Rodzaje banerów reklamowych
Promocja własnej marki, produktu bądź usług jest nieodłącznym elementem działań marketingowych. Jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klientów są niewątpliwie banery reklamowe. Choć wydawać by się mogło, że tradycyjny sposób reklamy został wyparty przez telewizję i internet, to wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Banery reklamowe możemy spotkać przede wszystkim w przestrzeni publicznej. Z całą pewnością pozwala to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wyróżniamy kilka rodzajów banerów reklamowych. W poniższym poradniku postaramy się je przybliżyć!
Czym są banery reklamowe?
Banery reklamowe to innymi słowy, wielkoformatowe wydruki mające na celu promocję firmy bądź usługi. Mogą mieć także charakter informacyjny. Na banerze reklamowym zazwyczaj umieszcza się logo firmy, dane teleadresowe, krótki, czytelny i atrakcyjny przekaz reklamowy z wezwaniem do działania oraz przyciągającą oko grafikę lub zdjęcie.
Banery powstają w drukarni wielkoformatowej dysponującej odpowiednim parkiem maszynowym do wykonania tego typu zadań. Przeznaczone są w głównej mierze do użytku zewnętrznego. Z powodzeniem mogą być umieszczane na fasadach budynków, ogrodzeniach, stelażach i wielu innych miejscach o dużej powierzchni. Wysokiej jakości materiały, użyte do produkcji banerów reklamowych są odporne na uszkodzenia, jak i działanie czynników zewnętrznych, dzięki czemu mamy pewność, że posłużą długi czas w nienagannym stanie. Nowoczesne technologie wydruku wielkoformatowego sprawiają, że możemy stworzyć efektowny plakat, który z pewnością przykuje wzrok przechodniów.
Rodzaje banerów reklamowych
Baner frontlit
Frontlit to bez wątpienia najczęściej wybierany rodzaj baneru reklamowego. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „oświetlany od przodu„. Baner typu frontlit najczęściej wykonuje się z tkaniny winylowej oraz powłoki PCV. Produkt jest bardzo łatwy w obróbce, zwykle jednostronny.
Niekwestionowaną zaletą takiego rozwiązania jest stosunkowo niska cena. Baner fronlit dostępny jest w różnych gramaturach. Im jest ona większa, tym plakat jest bardziej wytrzymały. Dodatkowym atutem jest odporność na działanie wilgoci, promieniowanie UV oraz uszkodzenia.
Baner frontlit występuje w dwóch wariantach. Jednym z nich jest baner laminowany a drugim baner powlekany.
Banery laminowane
W banerach laminowanych struktura materiału zostaje zabezpieczona laminatem wykonanym np. z foli PCV lub laminatem płynnym. Wyróżnia je mniejsza wytrzymałość niż w przypadku banerów powlekanych, jednak są od nich sztywniejsze. Zalecane są do kampanii reklamowych dysponujących ograniczonym budżetem lub sezonowych, gdzie wymiana treści reklamowych następuje stosunkowo szybko.
Banery powlekane
W procesie powlekania materiał baneru poddawany jest obróbce termicznej – zatapiany jest w płynnym PCV. Dzięki temu zyskuje on na trwałości i jest bardziej wytrzymały na warunki atmosferyczne i promienie UV. Baner powlekany doskonale sprawdzi się w dłuższych kampaniach o ograniczonym budżecie w miejscach mocno nasłonecznionych, na otwartych przestrzeniach bez bezpośredniego oparcia dla materiału, czy miejscach narażonych na podmuchy wiatru.
Baner mesh
Jak możemy łatwo wywnioskować, tego rodzaju baner reklamowy wykonany jest z siatki mesh. Oznacza to, że zbudowany jest z wielu drobnych dziurek. To niewątpliwie czyni plakat bardzo lekkim. Jego montaż nie powinien stanowić żadnego problemu. Należy zaznaczyć, że materiał, jakim jest siatka mesh doskonale sprawdzi się podczas silnych podmuchów wiatru. Dodatkowo baner siatkowy charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością na niekorzystne warunki pogodowe. Z powodzeniem nadaje się do montowania w dowolnym miejscu: na elewacji budynków, płotach, ogrodzeniach i każdej innej powierzchni.
Baner reklamowy dwustronny
Baner dwustronny drukowany jest na materiałach typu blackout. Niewątpliwie pozwala to uzyskać doskonałą jakość plakatu po obu stronach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że tego typu banery posiadają specjalną przekładkę, uniemożliwiającą przenikanie światła, przez co są one czytelne z każdego miejsca. Polecane są w przypadku miejsc o dużym nasłonecznieniu.
Zaletą bannerów dwustronnych jest oczywiście wysoka odporność na warunki atmosferyczne. To sprawia, że mogą być eksponowane przez długi czas, zachowując świetny wygląd. Banery dwustronne drukowane są przy użyciu druku solwentowego, co pozwala uzyskać pożądaną ostrość oraz wyraziste barwy.
Baner odblaskowy
Nie da się ukryć, że baner odblaskowy to ciekawy pomysł na reklamę outdoorową. Wykonany jest przy użyciu specjalnej powłoki, która odbija światło. Dzięki temu jest on bardzo dobrze widoczny nawet po zapadnięciu zmroku. Tego rodzaju plakaty najczęściej wykorzystywane są przy ulicach o dużym natężeniu ruchu. Z pewnością nie zauważymy żadnej różnicy podczas ekspozycji banera odblaskowego w ciągu dnia – wygląda on tak samo, jak klasyczny szyld. Aby baner świecił, wystarczy naprawdę niewielka ilość światła. To sprawia, że nie ma potrzeby stosowania pomocniczego oświetlenia.
Zainteresowany własnym banerem? Sprawdź, jak poprawnie zamówić baner reklamowy, aby skutecznie promować markę lub produkt.
Dobry baner reklamowy czyli jaki?
Reklama zewnętrzna jest jednym z elementów promocji własnej marki, produktu lub usługi. Banery reklamowe na trwałe wpisały się w krajobraz wielu polskich miast. Najczęściej umieszcza się je w miejscach o dużym natężeniu ruchu (fasady budynku, ogrodzenie, stelaże reklamowe). Niewątpliwie umożliwia to dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Istnieje kilka rodzajów banerów reklamowych, a każdy z nich ma inne zastosowanie. Niezależnie od tego czy wybierzesz banery odblaskowe, siatki mesh, jedno- czy dwustronne, jedno jest pewne – banery są jedną z najbardziej skutecznych form reklamy.