Jakie Można Wyróżnić Rodzaje Folii Reklamowych?

BLOG

/
/
Jakie Można Wyróżnić Rodzaje Folii Reklamowych?

Potrzebny czas:

9 minut
Tematy powiązane: Reklama

Rodzaje folii reklamowych

Folie samoprzylepne chętnie wykorzystywane są branży reklamowej. Obecnie na rynku znajdziemy wiele różnych folii reklamowych, m.in. folie wylewane, folie monomeryczne, folie polimerowe czy folie matujące, dekoracyjne, folie OWV, odblaskowe i wiele innych. Różnią się one właściwościami, trwałością oraz odpornością na wiele czynników (uzależnionych m.in. od miejsca ekspozycji). Czym dokładnie są folie reklamowe i na jakich powierzchniach znalazły swoje zastosowanie? Jakie rodzaje folii reklamowych możemy wyróżnić? Sprawdź koniecznie!

Rodzaje folii reklamowej

Folie przeznaczone do wydruków cyfrowych mogą być wykorzystywane do aplikacji krótkookresowej lub długookresowej, w zależności od preferencji klienta i efektu, jaki chcemy uzyskać. Spośród folii używanych w branży reklamowej wyróżnić można m.in. podstawowe folie takie jak ploterowe monomerowe, polimerowe i wylewane oraz wiele innych. Co wyróżnia poszczególne typy folii reklamowych?

Folia wylewana

Folia wylewana jest jednym z najdroższych rozwiązań, ale najbardziej zaawansowanych technologicznie (możliwe jest kasowanie efektu pamięci w procesie technologicznym aplikowanej grafiki). Folie wylewane dokładnie dopasowują się do podkładu, na który są aplikowane, dlatego stosuje się je na powierzchnie wymagające (np. nierówne, z zagięciami, pofałdowane itp.).

Folię wylewaną cechuje plastyczność. Z uwagi na jej wytrzymałość może być ona nanoszona na powierzchnię długookresowo. Często stosowana jest w reklamie. Przy pomocy tej metody powstają całopowierzchniowe reklamy na samochodach czy grafiki wektorowe. Dodatkowo można jeszcze zwiększyć trwałość tego rodzaju materiału, stosując błyszczący lub matowy laminat.

Folia monomeryczna

Folie monomerowe stosuje się do aplikacji na płaskie powierzchnie. Folia monomeryczna jest najtańszą folią samoprzylepną, której używa się do produkcji reklam zewnętrznych i wewnętrznych. Można umieścić ją na różnych tablicach reklamowych, w których podkład stanowi metapleks, dibond, płaska blacha lub płyta PCV.

Za pomocą folii monomerycznych można oklejać też sztywne zabudowania aut ciężarowych lub osobowych. Stosuje się ją także do produkcji druków wielkoformatowych, np. do dekoracji stoisk promocyjnych oraz dużych witryn sklepowych.

reklamy na budynku

Folie monomeryczne, jak każde folie samoprzylepne, składają się z trzech podstawowych elementów: folia, klej i podkład.

Pamiętajmy, że podkład do folii monomerycznej i jego grubość ma bardzo duże znaczenie. Najczęściej stosowane są podkłady papierowe (o różnej gramaturze), jednostronnie lub dwustronnie silikonowane. Im grubszy papier podkładowy zostanie zastosowany, tym odklejanie folii monomerycznej będzie łatwiejsze. Warto wybierać papier dwustronnie silikonowany, w przeciwnym razie będzie on łatwo wchłaniał wilgoć.

Reklamy wykonane na foliach monomerycznych – z uwagi na to, że są jednymi z najtańszych dostępnych rozwiązań – wykorzystuje się do aplikacji i zastosowań krótkookresowych oraz średniookresowych. Wybór folii tego rodzaju zapewnia wysoką nieprzezroczystość, co potęguje intensywność barw użytych do zadruku. Do montażu folii monomerycznej można użyć specjalnego kleju przeznaczonego do pracy na porowatych powierzchniach lub wybrać klej, zapewniający łatwość w usuwaniu i montowaniu. Zaleca się również laminację, która ochroni całość przed uszkodzeniami mechanicznymi czy promieniowaniem UV.

Monomerowe folie ploterowe, czyli reklamy wycinane z użyciem plotera, zdobią płaskie powierzchnie, w tym tablice reklamowe, witryny, niektóre części pojazdów. Swoje zastosowanie znalazły także w dekoracji wnętrz czy stoisk targowych.

Folia polimerowa

Folia polimerowa charakteryzuje się właściwościami podobnymi do tych, które wykazuje folia monomeryczna. Tworzywo to jest jednak trwalsze. Świetnie nadaje się do aplikacji zewnętrznych i zastosowań wewnętrznych, zarówno tych krótkookresowych, jak i średniookresowych.

Folia polimerowa pozwala nam na delikatne formowanie i dopasowania materiału do powierzchni, co sprawia, że możemy nią okleić np. powierzchnię samochodu. Folia polimerowa będzie droższa, iż folia monomeryczna, dlatego częściej wykorzystywana jest wówczas, gdy poszukujemy rozwiązań mogących przetrwać w trudnych warunkach i odpornych na zmieniające się czynniki pogodowe.

