Artykuł

blogowy

Potrzebny czas:

7 minut

Wszelkiego rodzaju naklejki reklamowe z logo marki to produkty, które znajdują zastosowanie przede wszystkim w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa. Niemalże każda firma, która chce skutecznie promować swoją ofertę i poprawiać poziom rozpoznawalności na rynku powinna wziąć pod uwagę tego typu drukowane materiały promocyjne. A zatem jak wykorzystać naklejki reklamowe w praktyce? Jak powinno przebiegać projektowanie graficzne naklejek? O czym warto pamiętać, zamawiając naklejki marketingowe w drukarni? Dowiedz się więcej!

Dlaczego naklejki wciąż są potężnym narzędziem marketingowym?

Wszelkiego rodzaju naklejki na kartony, naklejki przemysłowe, a nawet naklejki z kodami QR to wciąż silny element niemalże każdej kampanii marketingowej. Jeśli chcesz prowadzić działania promocyjne na lokalnym rynku, wtedy interaktywne naklejki premium będą strzałem w dziesiątkę.

A zatem dlaczego marketing z wykorzystaniem naklejek promocyjnych to wciąż dobry sposób na promocję marki? Kilka powodów, dla których warto decydować się na taką formę reklamy to:

  • niskie koszty produkcji,
  • łatwość dystrybucji,
  • trwałość produktu,
  • możliwość interakcji z odbiorcami,
  • wiele opcji personalizacji.

Dodatkowo naklejki reklamowe z logo marki mają viralowy potencjał, co jest obecnie pożądaną cechą w skutecznej promocji przedsiębiorstwa. Kiedy postawisz na naklejki na zamówienie, będziesz w stanie skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki – nie tylko lokalnie, ale i ogólnokrajowo.

Naklejki w marketingu i ich współczesnej roli jako narzędzi reklamowych

Nowoczesne naklejki ścienne i podłogowe to rozwiązania marketingowe, które stale zyskują na popularności. Topowe marki na świecie także wykorzystują tego typu materiały np. do oznakowania przestrzeni w sklepach, a także przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów na terenie galerii handlowych.

Na ten moment kampanie z naklejkami przybierają formę viralu, np. poprzez zachęcanie odbiorców do wykorzystywania naklejek w celu prowadzenia gry terenowej z nagrodami ufundowanymi przez markę. Możliwości jest naprawdę mnóstwo!

Ewolucja naklejek: od papierowych etykiet do interaktywnych rozwiązań technologicznych

Historia naklejek reklamowych sięga nawet do kilkudziesięciu lat wstecz, kiedy to światowe marki wykorzystywały je w formie wlepek rozmieszczanych w przestrzeni publicznej, a także do oznaczenia produktów. Naklejki reklamowe na przestrzeni lat przeszły prawdziwą rewolucję, chociażby przez rozwój nowych technologii. W wyniku tego powstały m.in. naklejki holograficzne, które przyciągają uwagę odbiorców swoim ponadczasowym designem.

Mianem naklejek interaktywnych nazywamy takie produkty, które wchodzą w bezpośrednią interakcję z odbiorcą. W jaki sposób? Tutaj zastosowanie znajdują naklejki marketingowe z AR i QR, dzięki czemu potencjalni klienci mogą skanować naklejki i odczytywać zakodowane w nich informacje.

Zastosowanie naklejek na przestrzeni lat, od tradycyjnych form po naklejki z kodami QR i AR

Tradycyjne naklejki były wykorzystywane głównie do identyfikacji produktów, oznakowania cen, promocji marek, czy jako element dekoracyjny. Przykładem mogą być popularne w latach 90. naklejki kolekcjonerskie do albumów, które przyciągały dzieci i młodzież.

Wraz z rozwojem technologii pojawiły się naklejki z kodami QR, które umożliwiają szybkie skanowanie za pomocą smartfonów, przenosząc użytkowników na stronę internetową, do aplikacji czy promocyjnych ofert. Przykładem jest kampania Coca-Coli, gdzie skanowanie naklejki QR na butelkach umożliwiało uczestnictwo w konkursach online.

