantują niesamowitą wygodę – różnego rodzaju produkty można zamawiać za pomocą kilku kliknięć i to bez wychodzenia z domu. Wszystko to powoduje, że niekiedy właściciele e-sklepów traktują materiały drukowane po macoszemu. Okazuje się jednak, że w drukowanych materiałach naprawdę drzemie ogromny potencjał i mogą one w bardzo efektywny sposób wspierać prowadzone działania reklamowe w sieci. W niniejszym poradniku prezentujemy 8 drukowanych materiałów reklamowych w e-commerce, które skutecznie zwiększają sprzedaż. Zapraszamy do lektury.
Jakie materiały drukowane mogą wspierać Twój e-sklep i pomóc w sprzedaży? Sprawdź 8 najlepszych rozwiązań
Pomimo cyfryzacji wielu biznesów, znaczna liczba przedsiębiorców w dalszym ciągu na szeroką skalę wykorzystuje w swoich działaniach reklamowych materiały drukowane. Mowa tutaj na przykład o specjalnych papierowych kuponach rabatowych, personalizowanych podziękowaniach bądź listach. W ten sposób można prowadzić bardzo skuteczną, bezpośrednią komunikację z klientami. Dodatkowo, stawiając na papierowe materiały reklamowe przy prowadzeniu e-sklepu można bardzo skutecznie w pozytywny sposób wyróżnić się na tle konkurencji.
Firmy, które stawiają na papierowe formy reklamy, mogą też w ten sposób budować wizerunek luksusowej marki. Dzięki materiałom drukowanym niejednokrotnie możliwe jest przedstawienie całej oferty w kompleksowy, elegancki sposób. Zwłaszcza, gdy postawi się na gruby, wysokiej jakości papier, który posłuży do sporządzenia katalogów. Oprócz form papierowych, warto też postawić na naklejki reklamowe z logo – naklejki reklamowe cennik zazwyczaj mają wyjątkowo atrakcyjny.
Ulotki – Prosty, ale skuteczny nośnik informacji
Wydawać by się mogło, że ulotki już dawno odeszły do lamusa. Nic bardziej mylnego! W dalszym ciągu istnieje ogromna rzesza osób, która lubi czerpać informacje na temat ofert przedsiębiorstw właśnie z ulotek. Ulotki zalicza się do grona najprostszych i najbardziej klasycznych narzędzi reklamowych, które pomimo ogromnego rozwoju sfery e-commerce w dalszym ciągu mają bardzo szerokie zastosowanie. Wyróżnia je też wyjątkowo niski koszt produkcji, dlatego też mogą być niezwykle skutecznym nośnikiem informacji.
Ulotki niejednokrotnie, jako potężne narzędzie komunikacji, umożliwiają docieranie z przekazem do nowych klientów. Wyróżnikiem ulotek jest prosta forma oraz zwięzły przekaz. W ten sposób można przekazać zarówno obecnym jak i potencjalnym klientom najważniejsze informacje na temat elementów oferty, organizowanych promocji, kuponów czy wydarzeń specjalnych.
Wizytówki – Elegancka prezentacja Twojej marki
Pomimo tego, iż wizytówki kojarzą się przede wszystkim ze stacjonarnymi placówkami, mogą też być bardzo efektywnym elementem prezentowania marki działającej przede wszystkim w sektorze e-commerce. Wizytówki mogą posłużyć do budowania profesjonalnego wizerunku marki oraz pomagać w nawiązywaniu relacji nie tylko z klientami, ale także partnerami biznesowymi, dostawcami itd.
Bardzo istotne jest to, by były one zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół. Elegancko wykonana wizytówka podkreśla profesjonalizm oraz dbałość o potrzeby klientów. Wizytówka, która zostanie wręczona w trakcie spotkania biznesowego czy konferencji działa jak ambasador marki – jej jakość oraz design w bezpośredni sposób odzwierciedlają standardy, którymi kieruje się dana marka, dlatego elegancki wygląd tego nośnika pomaga wytworzyć dobre wrażenie.
Vouchery – Motywacja do kolejnych zakupów
W kategorii drukowane materiały reklamowe absolutnym hitem są vouchery. Ich ogromne powodzenie wynika z faktu, iż jest to bardzo efektywne narzędzie reklamowe. Voucher to specjalny rabat w formie papierowej przydzielany klientowi na kolejne zakupy o konkretnym nominalne. np. 50, 100 zł itd.
W ten sposób można bardzo efektywnie zachęcić klientów do zrobienia zakupów. Zastosowanie voucherów w prowadzonej strategii marketingowej może przyczynić się do znacznego wzrostu poziomu sprzedaży a także do budowy długotrwałych relacji z klientami. Każdy klient, który otrzyma voucher, jest bardzo mocno zmotywowany do zrobienia kolejnych zakupów – zwłaszcza, gdy kwota widniejąca na voucherze jest odpowiednio wysoka. Zatem każdy, kto szuka drukowanych materiałów dla e-sklepu, powinien w sposób szczególny zainteresować się voucherami.
Worki reklamowe – Praktyczne i stylowe
Papierowa reklama dla e-commerce ma całą gamę różnorodnych rozwiązań. Każda drukarnia online oferuje nie tylko ulotki reklamowe, wizytówki czy vouchery za zakupy, ale także… worki reklamowe. Takie personalizowane materiały reklamowe w bardzo krótkim czasie pozwalają na zwiększenie sprzedaży w e-commerce.
