Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: BaneryReklama
banery reklamowe - rodzaje

Rodzaje banerów reklamowych

Promocja własnej marki, produktu bądź usług jest nieodłącznym elementem działań marketingowych. Jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klientów są niewątpliwie banery reklamowe. Choć wydawać by się mogło, że tradycyjny sposób reklamy został wyparty przez telewizję i internet, to wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Banery reklamowe możemy spotkać przede wszystkim w przestrzeni publicznej. Z całą pewnością pozwala to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wyróżniamy kilka rodzajów banerów reklamowych. W poniższym poradniku postaramy się je przybliżyć!

Czym są banery reklamowe?

Banery reklamowe to innymi słowy, wielkoformatowe wydruki mające na celu promocję firmy bądź usługi. Mogą mieć także charakter informacyjny. Na banerze reklamowym zazwyczaj umieszcza się logo firmy, dane teleadresowe, krótki, czytelny i atrakcyjny przekaz reklamowy z wezwaniem do działania oraz przyciągającą oko grafikę lub zdjęcie.

Banery powstają w drukarni wielkoformatowej dysponującej odpowiednim parkiem maszynowym do wykonania tego typu zadań. Przeznaczone są w głównej mierze do użytku zewnętrznego. Z powodzeniem mogą być umieszczane na fasadach budynków, ogrodzeniach, stelażach i wielu innych miejscach o dużej powierzchni. Wysokiej jakości materiały, użyte do produkcji banerów reklamowych są odporne na uszkodzenia, jak i działanie czynników zewnętrznych, dzięki czemu mamy pewność, że posłużą długi czas w nienagannym stanie. Nowoczesne technologie wydruku wielkoformatowego sprawiają, że możemy stworzyć efektowny plakat, który z pewnością przykuje wzrok przechodniów.

Rodzaje banerów reklamowych

Baner frontlit

Frontlit to bez wątpienia najczęściej wybierany rodzaj baneru reklamowego. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „oświetlany od przodu„. Baner typu frontlit najczęściej wykonuje się z tkaniny winylowej oraz powłoki PCV. Produkt jest bardzo łatwy w obróbce, zwykle jednostronny. 

Niekwestionowaną zaletą takiego rozwiązania jest stosunkowo niska cena. Baner fronlit dostępny jest w różnych gramaturach. Im jest ona większa, tym plakat jest bardziej wytrzymały. Dodatkowym atutem jest odporność na działanie wilgoci, promieniowanie UV oraz uszkodzenia.

Baner frontlit występuje w dwóch wariantach. Jednym z nich jest baner laminowany a drugim baner powlekany.

Banery laminowane

W banerach laminowanych struktura materiału zostaje zabezpieczona laminatem wykonanym np. z foli PCV lub laminatem płynnym. Wyróżnia je mniejsza wytrzymałość niż w przypadku banerów powlekanych, jednak są od nich sztywniejsze. Zalecane są do kampanii reklamowych dysponujących ograniczonym budżetem lub sezonowych, gdzie wymiana treści reklamowych następuje stosunkowo szybko.

Banery powlekane

W procesie powlekania materiał baneru poddawany jest obróbce termicznej – zatapiany jest w płynnym PCV. Dzięki temu zyskuje on na trwałości i jest bardziej wytrzymały na warunki atmosferyczne i promienie UV. Baner powlekany doskonale sprawdzi się w dłuższych kampaniach o ograniczonym budżecie w miejscach mocno nasłonecznionych, na otwartych przestrzeniach bez bezpośredniego oparcia dla materiału, czy miejscach narażonych na podmuchy wiatru.

Baner mesh

Jak możemy łatwo wywnioskować, tego rodzaju baner reklamowy wykonany jest z siatki mesh. Oznacza to, że zbudowany jest z wielu drobnych dziurek. To niewątpliwie czyni plakat bardzo lekkim. Jego montaż nie powinien stanowić żadnego problemu. Należy zaznaczyć, że materiał, jakim jest siatka mesh doskonale sprawdzi się podczas silnych podmuchów wiatru. Dodatkowo baner siatkowy charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością na niekorzystne warunki pogodowe. Z powodzeniem nadaje się do montowania w dowolnym miejscu: na elewacji budynków, płotach, ogrodzeniach i każdej innej powierzchni.

Baner reklamowy dwustronny

Baner dwustronny drukowany jest na materiałach typu blackout. Niewątpliwie pozwala to uzyskać doskonałą jakość plakatu po obu stronach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że tego typu banery posiadają specjalną przekładkę, uniemożliwiającą przenikanie światła, przez co są one czytelne z każdego miejsca. Polecane są w przypadku miejsc o dużym nasłonecznieniu.

Zaletą bannerów dwustronnych jest oczywiście wysoka odporność na warunki atmosferyczne. To sprawia, że mogą być eksponowane przez długi czas, zachowując świetny wygląd. Banery dwustronne drukowane są przy użyciu druku solwentowego, co pozwala uzyskać pożądaną ostrość oraz wyraziste barwy.

Baner odblaskowy

Nie da się ukryć, że baner odblaskowy to ciekawy pomysł na reklamę outdoorową. Wykonany jest przy użyciu specjalnej powłoki, która odbija światło. Dzięki temu jest on bardzo dobrze widoczny nawet po zapadnięciu zmroku. Tego rodzaju plakaty najczęściej wykorzystywane są przy ulicach o dużym natężeniu ruchu. Z pewnością nie zauważymy żadnej różnicy podczas ekspozycji banera odblaskowego w ciągu dnia – wygląda on tak samo, jak klasyczny szyld. Aby baner świecił, wystarczy naprawdę niewielka ilość światła. To sprawia, że nie ma potrzeby stosowania pomocniczego oświetlenia.

Zainteresowany własnym banerem? Sprawdź, jak poprawnie zamówić baner reklamowy, aby skutecznie promować markę lub produkt.

Dobry baner reklamowy czyli jaki?

Reklama zewnętrzna jest jednym z elementów promocji własnej marki, produktu lub usługi. Banery reklamowe na trwałe wpisały się w krajobraz wielu polskich miast. Najczęściej umieszcza się je w miejscach o dużym natężeniu ruchu (fasady budynku, ogrodzenie, stelaże reklamowe). Niewątpliwie umożliwia to dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Istnieje kilka rodzajów banerów reklamowych, a każdy z nich ma inne zastosowanie. Niezależnie od tego czy wybierzesz banery odblaskowe, siatki mesh, jedno- czy dwustronne, jedno jest pewne – banery są jedną z najbardziej skutecznych form reklamy.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.