Kompleksowa identyfikacja wizualna sklepu – od naklejki po kaseton

BLOG

/
/
Kompleksowa identyfikacja wizualna sklepu – od naklejki po kaseton

Potrzebny czas:

8 minut
Tematy powiązane: Reklama

Kształty, kolory i krój pisma – to przykładowe elementy, które sprawiają, że konsumenci kojarzą materiały reklamowe z konkretną marką. Aby jednak branding był skuteczny, konieczne jest wykorzystanie zróżnicowanych nośników reklamowych. W najbliższym czasie planujesz otworzyć sklep? Dowiedz się, na czym polega kompleksowa identyfikacja wizualna sklepu.

Czym jest spójna identyfikacja wizualna sklepu i dlaczego jest kluczowa?

Wykorzystane w promocji sklepu nośniki reklamowepowinny być częścią szerszego systemu identyfikacji wizualnej – czyli języka wizualnego, który jednoznacznie identyfikuje markę i komunikuje jej wartości. Zarówno wystrój sklepu, jak i użyte materiały reklamowe muszą pozostawać spójne z firmowym brandingiem – czyli wzajemnie się uzupełniać, korzystając z komplementarnych kolorów, form graficznych i typografii. Spójna i skuteczna identyfikacja wizualna sklepu:

  • Zapada w pamięć. Utrwalanie świadomości marki pozwala zwiększyć jej rozpoznawalność.
  • Tworzy profesjonalny wizerunek. Przekłada się to bezpośrednio na zaufanie klientów i ich decyzje zakupowe.
  • Buduje lojalność. Klienci, którzy są zadowoleni z zakupów w Twoim sklepie, chętniej skorzystają z jego oferty w przyszłości.

Naklejki reklamowe – fundament wizerunku sklepu

Aby klienci mogli zrobić zakupy w sklepie, w pierwszej kolejności muszą go odnaleźć. To jednak nie wszystko – znalezienie produktu, którego poszukują, również nie powinno sprawić im trudności. I właśnie z tego powodu podstawowym nośnikiem reklamowym wykorzystywanym w identyfikacji wizualnej sklepu są różne formy oklejanianaklejki na witrynę, naklejki podłogowe i naklejki na sklepowe wyposażenie.

Naklejki na witrynę: jak przyciągnąć uwagę przechodniów?

Dzięki zastosowaniu oklejania sklep można zarówno jednoznacznie oznakować, jak i promować aktualną ofertę. Naklejki na witrynę są wykonywane z folii różnych odmian – OWV, ploterowej czy mrożonej. Identyfikacja wizualna sklepu obejmująca całą powierzchnię witryny będzie czytelna i widoczna nawet z dużej odległości.

Naklejki podłogowe: kreatywna nawigacja w sklepie

Projektowanie wnętrz sklepowych jest zagadnieniem, które obejmuje kwestie nie tylko działań marketingowych, ale również planowania układu funkcjonalnego. Ciągi komunikacyjne i strefy w sklepie można czytelnie oznaczyć, wykorzystując naklejki podłogowe. Wykonane z odpornego na ścieranie materiału naklejki ułatwią klientom nawigację po powierzchni sklepowej, dzięki czemu wzrośnie ich satysfakcja z interakcji z Twoją marką.

Naklejki na meble i sprzęty: subtelne wzmocnienie brandingu

Skuteczny branding sklepu obejmuje również naklejki o mniejszym formacie, które można umieścić na regałach, ladach chłodniczych czy systemach ekspozycyjnych. Mogą to być np. naklejki z logo czy naklejki z hasłami zachęcającymi do skorzystania z promocji. Z uwagi na dużą liczbę dostępnych rozwiązań (naklejki przezroczyste, metaliczne, magnetyczne czy holograficzne) dopasowanie rodzaju naklejki to identyfikacji wizualnej sklepu nie będzie stanowiło problemu.

Szyldy i litery przestrzenne – wizytówka Twojego sklepu

Szyldy sklepowe są nieodłącznym elementem oznakowania lokalu – identyfikacja wizualna sklepu nie byłaby bez nich możliwa. Szyld powinien być estetyczny, czytelny z daleka i spójny wizualnie z pozostałymi elementami brandingu. Przedsiębiorcy mają do wyboru wiele rodzajów szyldów, co pozwala dostosować oznakowanie zewnętrzne do branży sklepu, jego oferty oraz lokalizacji.

