Artykuł

BLOG

/
/
Naklejki podłogowe – niedoceniony element visual merchandisingu. Jak wykorzystać naklejki podłogowe?

Potrzebny czas:

6 minut
Tematy powiązane: Reklama

Współcześni klienci uodpornili się na tradycyjne reklamy, a to oznacza, że właściciele sklepów czy punktów usługowych muszą sięgać po mniej oczywiste rozwiązania. Jedną z propozycji są naklejki podłogowe. Dowiedz się, jak mogą one pomóc w promocji Twojego biznesu.

Czym są naklejki podłogowe i jakie dają możliwości?

Jak wskazuje nazwa, naklejki podłogowe to rodzaj naklejek zaprojektowanych z myślą o umieszczeniu ich na podłodze – zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i poza nimi. Grafika podłogowa może mieć charakter reklamowy, informacyjny, ostrzegawczy lub dekoracyjny. W zależności od powierzchni, na jaką nanosi się naklejki podłogowe, muszą one spełniać pewne warunki, np. zostać zabezpieczone laminatem, dzięki któremu zyskają właściwości antypoślizgowe.

Rodzaje naklejek podłogowych, materiały i technologie

Podziału naklejek podłogowych można dokonać, uwzględniając różne kryteria, np. ich przeznaczenie czy parametry techniczne. Jeżeli chodzi o te drugie, to okleina na płytki podłogowe może zostać:

  • Wydrukowana na różnych materiałach. Przykładowo naklejki podłogowe mogą być drukowane na folii polimerycznej i zabezpieczane laminatem.
  • Zaaplikowana również na podłoże nierówne. W tym przypadku stosuje się inny rodzaj folii – taki, który będzie dobrze przylegał i się nie odklei.
  • Dodatkowo zabezpieczona folią chroniącą przed promieniowaniem UV. Rozwiązanie to ma zastosowanie, gdy naklejki podłogowe zostaną umieszczone na zewnątrz, np. przed budynkiem.

Certyfikaty i normy bezpieczeństwa – laminat antypoślizgowy jako dodatkowe zabezpieczenie

Naklejki na panele podłogowe do sklepów, punktów usługowych, banków czy instytucji użyteczności publicznej muszą być antypoślizgowe. W tym celu stosuje się wspomniany już laminat zabezpieczający – produkt końcowy ma klasę antypoślizgową R9 lub R10. Więcej na temat różnic między tymi klasami przeczytasz poniżej.

Laminat zabezpieczający pełni również inne funkcje – jego zadaniem jest zapobieganie płowieniu kolorów, pękaniu folii i jej nadmiernemu zabrudzeniu. Dodatkowa folia chroni naklejki również przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także ułatwia utrzymanie ich w czystości – samoprzylepna naklejka podłogowa może być bezpiecznie myta.

Ostrzegawcze, antypoślizgowe naklejki podłogowe – dlaczego są stosowane?

Naklejki na podłogę nie zawsze pełnią funkcję jedynie reklamową – niekiedy ich kluczowym zadaniem jest ostrzeganie przed różnymi niebezpieczeństwami. Takie oznakowanie podłogowe stosuje się choćby w zakładach przemysłowych, magazynach i laboratoriach. Dobrym przykładem mogą być naklejki z napisem „Uwaga stopień”, „Zachowaj odstęp” czy „Ostre elementy”.

Naklejki winylowe na podłogę i naklejki podłogowe BHP

W niektórych zakładach pracy istnieje duże ryzyko wypadku – dobrym przykładem są magazyny, po których poruszają się wózki widłowe. W takich firmach należy zwrócić szczególną uwagę na kwestie BHP. Aby ostrzegać przed niebezpieczeństwami, wykorzystać można naklejki podłogowe antypoślizgowe. Przykładowa treść naklejek, jakie mogą zostać naklejone na podłogę, to:

  • „Uwaga! Ruch wózków widłowych”
  • Symbol wózka widłowego
  • „Uwaga! Śliska powierzchnia”

Efektowne antypoślizgowe naklejki podłogowe 3D tworzące iluzje

Reklama podłogowa nie musi być nudna. Naklejki stosowane w firmach czy sklepach mogą dawać efekt trójwymiarowości i tym samym tworzyć iluzje przestrzenne. Mowa o naklejkach przestrzennych, które przyciągają wzrok przechodniów i w rezultacie spełniają swoją funkcję. Jeżeli naklejki na podłogę 3D prezentują logo, to mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności firmy.

H2: Kategorie z klasyfikacją odporności laminatu na poślizg R9, R10

Naklejki antypoślizgowe muszą być przede wszystkim bezpieczne. Stąd też dostępne są naklejki o klasie antypoślizgowej R9 i R10. Czym się one różnią? Oto kluczowe kwestie:

  • R9 to klasa o niższym stopniu antypoślizgowości. Oznaczenia podłogowe tej klasy świetnie sprawdzają się w korytarzach czy na schodach. Mogą być też stosowane na podłożu np. asfaltowym, o ile zostaną wyprodukowane z odpowiedniego materiału.
  • R10 to klasa o wyższym stopniu antypoślizgowości. Naklejki podłogowe klasy R10 sprawdzają się tam, gdzie natężenie ruchu jest wysokie, np. w sklepach wielkopowierzchniowych. Mogą być stosowane również na zewnątrz – za ich pomocą można oznaczyć np. chodniki.

