Jak poprawnie zamówić baner reklamowy
Banery reklamowe to bardzo dobry sposób na promocję firmy lub produktu. Dobrze opracowany baner reklamowy skutecznie wypromuje markę i zwiększy sprzedaż. Porównując koszty baneru do efektów – jest to jeden z najtańszych nośników reklamy. W zależności od miejsca ekspozycji codziennie może go zobaczyć kilkaset lub nawet kilka tysięcy osób. O tym, jak zamówić baner, który będzie skutecznie promował, dowiesz się z dalszej części artykułu.
Zamówienie banera reklamowego – krok pierwszy
Banery reklamowe spotykamy na każdym kroku, na niektóre zwracamy uwagę, innych nawet nie zauważamy. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta, generalnie uodporniliśmy się na wszechobecną reklamę, tylko niebanalny przekaz i forma mogą zwrócić uwagę odbiorców.
To właśnie z tego względu baner reklamowy powinien być dokładnie opracowany w najdrobniejszych szczegółach, od projektu, po wykonanie i wybranie miejsca ekspozycji.
Projekt graficzny
To chyba najtrudniejszy etap. Musisz przede wszystkim wiedzieć, co chcesz przekazać potencjalnemu klientowi oraz jakie elementy muszą znaleźć się na banerze. Na pewno będą to:
- logo firmy,
- dane teleadresowe,
- hasło reklamowe,
- odpowiednia grafika.
Logo firmy i dane teleadresowe już na pewno masz, więc pozostaje hasło, grafika oraz dobranie odpowiedniej kolorystyki.
Hasło na banerze powinno być krótkie, o dosadnym przekazie związanym z działalnością firmy bądź artykułami, które chcemy promować. Najlepiej sprawdzają się slogany humorystyczne lub intrygujące. Należy jednak unikać treści kontrowersyjnych. Najlepiej, by równocześnie zachęcały one do działania, np.:
- chcesz być nowoczesny, sprawdź/zadzwoń, wypróbuj,
- to najnowszy hit, zamów niezwłocznie.
Możliwości jest oczywiście znacznie więcej, wszystko zależy od kreatywności.
Równie ważny jest także przekaz graficzny, który powinien nawiązywać do profilu działalności firmy lub promowanego produktu. Trzeba pamiętać, że grafika musi być jednoznaczna w przekazie i nowatorska w formie, nie może być powieleniem pomysłów zaczerpniętych z innych banerów reklamowych, bo nikt raczej nie zwróci na nasz koncept uwagi.
W projektowaniu banerów bardzo ważną rolę odgrywają kolory. Powinny być kontrastowe, gdyż najlepiej przyciągają uwagę, ale również starannie dobrane do emocji, które baner ma wywołać u odbiorcy. Przyjęło się, iż w reklamie określony kolor ma znaczenie:
- czerwony – silne emocje radości, miłości, seksualności,
- pomarańczowy – kojarzy się z apetytem, chęcią posiadania,
- granatowy – wzbudza zaufanie, oznacza stabilność i bezpieczeństwo,
- żółty – symbolizuje radość, energię oraz szczęście,
- zielony – kolor natury, symbolizuje wzrost, rozwój oraz płodność i harmonię,
- czarny – to symbol siły, elegancji, tajemniczości, ale równocześnie symbolizuje zło i śmierć.
Samodzielne wykonanie projektu graficznego jest trudne i wymaga dużej wiedzy oraz umiejętności, z tego względu lepiej zlecić to doświadczonemu grafikowi i wybrać najlepszy projekt.
Przeczytaj również, jakie są rodzaje banerów reklamowych.
Zamówienie baneru reklamowego
Realizacją banerów reklamowych zajmują się drukarnie wielkoformatowe, które dysponują ploterami do realizacji najwyższych jakości druków solwentowych. Druk solwentowy odporny jest na działanie skrajnych temperatur i niekorzystnych czynników atmosferycznych.
Składając zamówienie w drukarni, warto wcześniej zapoznać się z warunkami zamówienia i cenami. Najczęściej dotyczy to:
- wyboru materiału,
- rodzaju druku,
- gatunku plików,
- terminów realizacji zamówień.
Wybierając materiał na banery, trzeba brać pod uwagę miejsce i czas ekspozycji. Najmniej wytrzymałe są banery frontlit laminowane, natomiast banery frontlit powlekane o gramaturze 510 g są niezwykle wytrzymałe na działanie czynników zewnętrznych i mogą służyć nawet przez 2 lata.
Każda drukarnia na swojej stronie internetowej posiada specjalny formularz do składania zamówienia na drukowanie baneru reklamowego, co daje możliwość realizacji zamówienia w krótkim terminie, nawet w ciągu 24 h.
W formularzu zamówienia należy dokonać wyboru jednego z oferowanych produktów, określić rodzaj materiał i wymiary. Dodatkowo można zaakceptować standardowe oczka zgrzewane co 50 cm lub zlecić zgrzewanie oczek w zależności od indywidualnych potrzeb.
Do zamówienia druku koniecznie należy dołączyć pliki z projektem graficznym. Pliki muszą być przygotowane w określonym formacie i rozdzielczości. W przypadku braku pliku przygotowanego przez grafika można zamówić projekt graficzny w drukarni, ale do zamówienia należy dołączyć logo wykonane w wersji wektorowej. Na tej podstawie drukarnia wykona projekt, który następnie sprawdzamy i w razie braku uwag – akceptujemy.
Dobrze zaprojektowane i wykonane banery reklamowe skutecznie oddziałują na podświadomość odbiorców i skłaniają ich do pożądanych działań, np. odwiedzenia strony www oraz złożenia zamówienia. Sprawdź także inne formy reklamy zewnętrznej, dzięki którym będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.