Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

5 minut
Tematy powiązane: Banery
baner reklamowy jak zamówić

Jak poprawnie zamówić baner reklamowy

Banery reklamowe to bardzo dobry sposób na promocję firmy lub produktu. Dobrze opracowany baner reklamowy skutecznie wypromuje markę i zwiększy sprzedaż. Porównując koszty baneru do efektów – jest to jeden z najtańszych nośników reklamy. W zależności od miejsca ekspozycji codziennie może go zobaczyć kilkaset lub nawet kilka tysięcy osób. O tym, jak zamówić baner, który będzie skutecznie promował, dowiesz się z dalszej części artykułu.

Zamówienie banera reklamowego – krok pierwszy

Banery reklamowe spotykamy na każdym kroku, na niektóre zwracamy uwagę, innych nawet nie zauważamy. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta, generalnie uodporniliśmy się na wszechobecną reklamę, tylko niebanalny przekaz i forma mogą zwrócić uwagę odbiorców.

To właśnie z tego względu baner reklamowy powinien być dokładnie opracowany w najdrobniejszych szczegółach, od projektu, po wykonanie i wybranie miejsca ekspozycji.

Projekt graficzny

To chyba najtrudniejszy etap. Musisz przede wszystkim wiedzieć, co chcesz przekazać potencjalnemu klientowi oraz jakie elementy muszą znaleźć się na banerze. Na pewno będą to:

  • logo firmy,
  • dane teleadresowe,
  • hasło reklamowe,
  • odpowiednia grafika.

Logo firmy i dane teleadresowe już na pewno masz, więc pozostaje hasło, grafika oraz dobranie odpowiedniej kolorystyki.

tworzenie logo

Hasło na banerze powinno być krótkie, o dosadnym przekazie związanym z działalnością firmy bądź artykułami, które chcemy promować. Najlepiej sprawdzają się slogany humorystyczne lub intrygujące. Należy jednak unikać treści kontrowersyjnych. Najlepiej, by równocześnie zachęcały one do działania, np.:

  • chcesz być nowoczesny, sprawdź/zadzwoń, wypróbuj,
  • to najnowszy hit, zamów niezwłocznie.

Możliwości jest oczywiście znacznie więcej, wszystko zależy od kreatywności.

Równie ważny jest także przekaz graficzny, który powinien nawiązywać do profilu działalności firmy lub promowanego produktu. Trzeba pamiętać, że grafika musi być jednoznaczna w przekazie i nowatorska w formie, nie może być powieleniem pomysłów zaczerpniętych z  innych banerów reklamowych, bo nikt raczej nie zwróci na nasz koncept uwagi.

W projektowaniu banerów bardzo ważną rolę odgrywają kolory. Powinny być kontrastowe, gdyż najlepiej przyciągają uwagę, ale również starannie dobrane do emocji, które baner ma wywołać u odbiorcy. Przyjęło się, iż w reklamie określony kolor ma znaczenie: 

  • czerwony – silne emocje radości, miłości, seksualności, 
  • pomarańczowy – kojarzy się z apetytem, chęcią posiadania,
  • granatowy – wzbudza zaufanie, oznacza stabilność i bezpieczeństwo,
  • żółty – symbolizuje radość, energię oraz szczęście,
  • zielony – kolor natury, symbolizuje wzrost, rozwój oraz płodność i harmonię,
  • czarny – to symbol siły, elegancji, tajemniczości, ale równocześnie symbolizuje zło i śmierć.

Samodzielne wykonanie projektu graficznego jest trudne i wymaga dużej wiedzy oraz umiejętności, z tego względu lepiej zlecić to doświadczonemu grafikowi i wybrać najlepszy projekt.

Przeczytaj również, jakie są rodzaje banerów reklamowych.

Zamówienie baneru reklamowego

Realizacją banerów reklamowych zajmują się drukarnie wielkoformatowe, które dysponują ploterami do realizacji najwyższych jakości druków solwentowych. Druk solwentowy odporny jest na działanie skrajnych temperatur i niekorzystnych czynników atmosferycznych.

Składając zamówienie w drukarni, warto wcześniej zapoznać się z warunkami zamówienia i cenami. Najczęściej dotyczy to:

  • wyboru materiału,
  • rodzaju druku,
  • gatunku plików,
  • terminów realizacji zamówień.

Wybierając materiał na banery, trzeba brać pod uwagę miejsce i czas ekspozycji. Najmniej wytrzymałe są banery frontlit laminowane, natomiast banery frontlit powlekane o gramaturze 510 g są niezwykle wytrzymałe na działanie czynników zewnętrznych i mogą służyć nawet przez 2 lata.

Każda drukarnia na swojej stronie internetowej posiada specjalny formularz do składania zamówienia na drukowanie baneru reklamowego, co daje możliwość realizacji zamówienia w  krótkim terminie, nawet w ciągu 24 h. 

W formularzu zamówienia należy dokonać wyboru jednego z oferowanych produktów, określić rodzaj materiał i wymiary. Dodatkowo można zaakceptować standardowe oczka zgrzewane co 50 cm lub zlecić zgrzewanie oczek w zależności od indywidualnych potrzeb.

Do zamówienia druku koniecznie należy dołączyć pliki z projektem graficznym. Pliki muszą być przygotowane w określonym formacie i rozdzielczości. W przypadku braku pliku przygotowanego przez grafika można zamówić projekt graficzny w drukarni, ale do zamówienia należy dołączyć logo wykonane w wersji wektorowej. Na tej podstawie drukarnia wykona projekt, który następnie sprawdzamy i w razie braku uwag – akceptujemy. 

Dobrze zaprojektowane i wykonane banery reklamowe skutecznie oddziałują na podświadomość odbiorców i skłaniają ich do pożądanych działań, np. odwiedzenia strony www oraz złożenia zamówienia. Sprawdź także inne formy reklamy zewnętrznej, dzięki którym będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.