Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: ReklamaBaneryDruk

Trendy w reklamie zewnętrznej warto śledzić, bo tego typu promocja przynosi świetne efekty, buduje wartość i rozpoznawalność marki i zaciekawia odbiorców. Które materiały sprawdzają się obecnie najlepiej?

Reklama zewnętrzna w 2024 roku – ewolucja w strategii wielu firm

Reklama zewnętrzna, zwana również reklamą outdoorową to jeden z najpopularniejszych nośników, znany od pokoleń. To także trend niesłabnący, który w wielkich metropoliach staje się właściwie cechą charakterystyczną. Wystarczy przywołać centrum Nowego Jorku i słynny Time Sauare, który dosłownie tonie w kolorowych bilbordach. A jak wyglądają najnowsze trendy w reklamie zewnętrznej?

Przede wszystkim drukowane materiały, takie jak bilbordy, plakaty, banery stawiają na personalizację. Oznacza to mocne nakierowanie na grupę docelową – jej zainteresowania, potrzeby, podejście do życia. Wzbudzanie emocji odbiorcy to aspekt, który ma kluczowy wpływ na efektywność kampanii.

Innowacyjne materiały reklamowe: co zyskuje na popularności?

Trendy w reklamie zewnętrznej ukierunkowują się przede wszystkim na myślenie o ekologii, ale też wysokiej trwałości materiałów.

Świetnym przykładem takiej zrównoważonej reklamy są ekoplakaty – produkowane z ekologicznego papieru, który jest pozyskiwany najczęściej z makulatury. W ten sposób nie tylko dbamy o tak zwany drugi obieg, ale też stwarzamy coś, co jest po prostu estetyczne.

Innowacjy jest także druk UV, który daje ogrom możliwości. Przede wszystkim: jest bardzo precyzyjny, daje idealną ostrość i żywe kolory. Jest też odporny na warunki atmosferyczne, a więc niezwykle trwały.

Sztuczna inteligencja a kreatywność w reklamie

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje rynek reklamy, także projektowania i produkcji materiałów. Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Z jednej strony AI już teraz służy projektantom i grafikom, ułatwiając pracę i dając nowe możliwości – na przykład stocki zdjęciowe pełne są zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. W przyszłości AI może niejako przejąć część procesów, ale na razie warto pamiętać, że nie jest w stanie zastąpić ona ludzkiej kreatywności. Obecnie sztuczna inteligencja pomaga w personalizacji reklam – bo jest w stanie w krótkim czasie przetworzyć ogromną liczbę danych. Ich analiza daje twórcom pole do dalszego, efektywnego działania.

Technologia LED i cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej

Reklama LED i nośniki cyfrowe już na stałe wpisały się w świat marketingu. Wciąż jednak nie wyparły kampanii bilbordowych. A w jaki sposób oceniać efektywność reklamy zewnętrznej? Odpowiedzią jest wskaźnik GRP, czyli Gross Rating Point. GRP mierzy, do jak dużej grupy docelowej reklama miała dostęp. Aby uzyskać wskaźnik dla materiałów outdorowych, należy podzielić liczbę potencjalnych odbiorców przez liczbę mieszkańców miasta, a wynik pomnożyć razy sto.

Najbardziej efektywne materiały reklamowe w 2024 roku

Nowoczesna reklama drukowana to nie tylko ulotki czy tradycyjne plakaty. Trendy w reklamie pokazują, jak materiały mogą służyć interaktywnej zabawie z odbiorcą – na przykład poprzez zamieszczanie kodów QR, czy zachęcaniu do pokazywania bilbordów w mediach społecznościowych. Przykład? Wielkoformatowa reklama outodorowa Beauty Unaltered (CVS) w nowojorskim Times Squer. Zachęcała ona użytkowników do zamieszczania swojego nieretuszowanego zdjęcia w social mediach z hasztagiem #BeautyUnaltered. Akcja zebrała potężne grono odbiorców. To pokazuje, jak dobra lokalizacja i świetny pomysł na kampanię mogą zagwarantować sukces.

Co jeszcze piszczy w trendach, jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzną 2024?

  • Druk na żądanie (Print on Demand)

Super nowoczesna technologia druku, która pozwala na drukowanie w momencie otrzymania zamówienia. W praktyce oznacza to prawdziwą rewolucję – można wytwarzać materiały na bieżąco, a nie magazynować zapasy, które zajmują miejsce.

  • Nowoczesne Techniki druku UV wypukłego

Jeżeli chodzi o nowoczesne materiały reklamowe, tak zwany wypukłodruk jest bardzo ciekawym trendem. Pozwala na tworzenie ciekawych faktur, które tworzą atrakcyjny efekt wizualny, ale też dotykowy. To robi wrażenie!

  • Farby fluorescencyjne i metaliczne

Zabawa kolorem i jego możliwościami daje masę frajdy. Druk staje się o wiele ciekawszy, intrygujący. Warto wykorzystać go jako nieszablonowy element kampanii reklamowej.

  • Materiały odporne na trudne warunki atmosferyczne

Wspominaliśmy już, jak dużą rewolucją w świecie reklamy zewnętrznej staje się druk UV – zapewnia idealne odwzorowanie kolorów i kształtów, a bilbordy i plakaty są odporne na działanie promieni słonecznych, ale też deszcz i wiatr. W ten sposób inwestycja w reklamę outdorową jest pewniejsza i może służyć w tej samej jakości przez długi czas.

  • Reklama mobilna na pojazdach

Ta forma reklamy zewnętrznej nadal jest atrakcyjna i stosunkowo niedroga. Silnie wiąże się również z personalizacją. Logo i reklama marki na przykład na aucie dostawczym to dzisiaj podstawa! Nie tylko tworzy rozpoznawalność brandu, ale również pokazuje profesjonalizm firmy.

oklejanie-samochodu-folia-wylewana
  • Tablice reklamowe i małe formy drukowane

Wciąż są ważne w komunikacji marketingowej. Ulotki, wizytówki, katalogi, czy właśnie wspomniane tablice reklamowe docierają do szerokiej grupy odbiorców. Muszą jednak opierać się na przemyślanej strategii.

Billboardy kontra mniejsze formaty: jakie rozmiary reklamy outdorowej są najbardziej efektywne?

Wszystko zależy od strategii i rodzaju kampanii. Bardzo często bilbordy łączy się z plakatami, aby móc dotrzeć do grupy docelowej w różnych miejscach. Kampanie ogólnokrajowe z wielkim budżetem, ale też z potężną produkcją decydują się często na wielkoformatowe bilbordy, widoczne z wielu kilometrów. Ma to sens, bo i sama grupa odbiorców jest ogromna – na przykład w przypadku marek odzieżowych, producentów żywności czy biżuterii. W przypadku mniejszych firm i kampanii lokalnych o wiele lepszym rozwiązaniem będą tablice reklamowe, czy reklama LED.

Efektywność kampanii reklamowych na przestrzeni czasu – co przynosi długotrwałe rezultaty?

Przede wszystkim personalizacja. Budowanie kampanii reklamowej z myślą o potrzebach odbiorcy będzie tworzyć lojalność i zaangażowanie.

druk-cyfrowy-wielkiformat-uv

Dobrym przykładem są kampanie marki Jacobs – które kuszą pomysłową formą (trójwymiarowe bilbordy), ale też cały czas epatują tym, że picie kawy to czysta przyjemność, na którą każdy może sobie pozwolić.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.