Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

5 minut
Tematy powiązane: Banery
baner powlekany premium, płynnym pcv

Baner powlekany czy laminowany – który wybrać na pierwszą reklamę?

Druk wielkoformatowy to jeden z najpopularniejszych sposobów na lokalne zareklamowanie firmy i jej usług. Banery reklamowe towarzyszą nam w codziennym życiu dosłownie na każdym kroku. Można je ujrzeć zarówno przy ulicy, jak i na budynkach lub ogrodzeniach. Jakie wyróżniamy najpopularniejsze rodzaje banerów reklamowych i który z nich lepiej wybrać na pierwszą reklamę firmy?

Banery reklamowe – rodzaje

Decydując się na druk banerów, warto zapoznać się z procesem produkcji takich reklam zewnętrznych. Banery reklamowe powstają z wytrzymałego materiału o nazwie Frontlit. Wówczas struktura siatki poliestrowej pokrywana jest polichlorkiem winylu (potocznie zwanym PVC), co wpływa na odporność reklamy na wszelkie czynniki zewnętrzne. Zwykle banery występują w dwóch wariantach – jako baner powlekany i laminowany.

Baner powlekany

Banery powlekane powstają wskutek zalania z obu stron rozgrzanej siatki tkaniny półpłynnym PVC. Wówczas materiał powlekany jest bardziej wytrzymały, sztywniejszy i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Warstwy baneru są dokładnie ze sobą złączone, co wyklucza rozwarstwienie reklamy. Warto wspomnieć, że tego typu materiał jest odporny na promieniowanie słoneczne, ulewny deszcz, mróz, czy wszelkie mocne porywy wiatru (np. w przypadku niedostatecznego podparcia baneru).

Baner laminowany

Banery laminowane to najczęściej wybierane reklamy przez klientów. Powstają one w momencie standardowego zalaminowania siatki PVC. Wówczas pomiędzy dwoma warstwami PVC umieszczany jest poliester, a wszystkie materiały łączone są ze sobą poprzez prasowanie pod ciśnieniem. Na zewnętrznych warstwach baneru wykonywany jest zadruk. Banery laminowane nie są tak bardzo wytrzymałe i odporne na czynniki zewnętrzne jak banery powlekane, jednak doskonale zniosą kilkumiesięczną ekspozycję na słońce, deszcz lub niskie temperatury (jednak nie te poniżej zera, gdyż może to skutkować pękaniem materiału).

baner powlekany, drukarnia wielkoformatowa

Baner powlekany czy laminowany – który wybrać?

Wybór pierwszej reklamy dla firmy bądź usługi jest nie lada wyzwaniem. Przedsiębiorca nie tylko musi wymyślić nadruk i przygotować pliki do druku, ale także wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii, które mogą wpływać na trwałość reklam.

Planując więc zamówienie baneru reklamowego, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie taka reklama będzie umieszczona. Banery laminowane są nieco mniej odporne na zniszczenia, dlatego warto umieścić je w miejscach, gdzie nie występują silne podmuchy wiatru i duże nasłonecznienie. Mogą to być np. lokalizacje pomiędzy budynkami.

Tego typu reklama jest świetnym rozwiązanie na krótkie okresy ze względu na podatność na zmiany temperatur. Warto zaznaczyć, że banery laminowane doskonale sprawdzą się także w reklamie wewnętrznej. Takie materiały można powiesić na ścianach lub na specjalnie przygotowanych stojakach np. w pomieszczeniach biurowych, lub na korytarzu w firmie.

Z kolei baner powlekany będzie idealnym rozwiązaniem w przypadku reklamy długoterminowej, gdyż materiał jest odporny zarówno na promienie słoneczne, jak i mróz, śnieg, czy porywy wiatru. Wówczas warto umieścić taki baner np. przy ruchliwej ulicy w centrum miasta, przy autostradzie, lub w odsłoniętych przestrzeniach, gdyż panujące wokół warunki nie powinny wpłynąć na pogorszenie wyglądu materiału.

Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną?

Zalet reklamy wielkoformatowej jest wiele, jednak największą z nich jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dobrze zaprojektowany, przykuwający uwagę i umieszczony w odpowiednim miejscu baner może przyciągnąć do firmy wielu nowych potencjalnych klientów. Ponadto takie reklamy mogą również być instalowane w formie plandeki samochodu dostawczego, co umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców z całej Polski.

Ponadto reklama zewnętrzna nie wymaga dużego wkładu pieniędzy, co czyni ją efektywną przy relatywnie niskich kosztach. Przykładowo, mimo że banery powlekane są nieco droższe od laminowanych, to mogą one posłużyć przez wiele lat i być wykorzystywane w wielu lokalizacjach.

Warto również zaznaczyć, że reklamy w formie banerów dają wiele możliwości, począwszy od wyboru rozmiaru materiału, poprzez możliwość nadrukowania właściwie dowolnej grafiki, po wiele dostępnych miejsc, gdzie można umieścić baner. Wówczas przy dobrym rozplanowaniu akcji promocyjnej, taka forma reklamy zewnętrznej może przynieść doskonałe efekty.

Podsumowanie

Banery reklamowe towarzyszą nam niemalże na każdym kroku. Spotykamy je w drodze do pracy, na codziennym spacerze, czy podczas wakacyjnego wyjazdu. To sprawia, że taka forma reklamy staje się ponadczasowym, stale aktualnym narzędziem wykorzystywanym do promocji przedsiębiorstw i usług. Podstawą udanej akcji promocyjnej jest jednak dobranie odpowiedniego jakościowo materiału oraz zaprojektowanie ciekawych, przyciągających uwagę odbiorców grafik.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.