Rodzaje szyldów: od prostych napisów po podświetlane kasetony

Dostępne rozwiązania obejmują choćby proste tablice z nadrukiem, litery przestrzenne (litery 3D), płaskie kasetony wykonane z aluminiowej płyty kompozytowej (Dibond) czy kasetony świetlne wyposażone w oświetlenie LED. Zwłaszcza ten ostatni rodzaj kasetonu będzie dobrym wyborem, jeżeli celem właściciela sklepu jest zwrócenie uwagi przechodniów.

Kasetony reklamowe – nowoczesne i efektowne rozwiązanie

Kasetony reklamowe to nie tylko szyldy sklepowe – taki nośnik reklamowy można wykorzystać zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz sklepu, aby zakomunikować wybrane elementy oferty. Podwieszane kasetony mogą jednak pełnić funkcje nie tylko promocyjne, ale też informacyjne – za ich pomocą można oznaczyć miejsca, w których znajdują się np. kasy, toalety, przebieralnie czy strefa alkoholi.

Gdzie umieszczać szyldy dla maksymalnej widoczności?

Projekt identyfikacji wizualnej powinien uwzględniać nie tylko warstwę graficzną oznakowania, ale również to, gdzie zostanie ono umieszczone. Decydując o miejscu i sposobie montażu kasetonu, należy wziąć pod uwagę wiele czynników – to choćby:

  • Rola kasetonu. Kasetony wewnętrzne mogą być mniejsze i montowane wzdłuż ciągów komunikacyjnych, podczas gdy kasetony zewnętrzne najczęściej mają duże rozmiary i są instalowane na wysokości kilku metrów.
  • Warunki oświetleniowe. Lokalizację kasetonu należy dobrać również pod względem oświetlenia i w razie konieczności rozważyć zakup kasetonu podświetlanego.
  • Odległość, z której kaseton ma być widoczny. Od tego zależy, jak duży powinien być kaseton i jak wysoko powinno znajdować się miejsce jego montażu.

Wnętrze sklepu – jak spójnie zidentyfikować przestrzeń?

Spójność identyfikacji wizualnej sklepu można osiągnąć na wiele sposobów – kluczem jest jednak konsekwentne stosowanie języka wizualnego, którego ramy wyznacza firmowy branding. Pomocny może być w tym dokument określany jako księga znaku, czyli zbiór reguł dotyczących zastosowania w praktyce znaku firmowego (logo) oraz uzupełniających go kolorów czy typografii.

Co ważne, identyfikacja sklepu nie może obejmować jedynie wystroju wnętrza (koloru ścian i doboru materiałów wykończeniowych) czy nośników reklamowych. Równie istotny jest wygląd nośników o funkcji czysto informacyjnej, ponieważ są one integralnym elementem brandingu lokalu.

Oznaczenia stref i działów: tablice informacyjne i menu

Dzięki temu, że oznakowanie informacyjne może przybierać wiele form i formatów, dopasowanie go do identyfikacji wizualnej nie powinno sprawiać problemu. Przedsiębiorca ma do wyboru choćby tablice wykonane z PCV lub Dibondu, plakaty i potykacze.

Systemy wystawiennicze – mobilne i stałe elementy ekspozycyjne

Reklama w punktach sprzedaży obejmuje nie tylko oznakowanie lokalu, ale również systemy wystawiennicze – czyli np. regały, witryny, lady lub stojaki. Te elementy wyposażenia sklepu również powinny wchodzić w skład brandingu lokalu.

Systemy wystawiennicze nie muszą mieć przy tym stałego charakteru. Do rzadkości nie należy wykorzystywanie przez właścicieli sklepów sezonowych, mobilnych stoisk, na których produkty są oferowane poza lokalem.

Stojaki reklamowe i witryny sklepowe oraz lady ekspozycyjne

Zarówno stojaki reklamowe, jak i lady ekspozycyjne czy witryny sklepowe można oznakować w taki sposób, aby stały się one komplementarną częścią identyfikacji wizualnej sklepu. W tym celu można wykorzystać nie tylko druk, ale też naklejki czy okleinę z folii.

Oświetlenie – podkreślenie identyfikacji wizualnej

Kolejną z wielu kwestii, jakie należy wziąć pod uwagę, tworząc identyfikację wizualną sklepu, jest oświetlenie. Za pomocą dobranego w sposób celowy oświetlenia możliwe jest zwrócenie uwagi klientów na wybrane obszary sklepu czy elementy oferty – światło w sposób naturalny przyciąga i ukierunkowuje wzrok. W połączeniu z pozostałymi elementami projektu stworzy to przyjazną przestrzeń, w której klient łatwo odnajdzie to, co zamierza zakupić.

