Ścianka reklamowa, co sugeruje jej nazwa, służy przede wszystkim do prezentacji różnego rodzaju treści reklamowych. Może jednak być wykorzystana także jako element informacyjny lub dekoracyjny. To praktycznie nieodłączny element różnego rodzaju targów, konferencji, wystaw czy wydarzeń publicznych. Na rynku jest obecnie dostępnych całe mnóstwo różnych ścianek reklamowych i systemów wystawienniczych, przez co bardzo łatwo można znaleźć konstrukcję najlepiej pasującej do potrzeb marketingowych danej firmy – bez problemu można trafić na m.in. aluminiowe stelaże do prezentacji wielkoformatowej grafiki, stojaki reklamowe, potykacze, ścianki Pop-Up i Hop-Up, standy reklamowe, czy wielomodułowe systemy do zabudowy stoisk targowych. Spora część producentów oferuje również możliwość całkowitej personalizacji zamawianej ścianki.
Ścianki reklamowe są powszechnie uważane za sprawdzone i przyciągające uwagę potencjalnych klientów narzędzie służące promocji marki.
Bardzo ważną rolę w tego rodzaju promocji odgrywa dopasowanie prezentowanej treści do konkretnego wydarzenia – charakter eventu ma bowiem znaczący wpływ na to, jak powinny wyglądać przedstawiane na nim informacje i grafiki. Do dyspozycji są m.in. proste stelaże aluminiowe (na których rozpina się banery), modułowe ścianki tekstylne, ścianki proste, ścianki łukowe, czy konstrukcje umożliwiające dwustronne prezentowanie treści. Przykładowo, konstrukcja łukowa jest wykorzystywana bardzo często przy różnego rodzaju konferencjach prasowych i sesjach zdjęciowych, przy których ważne jest równomierne wyeksponowanie wszystkich zaangażowanych sponsorów i patronów wydarzenia. Chętnie sięgają po nią także partie polityczne chcące wyeksponować swoje logo z różnych kątów.
Prosta ścianka ekspozycyjna przypominająca kaseton to częsty widok na wystawach, wykładach, wystąpieniach publicznych czy wydarzeniach muzycznych, gdzie pełni głównie rolę informacyjną. Lekkie stojaki i stelaże to wszechstronne nośniki treści reklamowej, które można wykorzystać na wiele sposobów – zwłaszcza te typu Hop-Up i Pop-Up dają możliwość prostej i szybkiej wymiany prezentowanej treści i dostosowania jej do aktualnych potrzeb. Odpowiednio dobrane ścianki reklamowe dają niemal nieograniczone rozwiązania kwestii promocji firm – wszystko zależy od inwencji projektanta.