Dowiedz się więcej o kreowaniu wizerunku marki. Zobacz: Personalizowane naklejki z własnym logo odporne na czynniki atmosferyczne.

Naklejki w marketingu: jak wyróżnić markę na zatłoczonym rynku?

Jeśli chcesz wyróżnić swoje przedsiębiorstwo na mocno konkurencyjnym rynku, prawdopodobnie nie znajdziesz lepszej metody niż naklejki interaktywne. Uzupełnienie strategii marketingowej przedsiębiorstwa o taki element przełoży się na: poprawę rozpoznawalności, zwiększenie sprzedaży usług i produktów, a także na pozyskanie nowych kontrahentów.

A zatem w jaki sposób wyróżnić swoją markę wśród licznej konkurencji? Możesz wykorzystać:

  • Eleganckie naklejki na samochód – to dobry sposób, aby pasywnie promować przedsiębiorstwo. Dzięki temu auto wyróżnia się na drodze i przyciąga uwagę odbiorców.
  • Naklejki przemysłowe – stosowane głównie w branży produkcyjnej i e-commerce. Możesz je użyć do znakowania produktów.
  • Naklejki na opakowania produktów – sprawdzą się wtedy, kiedy produkujesz wyroby kraftowe np. słoiki z przetworami.
  • Nowoczesne naklejki z kodami QR – świetny sposób na skuteczną promocję marki. Odbiorcy poprzez zeskanowanie kodu QR smartfonem mogą przejść na stronę ofertową przedsiębiorstwa lub sprawdzić cechy produktu.

Branding za pomocą naklejek to skuteczna metoda promocji, którą warto wykorzystywać nawet teraz, kiedy social media i nowe technologie podbijają branżę reklamową. W ten sposób uskutecznisz promocję zarówno na lokalnym, jak i ogólnokrajowym rynku.

Alternatywnie możesz wykorzystać też naklejki 3D wypukłe, które wchodzą w interakcję ze zmysłami odbiorców. To powoduje, że przekaz marketingowy jest znacznie skuteczniejszy. Obawiasz się o koszty, jeśli chodzi o naklejki reklamowe? Cennik drukarni powinien rozwiać Twoje wątpliwości i pomóc Ci dobrze zaplanować budżet na promocję marki.

Czym jest „doming”? Z jakich warstw zbudowana jest naklejka wypukła typu doming?

Doming to nowoczesna technologia, która pozwala na produkowanie materiałów reklamowych z trwałym i jakościowym nadrukiem. W tym procesie wykorzystywane są żywice poliuretanowe, które nadają produktom efekt 3D. W przypadku naklejek reklamowych podczas produkcji konieczne jest złączenie następujących warstw:

  • żywicy,
  • druku,
  • podkładu,
  • kleju.

Na koniec dodawana jest warstwa zabezpieczająca, czyli tzw. podkład transportowy. Dzięki temu klej jest zabezpieczony przed wysychaniem i zanieczyszczeniami, a naklejki zachowują swoją trwałość na dłuższy czas. Stosując metodę domingu produkowane są m.in. naklejki antypoślizgowe, które muszą być wyjątkowo odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne.

Kody QR na naklejkach: most między światem fizycznym a cyfrowym

Nowoczesne naklejki interaktywne z kodami QR to element mostu pomiędzy marketingiem cyfrowym a klasycznym. Jak to możliwe? Otóż promocyjne naklejki reklamowe wykorzystasz np. do oznakowania przestrzeni, produktów, firmowego lokalu, natomiast kody QR przeniosą użytkowników do cyfrowego świata promocji.

W tym przypadku dobrym wyborem są naklejki magnetyczne. Warstwa z magnesem pozwala na łatwą zmianę położenia naklejki, dzięki czemu możesz je swobodnie przenosić z miejsca na miejsce np. z jednego samochodu firmowego na drugi. Dzięki temu nadrukowany kod QR zostanie zeskanowany przez większą liczbę odbiorców.

