Rodzaje folii do druku cyfrowego w reklamie – technologie, zastosowania i zalety
Folie przeznaczone do druku cyfrowego są wykorzystywane w reklamie na bardzo szeroką skalę. Za ich pośrednictwem możliwe jest efektywne i wygodne tworzenie trwałych oraz świetnie się prezentujących materiałów reklamowych. Obecnie wyróżnia się kilka rodzajów folii do druku, które zapewnią stuprocentowe zadowolenie, a także dostosowanie do indywidualnych potrzeb klienta. W poniższym poradniku szczegółowo omawiamy najważniejsze rodzaje folii wykorzystywane w druku wielkoformatowym. Zapraszamy do lektury!
Rodzaje folii do druku wielkoformatowego – wykorzystanie w reklamie
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z koniecznością zapewnienia klientom usługi i produktów na najwyższym poziomie. Bardzo istotne są też szeroko zakrojone działania reklamowe. W celu reklamowania firmy można postawić na specjalne naklejki reklamowe z logo: naklejki na zamówienie, naklejki wypukłe 3D, naklejki holograficzne, naklejki ścienne i inne. Warto też dowiedzieć się jak najwięcej o różnych materiałach, takich jak płyty PMMA czy płyty Dibond.
Druk wielkoformatowy na folii to rozwiązanie, które cieszy się wśród wielu przedsiębiorców ogromną popularnością, zwłaszcza w obszarze reklamy outdoorowej. Rozmaite bannery oraz okleiny można wykorzystywać na wiele sposobów na przykład na standardowych billboardach ulicznych, ale także na mniejszych witrynach i przystankach autobusowych.
Dzięki temu przekazy reklamowe danej firmy mają znaczne szanse na to, by dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Reklamy tego typu można też stosować przy oklejaniu pojazdów – jest wiele ciekawych naklejek na samochód, ale również we wnętrzach budynków i podczas organizacji różnego rodzaju eventów. Liczba możliwości jest wręcz nieograniczona.
Bardzo ważną zaletą profesjonalnych folii do druku wielkoformatowego jest fakt, iż ich produkcja jest stosunkowo tania. Jednocześnie wyróżnia je bardzo wysoka wytrzymałość na różnego rodzaju uszkodzenia.
Jaka jest jakość i trwałość folii do druku ?
Druk cyfrowy z folii ma to do siebie, że wyróżnia się bardzo wysoką trwałością – zwłaszcza jeśli porównamy taką folię ze zwykłym papierem. Ryzyko wystąpienia uszkodzeń mechanicznych jest tutaj nieporównanie niższe. Dodatkowo, druk cyfrowy z folii cechuje się też wysokim stopniem odporności na wodę, a nawet oleje czy wysokie oraz bardzo niskie temperatury. Zadrukowana folia może być w bardzo łatwy i szybki sposób przyklejana do opakowań. Do tego ostatniego potrzeba znacznie mniej kleju aniżeli w przypadku klejenia materiałów papierowych, co również stanowi niezwykle istotny atut omawianego rozwiązania.
Ponadto, druk cyfrowy z folii jest znacznie tańszy aniżeli inne formy reklamy, takie jak chociażby reklama telewizyjna, radiowa czy internetowa. Oprócz tego, omawiany rodzaj reklam z wykorzystaniem druku cyfrowego cechuje też fakt, że folie do druku w większości przypadków są transparentne. Widoczność nie jest wówczas w żaden sposób ograniczona i można z łatwością przedstawiać klientowi najistotniejsze cechy reklamowanego produktu bądź usługi.
Zastosowanie różnych rodzajów folii w reklamie
Jeśli spojrzymy na zalety folii do druku, można łatwo dojść do przywołanego już powyżej wniosku, że liczba zastosowań folii do druku jest wręcz przeogromna. Są to reklamy elastyczne – druk na folii ma tak wyjątkowe cechy, że pozwala na zastosowanie wielu bardzo ciekawych rozwiązań i pomysłów. Jakie są przykładowe możliwości zastosowania folii do druku?
