Wszelkiego rodzaju naklejki reklamowe z logo marki to produkty, które znajdują zastosowanie przede wszystkim w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa. Niemalże każda firma, która chce skutecznie promować swoją ofertę i poprawiać poziom rozpoznawalności na rynku powinna wziąć pod uwagę tego typu drukowane materiały promocyjne. A zatem jak wykorzystać naklejki reklamowe w praktyce? Jak powinno przebiegać projektowanie graficzne naklejek? O czym warto pamiętać, zamawiając naklejki marketingowe w drukarni? Dowiedz się więcej!
Dlaczego naklejki wciąż są potężnym narzędziem marketingowym?
Wszelkiego rodzaju naklejki na kartony, naklejki przemysłowe, a nawet naklejki z kodami QR to wciąż silny element niemalże każdej kampanii marketingowej. Jeśli chcesz prowadzić działania promocyjne na lokalnym rynku, wtedy interaktywne naklejki premium będą strzałem w dziesiątkę.
A zatem dlaczego marketing z wykorzystaniem naklejek promocyjnych to wciąż dobry sposób na promocję marki? Kilka powodów, dla których warto decydować się na taką formę reklamy to:
- niskie koszty produkcji,
- łatwość dystrybucji,
- trwałość produktu,
- możliwość interakcji z odbiorcami,
- wiele opcji personalizacji.
Dodatkowo naklejki reklamowe z logo marki mają viralowy potencjał, co jest obecnie pożądaną cechą w skutecznej promocji przedsiębiorstwa. Kiedy postawisz na naklejki na zamówienie, będziesz w stanie skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki – nie tylko lokalnie, ale i ogólnokrajowo.
Naklejki w marketingu i ich współczesnej roli jako narzędzi reklamowych
Nowoczesne naklejki ścienne i podłogowe to rozwiązania marketingowe, które stale zyskują na popularności. Topowe marki na świecie także wykorzystują tego typu materiały np. do oznakowania przestrzeni w sklepach, a także przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów na terenie galerii handlowych.
Na ten moment kampanie z naklejkami przybierają formę viralu, np. poprzez zachęcanie odbiorców do wykorzystywania naklejek w celu prowadzenia gry terenowej z nagrodami ufundowanymi przez markę. Możliwości jest naprawdę mnóstwo!
Ewolucja naklejek: od papierowych etykiet do interaktywnych rozwiązań technologicznych
Historia naklejek reklamowych sięga nawet do kilkudziesięciu lat wstecz, kiedy to światowe marki wykorzystywały je w formie wlepek rozmieszczanych w przestrzeni publicznej, a także do oznaczenia produktów. Naklejki reklamowe na przestrzeni lat przeszły prawdziwą rewolucję, chociażby przez rozwój nowych technologii. W wyniku tego powstały m.in. naklejki holograficzne, które przyciągają uwagę odbiorców swoim ponadczasowym designem.
Mianem naklejek interaktywnych nazywamy takie produkty, które wchodzą w bezpośrednią interakcję z odbiorcą. W jaki sposób? Tutaj zastosowanie znajdują naklejki marketingowe z AR i QR, dzięki czemu potencjalni klienci mogą skanować naklejki i odczytywać zakodowane w nich informacje.
Zastosowanie naklejek na przestrzeni lat, od tradycyjnych form po naklejki z kodami QR i AR
Tradycyjne naklejki były wykorzystywane głównie do identyfikacji produktów, oznakowania cen, promocji marek, czy jako element dekoracyjny. Przykładem mogą być popularne w latach 90. naklejki kolekcjonerskie do albumów, które przyciągały dzieci i młodzież.
Wraz z rozwojem technologii pojawiły się naklejki z kodami QR, które umożliwiają szybkie skanowanie za pomocą smartfonów, przenosząc użytkowników na stronę internetową, do aplikacji czy promocyjnych ofert. Przykładem jest kampania Coca-Coli, gdzie skanowanie naklejki QR na butelkach umożliwiało uczestnictwo w konkursach online.
Dowiedz się więcej o kreowaniu wizerunku marki. Zobacz: Personalizowane naklejki z własnym logo odporne na czynniki atmosferyczne.
Naklejki w marketingu: jak wyróżnić markę na zatłoczonym rynku?
Jeśli chcesz wyróżnić swoje przedsiębiorstwo na mocno konkurencyjnym rynku, prawdopodobnie nie znajdziesz lepszej metody niż naklejki interaktywne. Uzupełnienie strategii marketingowej przedsiębiorstwa o taki element przełoży się na: poprawę rozpoznawalności, zwiększenie sprzedaży usług i produktów, a także na pozyskanie nowych kontrahentów.
A zatem w jaki sposób wyróżnić swoją markę wśród licznej konkurencji? Możesz wykorzystać:
- Eleganckie naklejki na samochód – to dobry sposób, aby pasywnie promować przedsiębiorstwo. Dzięki temu auto wyróżnia się na drodze i przyciąga uwagę odbiorców.
- Naklejki przemysłowe – stosowane głównie w branży produkcyjnej i e-commerce. Możesz je użyć do znakowania produktów.
- Naklejki na opakowania produktów – sprawdzą się wtedy, kiedy produkujesz wyroby kraftowe np. słoiki z przetworami.
- Nowoczesne naklejki z kodami QR – świetny sposób na skuteczną promocję marki. Odbiorcy poprzez zeskanowanie kodu QR smartfonem mogą przejść na stronę ofertową przedsiębiorstwa lub sprawdzić cechy produktu.