Inne

Folia OWV – folia One Way Vision jest folią dziurkowaną (perforowaną), którą stosuje się do reklam umiejscowionych na powierzchniach przezroczystych. Materiał ten częściowo przepuszcza światło, dzięki czemu możliwa jest jednostronna widoczność (od wewnątrz). Najlepiej sprawdzi się do oklejania szyb, witryn, drzwi, szklanych fasad.

Folie odblaskowe – samoprzylepna folia odblaskowa wykorzystywana jest do produkcji elementów odblaskowych, w tym tablic, znaków informacyjnych, szyldów oraz dekoracji. Materiał ten jest odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia, a dodatkowa laminacja jeszcze bardziej wzmocni jego trwałość. Zadruk na tego rodzaju foliach najczęściej możemy spotkać na parkingach, przed restauracjami i pubami czy na drogowskazach kierujących do hoteli, aptek lub placówek medycznych.

oklejony autobus

Folie dekoracyjne – to wszystkie folie ozdobne, od mrożonych, przez metaliczne, po świecące i wiele innych. Stosuje się ją w celu uatrakcyjnienia materiałów reklamowych oraz przestrzeni. Niektóre folie tego typu umożliwiają nam wykonanie nadruków solwentowych, inne przeznaczone są do wycinania za pomocą plotera.

Zastosowanie folii mrożonej – to rodzaj folii, która daje nam efekt szronionego lub mrożonego szkła. Takie tworzywa można z powodzeniem zadrukować oraz poddać laminacji. Stosuje się je najczęściej do dekoracji szklanych powierzchni. Aplikując tego rodzaju produkt, uzyskamy srebrny, piaskowy efekt. Taka aplikacja zapewnia prywatność, chroni przed słońcem i jest niezwykle estetyczna. To również świetne uzupełnienie reklam.

Folia holograficzna – przeznaczona jest do błyszczącego zadruku trójwymiarowego i pozwala uzyskać niezwykły efekt. Najczęściej wykorzystywana jest do dekoracji lub tworzenia etykiet, np. kosmetyków, produktów spożywczych, farmaceutyków i wielu innych. Świetnie sprawdzi się także na różnego rodzaju materiałach marketingowych.

Folia flex – folii flex używa się do zadruku koszulek, bluz, poduszek, toreb i wielu innych. To również ciekawa i trwała forma nadruku materiałów reklamowych czy logo firmy na ubraniach. Takie folie nie pękają, nie blakną ani nie spierają się. Można wykończyć je na błyszcząco lub matowo. Są rozciągliwe i cienkie (wykonane z PVC lub poliuretanu).

Folie do rollupów – cechują się one dużą trwałością, nie przepuszczają światła i są matowe, dzięki czemu skutecznie chronią przed niepożądanymi refleksami pojawiającymi się przy sztucznym oświetleniu.

Magnetyczne – stosuje się je najczęściej w miejscach, w których wymagana jest częsta zmiana materiałów promocyjnych.

Folia reklamowa – podsumowanie

Marketing i reklama to branże, które prężnie rozwijają się nie tylko w internecie. Wciąż popularne i przynoszące duże zyski firmom są reklamy zewnętrzne, w tym specjalistyczne folie samoprzylepne. Są to produkty o szerokim zastosowaniu.

Folia samoprzylepna wykorzystywana jest do produkcji szablonów ściennych oraz naklejek dekoracyjnych, np. na meble dziecięce lub biurowe. Można jej używać też do wykonywania tablic reklamowych i szyldów, kasetonów, billboardów, liter przestrzennych czy do oklejania samochodów.

Z kolei laminat zabezpiecza całość przed wilgocią, uszkodzeniami oraz zanieczyszczeniami, a dodatkowo wygląda bardzo estetycznie i wydobywa kolory (można wybrać połysk lub mat). Pamiętajmy także, by zabezpieczyć folię również filmem klejowym o odpowiednich właściwościach, które poprawią jej przyczepność.

Reklama zewnętrzna i wewnętrzna wykonana z użyciem folii samoprzylepnej to prosty i szybki sposób na promocję swojej firmy w przestrzeni publicznej. Folia samoprzylepna jest łatwa w obróbce i pozwala na szybkie przygotowanie na niej wybranej reklamy, dlatego z roku na rok materiał ten zdobywa coraz większą popularność.

Podziel się tym materiałem:

Jesteśmy na YouTube:

Weryfikacja projektu

Średni czas weryfikacji to 30 – 60 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybkie pytanie

Średni czas odpowiedzi to 15 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Projekt - szczegóły i wycena

Średni czas odpowiedzi to 30 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Umów konsultację

Średni czas odpowiedzi to 9 min. Jeżeli umawiasz konsultację w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

Uniwersalne
  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli chcesz przyspieszyć weryfikacji, skontaktuj się z nami telefonicznie – dane znajdziesz w zakładce kontakt.