Oświetlenie akcentujące produkty – podświetlane elementy brandingu

Oświetlenie lokalu nie sprowadza się jedynie do opraw czy systemów oświetleniowych. Podświetlone mogą zostać także nośniki reklamowe – kasetony, tablice czy litery przestrzenne. To sposób, aby zaakcentować ekspozycję wybranych produktów i przyciągnąć uwagę klientów.

Spójność na każdym kroku – od opakowań po uniformy

Spójna identyfikacja wizualna sklepu to coś więcej niż tylko szyldy, witryny lub naklejki – zadbać trzeba też o opakowania i odzież pracowników.

Torby i opakowania z logo sklepu to sposób, aby zapewnić sobie darmową reklamę. Świadomi klienci chętnie sięgają po ekologiczne i papierowe torby – w ten sposób wyrażają swoją dbałość o środowisko. Jednocześnie dla sklepu jest to dodatkowy przychód.

Równie istotne są uniformy. Powinny one być utrzymane w firmowych barwach. Ważne jest, aby na ubraniu znalazło się logo sklepu. Jednocześnie warto podkreślić, że w ten sposób pracodawca spełnia nałożony na niego obowiązek – zapewnia pracownikom odzież roboczą.

Dostępność i czytelność komunikacji wizualnej – zadbaj o każdy detal

Efektywna identyfikacja wizualna sklepu powinna nie tylko budować spójny wizerunek marki, ale również odpowiadać na potrzeby wszystkich klientów – bez względu na wiek, poziom sprawności czy orientację w przestrzeni. Właśnie dlatego tak ważna jest czytelność oznaczeń, logiczny układ komunikacji wewnętrznej i odpowiedni kontrast graficzny. Litery na tablicach informacyjnych powinny mieć odpowiednią wielkość, a kolory – wystarczający kontrast, aby były zrozumiałe także dla osób niedowidzących. Intuicyjna nawigacja (np. dzięki strzałkom na naklejkach podłogowych czy piktogramom) nie tylko poprawia komfort poruszania się po sklepie, ale także wpływa pozytywnie na ogólne doświadczenie zakupowe i skraca czas poszukiwania produktów. Pamiętajmy – dobrze zaprojektowane oznakowanie to nie tylko kwestia estetyki, ale również funkcjonalności i dostępności.

Jak zaplanować kompleksową identyfikację wizualną?

To pytanie sprowadza się do innego: od czego zacząć identyfikację? Najczęściej pierwszym krokiem jest ustalenie, jak marka ma być odbierana przez klientów. W przypadku sklepu spożywczego możliwe jest np. ukierunkowanie na cenę, jakość czy dostępność produktów rzadko spotykanych w dyskontach. Wystrój sklepu powinien wynikać z tych założeń.

Case study: przykłady doskonałej identyfikacji wizualnej

Na rynku nie brakuje sklepów, które postawiły na budowę własnej marki. I zrobiły to świetnie. Co na ich przykładzie powinna uwzględniać wzorowa identyfikacja wizualna sklepu? Elementów tworzących spójne oznakowanie jest wiele – wystarczy wymienić choćby:

  • Zgodne z brandingiem oznakowanie informacyjne
  • Zastosowanie spójnych z marką systemów ekspozycji
  • Wykorzystanie kasetonów wewnętrznych i zewnętrznych
  • Stosowanie przez pracowników jednolitego, firmowego ubioru
  • Wszechstronne użycie oklejania witryn
YouTube video

Sklepy, które zrobiły to wzorowo

Oznakowanie sklepu to obszerne zagadnienie. Ale trzeba przyznać, że na polskim rynku firm, które doskonale sobie z nim poradziły, jest wiele. W branży spożywczej wymienić wystarczy Dino i Żabkę. Wśród sklepów ze sprzętem RTV i AGD wyróżnia się Media Markt. Również Pepco czy Zara wiedzą, jak wykorzystać identyfikację wizualną w praktyce.

Podziel się tym materiałem:

Jesteśmy na YouTube:

Weryfikacja projektu

Średni czas weryfikacji to 30 – 60 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybkie pytanie

Średni czas odpowiedzi to 15 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Projekt - szczegóły i wycena

Średni czas odpowiedzi to 30 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Umów konsultację

Średni czas odpowiedzi to 9 min. Jeżeli umawiasz konsultację w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

Uniwersalne
  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli chcesz przyspieszyć weryfikacji, skontaktuj się z nami telefonicznie – dane znajdziesz w zakładce kontakt.