Kodów QR na naklejkach a śledzenie skuteczności kampanii

Atutem naklejek reklamowych i kampanii prowadzonych z użyciem kodów QR jest łatwość weryfikowania wyników kampanii promocyjnych. To możliwe, dzięki nowoczesnym systemom analitycznym. Oprogramowanie zbiera informacje na temat tego, jak wielu użytkowników zdecydowało się na zeskanowanie naklejki i weszło w interakcję z brandem.

Przeczytaj także: Naklejki wycinane po obrysie: naklejki samoprzylepne w różnych kształtach – odkryj ich potencjał.

Rozszerzona rzeczywistość (AR) na naklejkach: jak przenieść klienta do świata 3D?

Jeśli chodzi o kody AR na naklejkach, warto wiedzieć, że to jeden z nowoczesnych elementów kampanii reklamowych. W ten sposób przenosisz odbiorców do świata 3D przy pomocy kilku kliknięć w telefonie.

Po zeskanowaniu kodu, odbiorca może zobaczyć:

  • trójwymiarowe animacje,
  • filmy,
  • interaktywne grafiki,
  • modele produktów.

Dzięki temu, na ekranie urządzenia mobilnego, tradycyjna naklejka ożywa, a użytkownicy mogą zobaczyć dodatkowe treści, których nie sposób dostrzec gołym okiem. To nie tylko efektowne, ale również niezwykle angażujące dla potencjalnego klienta.

Jak stworzyć projekt naklejki, który przyciągnie uwagę?

Aby stworzyć projekt naklejki, który przyciągnie uwagę, należy skupić się na prostocie i wyrazistości, jednocześnie dbając o estetykę oraz czytelność przekazu. Kluczowe elementy, takie jak kolor, typografia i obraz, powinny być skoordynowane, aby przyciągnąć wzrok i pozostać w pamięci odbiorcy.

A zatem:

  • wybierz przyciągające wzrok kolory
  • zastosuj dużą, czytelną czcionkę
  • dodaj atrakcyjny i unikalny grafik
  • ogranicz tekst do minimum
  • dostosuj projekt do docelowej grupy odbiorców

Pamiętaj, że najlepsze naklejki to te, które są proste, ale jednocześnie intrygujące. Zadbaj o to, by przekaz był jasny i łatwy do zapamiętania. To podstawa, aby unikalne projekty naklejek wykorzystywanych w marketingu przynosiły zamierzone efekty.

ilość / wielkość naklejek2 x 1 (cm)3 x 3 (cm)5 x 5 (cm)10 x 5 (cm)20 x 10 (cm)
25 szt.48 zł48 zł48 zł48 zł48 zł
50 szt.48 zł48 zł48 zł48 zł96 zł
100 szt.48 zł48 zł48 zł48 zł144 zł
250 szt.48 zł48 zł48 zł96 zł282 zł
500 szt.48 zł48 zł96 zł192 zł540 zł
1000 szt.48 zł96 zł192 zł329 zł1 035 zł
2500 szt.48 zł144 zł376 zł720 zł2 494 zł
5000 szt.96 zł282 zł720 zł1 333 zł**
10000 szt.192 zł540 zł1 333 zł****

Podziel się tym materiałem:

Rozpoczęcie współpracy

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600.
Jeżeli potrzebujesz przyspieszyć proces weryfikacji, skontaktuj się z nami.

Zamów

Pamiętaj!

Pracujemy od 800 do 1600. Jeżeli piszesz do nas po godz. 1600 lub w weekend odpowiemy w pierwszej kolejności, w następny dzień roboczy.

Siła przyciągania

Co powoduje, że magnes nie spadnie z pojazdu nawet przy prędkości 160 km/h?

Przede wszystkim, odpowiadają za to 2 parametry:

  • brak „dziur” magnetycznych w strukturze magnesu,
  • jednostronny wielopolowy typ namagnesowania.

Dzięki temu magnes trzyma się idealnie na każdym centymetrze powierzchni, zapewniając pełne połączenie z karoserią samochodu.

