Personalizacja w reklamie – jak dostosowanie treści wpływa na relacje z klientem
Na etapie opracowywania strategii marketingowej trzeba uwzględnić wiele czynników np. cele do osiągnięcia, docelowe grupy odbiorców, a także… możliwości personalizacji reklam uwzględnionych w ramach promocji marki. W wielu przypadkach personalizacja reklam jest niezbędna, aby poprawić skuteczność kampanii reklamowych. To dobry sposób na dostosowanie przekazu reklamowego do potrzeb określonych grup odbiorców. Zobacz, co zyska Twoja firma na inwestycji w druk spersonalizowany.
Personalizacja reklam drukowanych – jak efektywnie dotrzeć do Twoich klientów?
Choć obecnie najpopularniejszą formą promocji dla wielu przedsiębiorców są działania prowadzone wyłącznie online, to jednak wciąż warto uwzględnić w strategii marketingowej możliwość wykorzystania personalizowanej treści na materiałach drukowanych.
Aby skutecznie dotrzeć do klientów przez marketing personalizowany, możesz wykorzystać następujące działania:
- wykorzystaj naklejki z własnym nadrukiem do spersonalizowania paczek wysyłanych do dotychczasowych klientów,
- twórz krótkie, ale wartościowe treści na drukowanych ulotkach, plakatach i bannerach wielkoformatowych,
- przygotuj estetyczne wizytówki ze spersonalizowaną grafiką,
- wykorzystaj innowacyjne projekty w formie naklejek samochodowych.
Masz naprawdę wiele możliwości, aby przez personalizację reklam dotrzeć do większej liczby odbiorców. Im lepiej zaplanujesz swoje działania i im mocniej spersonalizowane projekty stworzysz, tym większa będzie szansa na osiągnięcie założonych celów marketingowych.
Czym jest personalizacja w reklamach i dlaczego warto ją wdrożyć w kampaniach drukowanych?
Materiały marketingowe personalizowane to takie, które są dopasowane do potencjału grupy odbiorców. W praktyce oznacza to, że druk spersonalizowany w kontekście komunikacji z klientem dotyczy dopasowania formy przekazu do:
- potrzeb odbiorców, do których kierowane są działania reklamowe,
- indywidualnych preferencji i zachowań zakupowych,
- płci i wieku,
- miejsca zamieszkania.
Personalizacja reklam jest bardzo ważna z punktu widzenia skuteczności prowadzonych działań reklamowych. Im lepiej dopasujesz przekaz na materiałach drukowanych to preferencji i potrzeb potencjalnych odbiorców, tym lepszy współczynnik przyniosą konkretne działania.
Dlaczego personalizacja w druku zwiększa skuteczność kampanii reklamowych?
W praktyce użytkownicy internetu, a także odbiorcy stykający się z drukowanymi reklamami chętniej wchodzą w interakcję z treścią, która jest dobrana do ich zainteresowań. Głównie dlatego druk personalizowany naprawdę ma sens.
Przykładowo: kampania promocyjna z wykorzystaniem jednego projektu ulotek firmowych bez głębszej analizy potrzeb grupy docelowej spowoduje, że skuteczność reklamy może okazać się kiepska.
Kiedy zainwestujemy w materiały marketingowe z opcją pełnej personalizacji – zarówno w kwestii tekstu, designu, jak i technologii wydruku, wtedy zyskujemy realną szansę na realizację wszystkich założonych celów marketingowych.
Jakie są różnice między spersonalizowaną a ogólną reklamą drukowaną?
Druk reklamowy najczęściej dzielimy na personalizowany i taki, którego nie poddaje się personalizacji. Główną różnicą jest fakt, że do stworzenia druku personalizowanego wykorzystujemy dane zgromadzone na temat grup odbiorców.
Tutaj personalizacja treści odbywa się na podstawie potrzeb potencjalnych odbiorców, do których będą kierowane stworzone kreacje reklamowe. Dzięki temu treści, grafika, a nawet kolorystyka reklam drukowanych wpisuje się w oczekiwania potencjalnych klientów, co wpływa na skuteczniejszy przekaz marketingowy.
Reklama niepersonalizowana, czyli ogólna to taka, która jest prowadzona do ogółu odbiorców bez konkretnej kategoryzacji. Druk reklamowy w tym przypadku ogranicza się do wydrukowania jednej kreacji np. ulotek w większym nakładzie.
Jak wdrożyć personalizację w druku?
W praktyce to nie takie trudne, jak mogłoby się nam wydawać. Wdrożenie zagadnień marketingu personalizowanego wymaga przede wszystkim opracowania skutecznej strategii działania.
Aby przeprowadzić skuteczne wdrożenie personalizacji reklam:
- Dokładnie przeanalizuj potrzeby i preferencje grup odbiorców, do których chcesz kierować reklamy drukowane.
- Zadbaj o to, aby personalizowane reklamy były spójne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.
- Wybierz kilka formatów reklam, które mogą realnie poprawiać skuteczność kampanii reklamowej dla Twojej firmy np. wizytówki, ulotki i bannery wielkoformatowe.
