Baner powlekany czy laminowany – który wybrać na pierwszą reklamę?
Druk wielkoformatowy to jeden z najpopularniejszych sposobów na lokalne zareklamowanie firmy i jej usług. Banery reklamowe towarzyszą nam w codziennym życiu dosłownie na każdym kroku. Można je ujrzeć zarówno przy ulicy, jak i na budynkach lub ogrodzeniach. Jakie wyróżniamy najpopularniejsze rodzaje banerów reklamowych i który z nich lepiej wybrać na pierwszą reklamę firmy?
Banery reklamowe – rodzaje
Decydując się na druk banerów, warto zapoznać się z procesem produkcji takich reklam zewnętrznych. Banery reklamowe powstają z wytrzymałego materiału o nazwie Frontlit. Wówczas struktura siatki poliestrowej pokrywana jest polichlorkiem winylu (potocznie zwanym PVC), co wpływa na odporność reklamy na wszelkie czynniki zewnętrzne. Zwykle banery występują w dwóch wariantach – jako baner powlekany i laminowany.
Baner powlekany
Banery powlekane powstają wskutek zalania z obu stron rozgrzanej siatki tkaniny półpłynnym PVC. Wówczas materiał powlekany jest bardziej wytrzymały, sztywniejszy i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Warstwy baneru są dokładnie ze sobą złączone, co wyklucza rozwarstwienie reklamy. Warto wspomnieć, że tego typu materiał jest odporny na promieniowanie słoneczne, ulewny deszcz, mróz, czy wszelkie mocne porywy wiatru (np. w przypadku niedostatecznego podparcia baneru).
Baner laminowany
Banery laminowane to najczęściej wybierane reklamy przez klientów. Powstają one w momencie standardowego zalaminowania siatki PVC. Wówczas pomiędzy dwoma warstwami PVC umieszczany jest poliester, a wszystkie materiały łączone są ze sobą poprzez prasowanie pod ciśnieniem. Na zewnętrznych warstwach baneru wykonywany jest zadruk. Banery laminowane nie są tak bardzo wytrzymałe i odporne na czynniki zewnętrzne jak banery powlekane, jednak doskonale zniosą kilkumiesięczną ekspozycję na słońce, deszcz lub niskie temperatury (jednak nie te poniżej zera, gdyż może to skutkować pękaniem materiału).
Baner powlekany czy laminowany – który wybrać?
Wybór pierwszej reklamy dla firmy bądź usługi jest nie lada wyzwaniem. Przedsiębiorca nie tylko musi wymyślić nadruk i przygotować pliki do druku, ale także wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii, które mogą wpływać na trwałość reklam.
Planując więc zamówienie baneru reklamowego, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie taka reklama będzie umieszczona. Banery laminowane są nieco mniej odporne na zniszczenia, dlatego warto umieścić je w miejscach, gdzie nie występują silne podmuchy wiatru i duże nasłonecznienie. Mogą to być np. lokalizacje pomiędzy budynkami.
Tego typu reklama jest świetnym rozwiązanie na krótkie okresy ze względu na podatność na zmiany temperatur. Warto zaznaczyć, że banery laminowane doskonale sprawdzą się także w reklamie wewnętrznej. Takie materiały można powiesić na ścianach lub na specjalnie przygotowanych stojakach np. w pomieszczeniach biurowych, lub na korytarzu w firmie.
Z kolei baner powlekany będzie idealnym rozwiązaniem w przypadku reklamy długoterminowej, gdyż materiał jest odporny zarówno na promienie słoneczne, jak i mróz, śnieg, czy porywy wiatru. Wówczas warto umieścić taki baner np. przy ruchliwej ulicy w centrum miasta, przy autostradzie, lub w odsłoniętych przestrzeniach, gdyż panujące wokół warunki nie powinny wpłynąć na pogorszenie wyglądu materiału.
Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną?
Zalet reklamy wielkoformatowej jest wiele, jednak największą z nich jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dobrze zaprojektowany, przykuwający uwagę i umieszczony w odpowiednim miejscu baner może przyciągnąć do firmy wielu nowych potencjalnych klientów. Ponadto takie reklamy mogą również być instalowane w formie plandeki samochodu dostawczego, co umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców z całej Polski.
Ponadto reklama zewnętrzna nie wymaga dużego wkładu pieniędzy, co czyni ją efektywną przy relatywnie niskich kosztach. Przykładowo, mimo że banery powlekane są nieco droższe od laminowanych, to mogą one posłużyć przez wiele lat i być wykorzystywane w wielu lokalizacjach.
Warto również zaznaczyć, że reklamy w formie banerów dają wiele możliwości, począwszy od wyboru rozmiaru materiału, poprzez możliwość nadrukowania właściwie dowolnej grafiki, po wiele dostępnych miejsc, gdzie można umieścić baner. Wówczas przy dobrym rozplanowaniu akcji promocyjnej, taka forma reklamy zewnętrznej może przynieść doskonałe efekty.
Podsumowanie
Banery reklamowe towarzyszą nam niemalże na każdym kroku. Spotykamy je w drodze do pracy, na codziennym spacerze, czy podczas wakacyjnego wyjazdu. To sprawia, że taka forma reklamy staje się ponadczasowym, stale aktualnym narzędziem wykorzystywanym do promocji przedsiębiorstw i usług. Podstawą udanej akcji promocyjnej jest jednak dobranie odpowiedniego jakościowo materiału oraz zaprojektowanie ciekawych, przyciągających uwagę odbiorców grafik.