Branding za pomocą naklejek to skuteczna metoda promocji, którą warto wykorzystywać nawet teraz, kiedy social media i nowe technologie podbijają branżę reklamową. W ten sposób uskutecznisz promocję zarówno na lokalnym, jak i ogólnokrajowym rynku.
Alternatywnie możesz wykorzystać też naklejki 3D wypukłe, które wchodzą w interakcję ze zmysłami odbiorców. To powoduje, że przekaz marketingowy jest znacznie skuteczniejszy. Obawiasz się o koszty, jeśli chodzi o naklejki reklamowe? Cennik drukarni powinien rozwiać Twoje wątpliwości i pomóc Ci dobrze zaplanować budżet na promocję marki.
Czym jest „doming”? Z jakich warstw zbudowana jest naklejka wypukła typu doming?
Doming to nowoczesna technologia, która pozwala na produkowanie materiałów reklamowych z trwałym i jakościowym nadrukiem. W tym procesie wykorzystywane są żywice poliuretanowe, które nadają produktom efekt 3D. W przypadku naklejek reklamowych podczas produkcji konieczne jest złączenie następujących warstw:
- żywicy,
- druku,
- podkładu,
- kleju.
Na koniec dodawana jest warstwa zabezpieczająca, czyli tzw. podkład transportowy. Dzięki temu klej jest zabezpieczony przed wysychaniem i zanieczyszczeniami, a naklejki zachowują swoją trwałość na dłuższy czas. Stosując metodę domingu produkowane są m.in. naklejki antypoślizgowe, które muszą być wyjątkowo odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne.
Kody QR na naklejkach: most między światem fizycznym a cyfrowym
Nowoczesne naklejki interaktywne z kodami QR to element mostu pomiędzy marketingiem cyfrowym a klasycznym. Jak to możliwe? Otóż promocyjne naklejki reklamowe wykorzystasz np. do oznakowania przestrzeni, produktów, firmowego lokalu, natomiast kody QR przeniosą użytkowników do cyfrowego świata promocji.
W tym przypadku dobrym wyborem są naklejki magnetyczne. Warstwa z magnesem pozwala na łatwą zmianę położenia naklejki, dzięki czemu możesz je swobodnie przenosić z miejsca na miejsce np. z jednego samochodu firmowego na drugi. Dzięki temu nadrukowany kod QR zostanie zeskanowany przez większą liczbę odbiorców.
Kodów QR na naklejkach a śledzenie skuteczności kampanii
Atutem naklejek reklamowych i kampanii prowadzonych z użyciem kodów QR jest łatwość weryfikowania wyników kampanii promocyjnych. To możliwe, dzięki nowoczesnym systemom analitycznym. Oprogramowanie zbiera informacje na temat tego, jak wielu użytkowników zdecydowało się na zeskanowanie naklejki i weszło w interakcję z brandem.
Przeczytaj także: Naklejki wycinane po obrysie: naklejki samoprzylepne w różnych kształtach – odkryj ich potencjał.
Rozszerzona rzeczywistość (AR) na naklejkach: jak przenieść klienta do świata 3D?
Jeśli chodzi o kody AR na naklejkach, warto wiedzieć, że to jeden z nowoczesnych elementów kampanii reklamowych. W ten sposób przenosisz odbiorców do świata 3D przy pomocy kilku kliknięć w telefonie.
Po zeskanowaniu kodu, odbiorca może zobaczyć:
- trójwymiarowe animacje,
- filmy,
- interaktywne grafiki,
- modele produktów.
Dzięki temu, na ekranie urządzenia mobilnego, tradycyjna naklejka ożywa, a użytkownicy mogą zobaczyć dodatkowe treści, których nie sposób dostrzec gołym okiem. To nie tylko efektowne, ale również niezwykle angażujące dla potencjalnego klienta.
Jak stworzyć projekt naklejki, który przyciągnie uwagę?
Aby stworzyć projekt naklejki, który przyciągnie uwagę, należy skupić się na prostocie i wyrazistości, jednocześnie dbając o estetykę oraz czytelność przekazu. Kluczowe elementy, takie jak kolor, typografia i obraz, powinny być skoordynowane, aby przyciągnąć wzrok i pozostać w pamięci odbiorcy.
A zatem:
- wybierz przyciągające wzrok kolory
- zastosuj dużą, czytelną czcionkę
- dodaj atrakcyjny i unikalny grafik
- ogranicz tekst do minimum
- dostosuj projekt do docelowej grupy odbiorców
Pamiętaj, że najlepsze naklejki to te, które są proste, ale jednocześnie intrygujące. Zadbaj o to, by przekaz był jasny i łatwy do zapamiętania. To podstawa, aby unikalne projekty naklejek wykorzystywanych w marketingu przynosiły zamierzone efekty.
ilość / wielkość naklejek | 2 x 1 (cm) | 3 x 3 (cm) | 5 x 5 (cm) | 10 x 5 (cm) | 20 x 10 (cm) |
---|---|---|---|---|---|
25 szt. | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 48 zł |
50 szt. | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 96 zł |
100 szt. | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 144 zł |
250 szt. | 48 zł | 48 zł | 48 zł | 96 zł | 282 zł |
500 szt. | 48 zł | 48 zł | 96 zł | 192 zł | 540 zł |
1000 szt. | 48 zł | 96 zł | 192 zł | 329 zł | 1 035 zł |
2500 szt. | 48 zł | 144 zł | 376 zł | 720 zł | 2 494 zł |
5000 szt. | 96 zł | 282 zł | 720 zł | 1 333 zł | ** |
10000 szt. | 192 zł | 540 zł | 1 333 zł | ** | ** |