Przede wszystkim, mogą one służyć jako etykiety produktowe bądź zdobienia gadżetów reklamowych wręczanych klientom i partnerom biznesowym. Wielu przedsiębiorców stawia także na druk cyfrowy z folii przy tworzeniu ciekawych witryn sklepowych. W przypadku, gdy postawi się do tego celu na wykorzystanie folii transparentnej, wówczas stworzone rozwiązanie z pewnością będzie prezentować się wyjątkowo pięknie.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się też, jaka folia do oklejania samochodu będzie najlepsza. Istnieją specjalne folie do druku przeznaczone do stosowania na tego typu pojazdach – do tego celu służą folie wylewane. W ten sposób można w sposób mobilny reklamować swoje produkty i usługi w różnych miejscach. Wielu przedsiębiorców stosuje też druk na folii przy aranżowaniu mobilnych tablic reklamowych, które są później wykorzystywane na różnego rodzaju eventach, np. targach branżowych czy stosikach wystawienniczych.
Przegląd rodzajów folii do druku wykorzystywanych w drukowanych materiałach
W drukowanych materiałach wykorzystujemy szereg rodzajów folii do druku. Każde z rozwiązań ma określone unikalne cechy, dlatego też warto poznać jak najwięcej informacji na temat wybranej opcji. W ten sposób zyskamy pewność, że wybrane rozwiązanie spełni całkowicie Twoje indywidualne potrzeby i oczekiwania.
Folie monomeryczne, polimeryczne i wylewane
Folia monomeryczna to najbardziej podstawowy rodzaj folii do druku. Jest on tworzony z PVC (nie PCV) o strukturze monomerycznej. Z racji swoich cech folia ta należy do bardzo tanich, ale jednocześnie nie nadaje się do realizowania długoterminowych kampanii, ponieważ jej żywotność nie jest zbyt długa. Samoprzylepne folie monomeryczne to strzał w dziesiątkę przy kampaniach krótkoterminowych. Trzeba też pamiętać, że można wykorzystywać je jedynie na płaskich powierzchniach, dlatego też często wykorzystuje się je przy oklejaniu witryn, mebli bądź drzwi.
U nas możesz też spotkać folie polimeryczne – zgodnie z nazwą, są one tworzone z wykorzystaniem PVC o strukturze polimerycznej. Dlatego też są elastyczniejsze i trwalsze od ich monomerycznych odpowiedników. Dzięki swoim cechom mogą być wykorzystywane przy reklamie zewnętrznej średnioterminowej, a także przy tworzeniu witryn sklepowych. Można je też z powodzeniem stosować przy oklejaniu pojazdów o prostych kształtach, np. aut dostawczych.
Innym ciekawym rozwiązaniem są folie wylewane. Można je wykorzystywać przy oklejaniu pojazdów, ponieważ doskonale sprawdzają się przy zapełnianiu nierównych powierzchni. Ich cechą rozpoznawczą jest bardzo wysoki poziom wytrzymałości na uszkodzenia. Jednocześnie są bardzo elastyczne. Wiele osób wykorzystuje ten rodzaj folii też na innych pojazdach, niż samochody, np. motocyklach, łodziach, a nawet na… samolotach. Tworzy się je z PVC o bardzo elastycznej strukturze. Ich grubość wynosi nawet 60 mikrometrów. Wszystko to sprawia, że są one przeznaczone do prowadzenia różnego rodzaju kampanii długoterminowych, ponieważ ich żywotność jest na niezwykle wysokim poziomie.
Czym jest folia OWV (One Way Vision)?
Co to jest folia OVW, czyli One Way Vision? Jest to określenie folii perforowanych. Na nawierzchni ma ona specjalne małe otwory – to dzięki nim folia perforowana przepuszcza pożądaną ilość światła. Wyjątkowa struktura takich folii powoduje, że można je stosować na przeszkleniach oraz przestrzeniach okiennych. Ponadto nadają się do tworzenia sklepowych witryn czy oklejania samochodów.
Folie odblaskowe i holograficzne
Folia odblaskowa, zgodnie z nazwą, jest tworzona z wykorzystaniem starannie dobranych materiałów odbijających światło. Dzięki temu tego typu folie są bardzo dobrze widoczne z daleka – i to również nocą. Folie te wykorzystuje się w produkcji znaków drogowych, ale również w reklamie zewnętrznej. Billboard stworzony z wykorzystaniem takiej folii będzie od razu rzucał się w oczy przechodniów i kierowców.