Strategiczne wykorzystanie naklejek podłogowych

Okleina podłogowa może zostać wykorzystana na wiele sposobów. Właściciele punktów handlowo-usługowych, którzy dostrzegają potencjał w tym produkcie, często wykorzystują go do celów reklamowych. Jednak grafika podłogowa w sklepie (zwłaszcza wielkopowierzchniowym) może również pomóc klientom w robieniu zakupów. W jaki sposób?

Kierowanie ruchem klientów, ścieżki zakupowe i strefy przestrzenne

Naklejki do sklepu na podłogę są wykorzystywane nie tylko do promocji określonych produktów – mogą też wyznaczać ścieżkę zakupową, czyli wskazywać klientom, w jakim kierunku powinni się przemieszczać. Ale nie tylko – można je też wykorzystać, aby:

  • Wyznaczyć obszar z napojami alkoholowymi. Może to być wyraźny sygnał dla niepełnoletnich klientów, do którego obszaru sklepu nie powinni wchodzić.
  • Wskazać części sklepu, do których wstęp mają wyłącznie pracownicy. To ważne, jeżeli niektóre z tych pomieszczeń nie są zamykane.

Chcesz wykorzystać potencjał naklejek podłogowych reklamowych? Przeczytaj również: Visual Merchandising a reklama POS: jak drukowane materiały reklamowe wspierają sprzedaż i budowanie wizerunku marki?

Projektowanie skutecznych naklejek podłogowych

Klienci, którzy są zainteresowani naklejkami podłogowymi, mogą zastanawiać się, jak wygląda kwestia ich projektowania. Możliwości są dwie – projekt reklamy podłogowej można przygotować we własnym zakresie lub zlecić to zadanie specjalistom.

W drugim przypadku konieczne będzie przekazanie pewnej puli informacji. Mowa m.in. o treści, która ma się znaleźć na naklejce, wymiarach samoprzylepnej naklejki podłogowej i kolorach, jakie mają zostać zastosowane.

Transparentne naklejki podłogowe drukowane na bezbarwnej folii z użyciem białego atramentu

Nadrukowana na bezbarwnej folii naklejka na podłogę to uniwersalne rozwiązanie, które można wykorzystać na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu jedynie białego atramentu takie naklejki sprawdzą się świetnie jako naklejki na zewnątrz i do wnętrz z logo sklepu, z informacjami dla klientów czy jako sposób na wytyczenie ciągów komunikacyjnych.

Trwałość i przystępna cena naklejek w jednym kolorze naniesionych na transparentną folię sprawiają, że są one chętnie wybierane przez sklepy, punkty usługowe i obiekty użyteczności publicznej.

Przygotowanie powierzchni i montaż – techniki aplikacji

Po wydrukowaniu naklejki podłogowe reklamowe czy naklejki kierunkowe na podłogę trafiają do klientów. I to właśnie oni muszą je nanieść na powierzchnię w wybranych punktach sklepu, magazynu czy przed budynkiem. W jaki sposób zrobić to poprawnie? To bardzo proste – wystarczą dwa kroki:

  1. W pierwszej kolejności należy oczyścić powierzchnię, na którą naklejka zostanie zaaplikowana.
  2. Następnie wystarczy oderwać folię i przykleić naklejkę podłogową w wybranym miejscu.

H2: Jak duże mogą być naklejki podłogowe?

Dla przedsiębiorców, którzy rozważają wykorzystanie podłogi w swoim sklepie czy punkcie handlowym, istotne mogą być wymiary. Jak się okazuje, w tym zakresie nie ma ograniczeń – naklejki na płytki podłogowe czy asfalt mogą mieć dowolny rozmiar. W przypadku bardzo dużych wzorów istnieje możliwość łączenia naklejek. Ograniczeń nie ma również, gdy mowa o kształcie naklejek.

Na jaką powierzchnię mogę przykleić naklejkę podłogową?

Reklama na podłodze jest możliwa bez względu na rodzaj podłoża – naklejki podłogowe mogą zostać naniesione zarówno na podłoża gładkie (np. kafelki, panele), jak i podłoża trudne. Do tych drugich zalicza się np. beton i cegłę. Od rodzaju podłoża zależy to, jakie materiały zostaną wykorzystane do produkcji naklejki. Jednocześnie naklejki specjalne, czyli na podłoża wilgotne i nieprzywierające, są droższe.

Chcesz zamówić naklejki podłogowe? Sprawdź nasz cennik.

Podziel się tym materiałem:

Jesteśmy na YouTube:

Weryfikacja projektu

Średni czas weryfikacji to 30 – 60 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybkie pytanie

Średni czas odpowiedzi to 15 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Projekt - szczegóły i wycena

Średni czas odpowiedzi to 30 min. Jeżeli wysyłasz tą wiadomość w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Umów konsultację

Średni czas odpowiedzi to 9 min. Jeżeli umawiasz konsultację w weekend, dzień wolny lub po godzinie 16.00, skontaktujemy się następnego dnia roboczego.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

Uniwersalne
  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli chcesz przyspieszyć weryfikacji, skontaktuj się z nami telefonicznie – dane znajdziesz w zakładce kontakt.