Worki reklamowe to świetny gadżet, który można oferować klientom. Musi on jednak wyróżniać się odpowiednio dobranym, estetycznym designem oraz właściwą funkcjonalnością. Powinien on też być wykonany z materiałów najwyższej jakości, aby mógł posłużyć obdarowanej osobie przez jak najdłuższy czas. Wówczas obdarowane osoby będą nosiły taki worek na co dzień, dzięki czemu omawiany przedmiot stanie się… mobilnym nośnikiem reklamowym danej marki. Klienci nosząc worek ze sobą będą przyczyniać się do promowania przedsiębiorstwa, a to z kolei w długotrwałej perspektywie czasowej w bezpośredni sposób przełoży się na wzrost świadomości marki, a także poprawę wyników biznesowych.
Długopisy – Mały, ale funkcjonalny upominek
Wśród najprostszych, ale bardzo ciekawych opcji na upominki dla klientów, wymienia się długopisy reklamowe. Są to standardowe długopisy, na których w elegancki sposób zamieszcza się logo przedsiębiorstwa, co pozwala na jego promocję w trakcie korzystania z omawianego przedmiotu przez obdarowaną osobę. Jeśli długopis będzie wygodny w obsłudze, wówczas obdarowane nim osoby z pewnością zdecydują się na korzystanie z niego na co dzień.
Długopisy reklamowe wyróżnia wyjątkowo niski koszt produkcji – zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na zamówienie hurtowe. Jest to jedno z najtańszych narzędzi marketingowych, które jednocześnie gwarantuje całą masę rozmaitych możliwości w zakresie promocji.
Smycze – Uniwersalny gadżet reklamowy
Dobra reklama dla e-commerce może mieć także formę… smyczy. Tego typu personalizowane materiały reklamowe również są niezwykle tanie w produkcji, a jednocześnie, dodatkowo, mogą w bardzo skuteczny sposób przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności przedsiębiorstwa.
Osoby obdarowane smyczami mogą korzystać z nich na co dzień – służą one na przykład do noszenia kluczy, kart dostępu bądź identyfikatorów czy niewielkich akcesoriów. Dodatkowo, warto nadmienić, że smycze przekazuje się najczęściej w trakcie rozmaitych konferencji, targów czy szkoleń.
Katalogi – Profesjonalne prezentowanie oferty
Wśród drukowanych materiałów reklamowych klasy premium nie można pominąć katalogów. Tego typu rozwiązanie pozwala na profesjonalne zaprezentowanie wszelkich elementów oferty, dlatego cieszy się naprawdę dużym zainteresowaniem. Wielu klientów lubi przeglądać katalogi, ponieważ jest to wręcz rewelacyjny sposób na dokładne przejrzenie wszystkich elementów asortymentu danej marki.
Przy tworzeniu katalogu zawsze należy dołożyć wszelkich starań o odpowiednie dopracowanie sfery graficznej – dobór kolorów, stylu i materiałów znacząco wpływa na to, w jaki sposób marka będzie kojarzyła się klientowi, który przejrzał dany katalog.
Dobrze zaprojektowany Kalendarz całoroczny
W kategorii drukowane materiały reklamowe świetnie sprawdza się także kalendarz całoroczny. Tego typu rozwiązanie to nie tylko praktyczny przedmiot, z którego obdarowane osoby będą korzystać przez cały rok, ale również świetne narzędzie promocji. Długotrwała ekspozycja kalendarza z logotypem danego przedsiębiorstwa pozwala na utrwalenie istnienia marki w świadomości wielu osób. Ważne jest jednak to, by kalendarz został właściwie zaprojektowany – czytelność jest bardzo ważna.
Wybór odpowiednich drukowanych materiałów reklamowych, które wspomogą Twoją sprzedaż
Liczba dostępnych drukowanych materiałów reklamowych, które mogą przyczynić się do zwiększenie sprzedaży jest ogromna – oprócz omówionych powyżej rozwiązań istnieją też plakaty reklamowe, rollupy – cennik tego typu opcji zazwyczaj nie jest wysoki.
Papier 135g | do 5 szt. | do 10 szt. | do 25 szt. | do 50 szt. | do 100 szt. |
---|---|---|---|---|---|
A4 (21,0 x 29,7 cm) | 40 zł | 50 zł | 110 zł | 220 zł | 403 zł |
A3 (29,7 x 42,0 cm) | 40 zł | 80 zł | 170 zł | 303 zł | 564 zł |
A2 (42,0 x 59,4 cm) | 70 zł | 110 zł | 253 zł | 464 zł | 875 zł |
A1 (59,4 x 84,1 cm) | 100 zł | 165 zł | 414 zł | 775 zł | ** |
A0 (84,1 x 118,9 cm) | 155 zł | 300 zł | 725 zł | ** | ** |
B3 (35,3 x 50,0 cm) | 40 zł | 80 zł | 200 zł | 361 zł | 704 zł |
B2 (50,0 x 70,7 cm) | 40 zł | 80 zł | 195 zł | 352 zł | 686 zł |
B1 (70,7 x 100,0 cm) | 130 zł | 252 zł | 554 zł | 1 072 zł | ** |
B0 (100,0 x 141,4 cm) | 242 zł | 440 zł | 1 022 zł | ** | ** |
Citylight (120,0 x 180,0 cm) | 318 zł | 636 zł | ** | ** | ** |
Decyzję odnośnie tego, które drukowane materiały reklamowe wybrać, należy podejmować po uwzględnieniu różnych czynników, przede wszystkim sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz celów, jakie dana firma chciałaby osiągnąć w określonej perspektywie czasowej.