Naklejki na gadżety reklamowe z logo firmy – metody znakowania produktów
Słynne powiedzenie mówi, że „reklama dźwignią handlu” i we współczesnych realiach rynkowych powinno ono być niezwykle istotne dla wszystkich przedsiębiorców. Obecnie poziom konkurencji w wielu branżach jest bardzo wysoki, dlatego też dbałość o prowadzenie profesjonalnych, szeroko zakrojonych działań reklamowych jest niezwykle ważna. Wśród ciekawych, ponadczasowych rozwiązań, na które warto postawić, często wskazuje się naklejki na gadżety reklamowe z logo firmy. Jakie są metody znakowania produktów? Tego typu pytanie zadaje sobie wiele osób. Z myślą o nich przygotowaliśmy poniższy artykuł, w którym tłumaczymy najważniejsze zagadnienia dotyczące znakowania produktów.
Naklejki na gadżety reklamowe. Jak skutecznie znakować produkty z logo firmy?
Oferowanie gadżetów reklamowych klientom oraz partnerom biznesowym to niezwykle ciekawe rozwiązanie, ponieważ w ten sposób można zwiększać świadomość marki oraz poprawiać poziom zaufania do niej klientów. Liczba rozwiązań jest ogromna – dużym wzięciem cieszą się np. koszulki z nadrukiem. Jeśli chodzi o nadruki, liczba rozwiązań jest wręcz imponująca.
Istnieją różne naklejki na zamówienie i naklejki reklamowe oraz naklejki reklamowe z logo, naklejki podłogowe, naklejki ścienne, naklejki magnetyczne, naklejki z własnym nadrukiem, magnesy na samochód, naklejki wypukłe 3D.
Jak sprawić, by promocja marki za pomocą gadżetów była skuteczna? Trzeba zadbać o to, żeby znalazły się na nich naklejki zawierające logotyp oraz inne elementy identyfikacji wizualnej, kojarzące się w bezpośredni sposób z konkretnym przedsiębiorstwem. Naklejki z logo firmy muszą być oczywiście estetyczne i wytrzymałe.
Warto wiedzieć, że naklejki można wykorzystywać na bardzo wielu różnorodnych powierzchniach. Sprawdzają się one zarówno na dużych gadżetach elektronicznych, np. na powerbankach, ale także na mniejszych przedmiotach, np. na długopisach, kubkach itp. Jeśli postawi się na nowoczesne, właściwie dobrane techniki druku, wówczas naklejki będą wyróżniać się bardzo wysokim poziomem odporności na czynniki zewnętrzne. Z powodzeniem będą reklamować dany brand przez bardzo długi czas.
Spersonalizowane naklejki z logo – klucz do efektywnego marketingu
Gadżety reklamowe z logo – dlaczego jest to świetny wybór? Należy zdawać sobie sprawę z tego, że współcześnie rola marketingu firmowego nie może być lekceważona. Działania w obszarze brandingu muszą być koniecznie prowadzone na jak najszerszą skalę, ponieważ tylko wówczas przedsiębiorstwo ma możliwość osiągania wytyczonych celów biznesowych. W tym kontekście oferowanie klientom i partnerom biznesowym znakowanych produktów z logo wydaje się być absolutnym strzałem w promocyjną dziesiątkę. Ważne, by przekazywane gadżety miały personalizowane naklejki – w sposób bezpośredni odwołujące się do danego przedsiębiorstwa.
Naklejki z logo na gadżetach wysokiej jakości mają też inny istotny atut. Można je stosować na bardzo różnych powierzchniach – zarówno na metalu, plastiku, jak i na szkle. Nie ma ograniczeń co do wykorzystywania ich na konkretnych typach gadżetów.
Zwiększ widoczność swojej marki dzięki naklejkom z logo na gadżetach
Kreatywne gadżety reklamowe opłaca się przekazywać swoim klientom i partnerom biznesowym także z innego powodu. Efektywne znakowanie naklejkami promocyjnymi przekazywanych gadżetów w długotrwałej perspektywie czasowej przekłada się na znaczny wzrost świadomości marki.