- Jeśli nie wiesz, jak przeprowadzić personalizację treści w projektach materiałów drukowanych – poproś o pomoc ekspertów w branży. W ten sposób otrzymasz krótkie, ale rzetelne treści, które przyciągają uwagę.
Dobrym sposobem na umocnienie działań w ramach druku personalizowanego zwiększającego zaangażowanie klientów jest oklejanie witryn sklepowych. Taka forma znakowania to nie tylko estetyczny sposób na wyróżnienie siedziby firmy na lokalnym rynku, ale także przyciągnięcie uwagi odbiorców.
Personalizacja treści także powinna obejmować projekty oklein na witryny. Liczą się ciekawe grafiki, krótkie hasła reklamowe i język korzyści.
Jak personalizować materiały drukowane? Praktyczne wskazówki
W rzeczywistości marketing personalizowany wcale nie jest trudny. Aby podnieść skuteczność reklamy i efektywnie wdrożyć zagadnienia personalizacji reklam:
- Wykorzystaj kody QR na materiałach drukowanych – to świetna forma personalizacji, która pomoże Ci dopracować druk personalizowany do tego stopnia, że potencjalni klienci będą pojawiać się tuż po uruchomieniu kampanii.
- Drukowanie zmiennych danych – poprzez personalizację treści możesz wdrożyć druk zmiennych danych tzw. VDP. Dzięki temu każdy egzemplarz wydrukowanej np. ulotki będzie zawierał spersonalizowane dane. To świetny sposób na wydruk zaproszeń na wydarzenia firmowe, które są z osobna sygnowane imieniem i nazwiskiem.
- Dostosuj kolorystykę do pory roku – drukowane materiały reklamowe powinny być nie tylko zgodne z identyfikacją wizualną marki. Dobrym sposobem personalizacji jest zmiana motywu kolorystycznego zgodnie z porą roku czy nawet charakterem wydarzenia, z jakim wiąże się przekaz marketingowy.
Dobrze przeprowadzona personalizacja treści oraz projektów przeznaczonych do wydruku może przynieść doskonałe efekty związane z promocją marki lub pojedynczego produktu. Jeśli chcesz wyróżnić swoją działalność i zbudować silną więź z konsumentami, koniecznie postaw na personalizowane materiały do druku.
Przykłady zastosowania personalizacji w druku – zobacz, jak robić to dobrze!
Jest mnóstwo sposobów na personalizację druku. Na ten moment przedsiębiorcy mogą korzystać z takich rozwiązań, jak:
- Personalizowane ścianki reklamowe np. modułowe z opcją nadrukowania na powierzchni materiału dowolnej grafiki.
- Karty lojalnościowe z imieniem klienta – to świetny sposób na umocnienie relacji z klientami. W ten sposób można realnie wpływać na emocję odbiorcy.
- Spersonalizowane katalogi – takie działania prowadzi m.in. IKEA, która wysyła katalogi dopasowane do preferencji wyszukiwania i motywów zakupowych swoich klientów.
Ciekawą opcją na personalizację treści reklamowych jest też wykorzystywanie naklejek holograficznych, które zmieniają swój design w zależności od tego, w jaki sposób ktoś na nie patrzy.
Inspirujące przykłady spersonalizowanych kampanii drukowanych
- Coca-Cola – „Share a Coke”
Ta kampania, która rozpoczęła się w Australii, a następnie rozprzestrzeniła na cały świat. Jest jednym z najlepszych przykładów personalizacji w druku. Imiona konsumentów na butelkach zwiększyły zaangażowanie i wzbudziły pozytywne emocje, co przełożyło się na wzrost sprzedaży.
- Cadbury – Personalizowane wideo „Flavor Matcher”
Cadbury stworzyło aplikację, która łączyła preferencje użytkowników z jednym z dostępnych smaków czekolady, a następnie wysyłała im personalizowane wideo z ich imieniem i zdjęciem. Kampania odegrała też kluczową rolę w działaniach online, gdzie zyskała ogromną popularność w social mediach.
- Nike – Kampania „Your Year”
Nike, wykorzystując dane z aplikacji do monitorowania aktywności fizycznej, stworzyło ponad 100 000 spersonalizowanych filmów, podsumowujących osiągnięcia użytkowników. Kampania wzbudziła duże zaangażowanie, a jej sukces potwierdził, jak istotna może być personalizacja w budowaniu relacji z marką
Jak drukarnia Sigmadruk może pomóc w personalizacji reklam drukowanych?
Oferta drukarni Sigmadruk to przede wszystkim druk personalizowany obejmujący wiele popularnych formatów materiałów promocyjnych.
Aby poprawić skuteczność reklamy swojej firmy, możesz zamówić materiały marketingowe takie, jak:
- naklejki z logo firmy,
- wlepki na samochody,
- plakaty,
- citilighty,
- i wiele innych personalizowanych produktów.
Pamiętaj, że druk personalizowany to realna szansa na zwiększenie zaangażowania klientów praktycznie w każdej branży.