Z kolei folie holograficzne tworzy się z wykorzystaniem materiałów odbijających światło w wyjątkowy sposób. Tworzą efekt trójwymiarowy, bądź zmieniający kolory w zależności od tego, pod jakim kątem patrzy dana osoba. Są to folie idealne do reklam oryginalnych, gdzie przedsiębiorcy zależy na maksymalnym zwróceniu uwagi potencjalnych klientów.
Folie BackLight | 1m2 | od 5m2 | od 10m2 | od 25m2 | od 50m2 |
---|---|---|---|---|---|
Folia PET(S) backlight Standard + druk / klisza bezklejowa | 70 zł | 66 zł | 61 zł | 56 zł | wycena na podstawie zlecenia |
Folia PET(CS) backlight Citylight Superior + druk / klisza bezklejowa, wysoka rozdzielczość druku | 91 zł | 84 zł | 77 zł | 70 zł | wycena na podstawie zlecenia |
Folie mrożone, mleczne, szronione i matowe
Folia mrożona to określenie dla samoprzylepnej folii na szyby, która może imitować efekt zamrożonego szkła. Ma ona gładką strukturę i nadaje powierzchniom elegancki, oryginalny wygląd. Wyróżnikiem folii mlecznej jest z kolei jej półprzezroczystość, matowość i mniejsza przezroczystość od mrożonej.
Folia matowa jest przeznaczona do stosowania na szkle – nadaje mu matowego bądź piaskowanego wyglądu, co prezentuje się naprawdę oryginalnie. Folia szroniona ma nieco podobną specyfikę do folii mrożonej, jednak zgodnie z nazwą ma ona za zadanie imitować szkło pokryte szronem.
Folie ploterowe i magnetyczne
Folia ploterowa to rodzaj winylowej folii samoprzylepnej o zróżnicowanym poziomie trwałości. Jest ona przeznaczona do wycinania na ploterze. Można ją wykorzystywać w reklamie wizualnej, przy oklejaniu pojazdów oraz banerów reklamowych. Folia magnetyczna również doskonale sprawdzi się jako nośnik reklamy. Bardzo często stosuje się ją na pojazdach służbowych i przy oklejaniu gadżetów. Jej istotną zaletą jest też fakt, iż z łatwością można usunąć ją z różnorodnych powierzchni także na magnesach.
Wymiar magnesu | 25 cm. | 50cm. | 100 cm. | 150 cm. | 200 cm. |
---|---|---|---|---|---|
25cm | 16 zł | 32 zł | 64 zł | 96 zł | 128 zł |
50cm | 32 zł | 64 zł | 128 zł | 192 zł | 256 zł |
100cm | 64 zł | 128 zł | 256 zł | 384 zł | 512 zł |
Folie flex i flock
Flex i flock to wyjątkowe rodzaje folii do tworzenia różnorodnych materiałów reklamowych i zdobienia gadżetów, np. odzieży. Wyróżnikiem folii flex jest gładkość w dotyku. Flock cechuje większa grubość, dlatego jest mniej elastyczna.
wielkość znakowania / ilość | 1 szt. | 2 - 3 szt. | 4 - 10 szt. | 10 - 20 szt. | 21 - 50 szt. |
---|---|---|---|---|---|
10 x 10 cm | 15,70 zł | 11,12 zł | 8,70 zł | 6,70 zł | 5,03 zł |
23 x 10 cm | 19,44 zł | 15,12 zł | 12,34 zł | 10,34 zł | 8,21 zł |
23 x 20 cm | 28,40 zł | 22,70 zł | 16,10 zł | 13,12 zł | 10,85 zł |
30 x 30 cm | 33,20 zł | 28,30 zł | 21,06 zł | 17,06 zł | 14,44 zł |
30 x 40 cm | 41,70 zł | 34,20 zł | 28,07 zł | 22,45 zł | 18,21 zł |
Jak wybrać odpowiednią folię i rodzaj nadruku?
Decyzję dotyczącą wyboru odpowiedniej folii i rodzaju nadruku trzeba podjąć w sposób odpowiedzialny, po uwzględnieniu różnorodnych czynników. Chodzi tutaj o przeznaczenie folii, warunki eksploatacji, preferowane materiały, budżet, planowany czas trwania kampanii.