A im więcej osób kojarzy dane przedsiębiorstwo, tym większe są oczywiście szanse na to, iż zdecydują się na skorzystanie ze świadczonych przez niego usług czy zakupienia sprzedawanych produktów. Częsty kontakt z logotypem – na przedmiotach codziennego użytku, np. długopisach, kubkach itd. – utrwala wizerunek marki w świadomości odbiorców. Odpowiednio przemyślane i zaplanowane znakowanie gadżetów reklamowych – zwłaszcza, jeśli są to kreatywne gadżety reklamowe, z pewnością będzie bardzo skutecznym i ważnym elementem strategii marketingowej firmy.
Od projektu do realizacji. Jak tworzyć efektowne naklejki na gadżety reklamowe?
W jaki sposób powinien przebiegać proces tworzenia kreatywnych naklejek z logo na produktach przekazywanych klientom i partnerom biznesowym? W pierwszej kolejności należy szczegółowo określić, jakiego typu gadżety powinny zostać oznakowane naklejkami. Istotne jest zastanowienie się, czy firmę stać na przekazywanie drogich gadżetów czy też lepiej postawić na tańsze produkty w postaci kubków lub smyczy.
Następna, bardzo istotna kwestia, to stworzenie projektu naklejek. Najważniejsze jest, aby projektant w sposób szczególny dbał o to, by znakowanie gadżetów reklamowych w naklejki firmowe przebiegało tak, żeby wszystkie elementy były w pełni spójne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Wszelkiego rodzaju elementy, takie jak logotyp, typografia, kolorystyka muszą być w pełni kompatybilne z brandingiem przedsiębiorstwa. Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, wówczas przychodzi czas na wybór metody produkcji naklejek. Efektywne znakowanie naklejek może być realizowane z wykorzystaniem zróżnicowanych technik.
Logo firmy na gadżetach – przewodnik po nowoczesnych technologiach znakowania
Liczba nowoczesnych technologii znakowania jest bardzo szeroka, dlatego decyzję co do wyboru odpowiedniego rozwiązania należy podjąć po uwzględnieniu jak największej liczby czynników.
Jedną z opcji są naklejki firmowe i etykiety samoprzylepne. Wyróżnia je fakt, iż są niezwykle uniwersalne oraz bardzo wytrzymałe. Można je dostać w zróżnicowanych wersjach rozmiarowych. Aplikacja takiej naklejki jest również bardzo łatwa. Innym ciekawe rozwiązania to:
- naklejki epoksydowe, zamiennie określane jako naklejki 3D. Jest to nowatorska forma etykiet wyróżniająca się tym, iż posiadają one warstwę żywicy epoksydowej, dzięki czemu są bardziej wypukłe i prezentują się naprawdę wyjątkowo. Jest to znakomita opcja w przypadku, gdy chcemy postawić na znakowanie najwyższej jakości, ponieważ wyglądają one naprawdę elegancko,
- naklejki foliowe. Metoda ta polega na przyklejaniu kolorowych folii na powierzchnię gadżetu,
- tampodruk. W tej metodzie chodzi o to, iż przenosi się tusz z matrycy na powierzchnię gadżetu przy użyciu silikonowego stempla,
- etykieta cyfrowa. Jest to drukowana etykieta, którą nakleja się na produkt. Wyróżnia ją bardzo duża odporność na działanie wody,
- sitodruk. Technika, w której przepuszcza się tusz przez sitko na materiał pokryty szablonem. Metoda ta jest jedną z najstarszych (wywodzi się siedemnastowiecznej Japonii),
- sublimacja. Proces przenoszenia tuszu na materiał za pomocą wysokiej temperatury, który powoduje przejście tuszu z fazy stałej w gazową i bezpośrednio na powierzchnię gadżetu,
- termotransfer. Istotą tej metody znakowania gadżetów jest przenoszenie nadruku z folii transferowej na gadżet z wykorzystaniem ciepła i ciśnienia.