Dodatkowo nasze magnesy są:

  • elastyczne w szerokim zakresie temperatur tj. od –40°C do +71°C .
  • plastyczne mogą być skręcane i wyginane bez starty wysokiego poziomu energii magnetycznej (pola ferromagnetycznego)

Rodzaje naklejek

Naklejki dzielimy obecnie na 3 grupy – kliknij aby rozwinąć

  • 0 – 2 lat. odporności
  • gładkie powierzchnie
  • do wewnątrz
  • wiele rodzajów materiałów
  • odporność wydruku na:
    • wodę / deszcz
  • 5 – 10 lat. odporności
  • zakrzywione powierzchnie
  • na zewnątrz
  • mocny klej
  • odporność wydruku na:
    • UV
    • wodę / deszcz
    • skrajne temperatury
    • zarysowania

To produkty o specjalnych właściwościach. Odznaczają się często:

  • bardzo silnym klejem,
  • odpornością na zdzieranie i uszkodzenia mechaniczne,
  • długą trwałością nawet 10 lat
  • kleją się na trudne nie równe, chropowate podłoża

Odporność

Ikony prezentują na jakie warunki dany produkt jest odporny:
  • – promieniowanie słoneczne UV
  • – deszcz / wodę
  • – ujemne temperatury
  • – wysokie temp. pow. 40° C
  • – wiatr w tym wichury
  • – błoto, plamy, przebarwienia
  • – trudno niepalne

Laminat UV 2

To specjalna dodatkowa folia lub płyn (dotyczy banerów) pokrywająca materiał z wydrukiem zawierająca filtry: UVA i UVB

Folia (*płyn) chroni wydruk przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, które dociera do ziemi, zapobiegając m.in:

  • płowieniu kolorów
  • pękaniem folii
  • porysowaniu wydruku
  • nadmiernemu brudzeniu

Dodatkowo

  • uwydatnia kolory
  • przedłuża trwałość wydruku
  • zabezpiecza przed uszkodzeniami fizycznymi
  • usztywnia wydruk
  • pozwala myć wydruk

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.

Formatki lub zestawy

Dajemy Ci wybór w jaki sposób ma być przygotowany Twój wydruk, do wyboru masz:

rulon / gilza

to standardowy wydruk, który nawijany jest na kartonową belkę (gilzę) i tak jest do Ciebie wysłany.

to wydruk, który zostanie pocięty na wskazane wielkości np. 40x40cm lub 100x100cm. Ty wybierasz, każdą naklejkę możemy wyciąć osobno wg wskazanego przez siebie wymiaru.

to wydruk, który zostanie przygotowany do wysyłki jako zestaw wg wytycznych.

Przykład:

Drukujesz 10 rodzajów naklejek w ilości 300 szt. ale chcesz aby podzielić je na 30 zestawów, a następnie każdą paczkę wysłać indywidualnie bezpośrednio od nas do swoich klientów.

Wszystkie paczki możemy nadać jako no-name czyli bez żadnych naszych danych na opakowaniu czy środku paczki.

Czas wydruku

To czas jaki potrzebujemy na realizację twojego zamówienia, przykład:

wydruk w 3-5 dni
(możliwy ekspres w 24h)

oznacza, że przygotowanie do wysyłki Twojego zamówienia zajmie nam min. 3 dni, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych.

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. ekspres w 24h – oznacza to możliwość wykonania zlecenia w trybie 24h.

O szczegóły wydruku ekspres w 24h najlepiej dopytać dział handlowy w zakładce kontakt ze względu na rodzaj produktu i jego dostępności.

Trwałość

To czas jaki naklejki będą się prezentować idealnie, przykład:

min. 2 lata trwałości
(+ 1 rok z laminatem)

Jeżeli w nawiasie pojawia się dodatkowa informacja np. możliwość zastosowania laminatu, trwałość sumuje się i w tym przypadku wyniesie min. 3 lata jeżeli wybierzesz wersję z laminatem.

Szybka wycena

W odpowiedzi otrzymasz od nas ofertę z wariantami wydruku, po akceptacji rozpoczniemy realizację wydruku / projeku.