Oklejanie samochodów, jako skuteczna forma reklamy
Reklamy w przestrzeni publicznej zajmują bardzo dużą przestrzeń. Efektowne, duże billboardy umieszczane są najczęściej na ścianach budynków lub specjalnych konstrukcjach. Aby nieco wyróżnić się na tle konkurencji, warto rozważyć inne sposoby promocji swojej marki. Jednym z nich jest oklejanie samochodów. Bez wątpienia ta forma reklamy ma nieograniczony zasięg – pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jak zatem przebiega profesjonalne oklejanie samochodów folią? Jaką folię wybrać? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w poniższym poradniku!
Reklama na samochodzie – jak zrobić to dobrze?
Wsiadając do samochodu firmowego z pewnością będziemy przemierzać setki kilometrów, dlatego należy zadbać, aby reklama przyciągała uwagę potencjalnych Klientów. Projekt wcale nie musi znajdować się na powierzchni całego pojazdu. W niektórych przypadkach wystarczy jedynie ciekawe, efektowne logo w widocznym miejscu. Wszystko zależy od tego, jakie mamy oczekiwania i do jakiej grupy docelowej chcemy trafić. Jeśli naszym głównym celem jest budowanie świadomości marki – powinniśmy umieścić na samochodzie jej nazwę. Natomiast, kiedy zależy nam na zaprezentowaniu swojej oferty, dobrze jest przedstawić ją w formie ciekawego projektu graficznego.
Pisząc tekst reklamowy, postarajmy się zawrzeć wyłącznie najważniejsze informacje. Najczęściej jest to nazwa marki oraz dane teleadresowe. W reklamie koniecznie powinna znaleźć się nazwa strony internetowej lub adres firmy. Ogromne znaczenie ma rozmieszczenie tekstu oraz odpowiednia kolorystyka projektu. Reklama ma być przejrzysta, estetyczna i czytelna. Bardzo istotne jest, w których częściach pojazdu zostanie ona umieszczona. Pamiętajmy, że powinno być to przede wszystkim widoczne miejsce. W przeciwnym razie reklama może nie być skuteczna. Warto dołożyć wszelkich starań, aby projekt odznaczał się najwyższą jakością wykonania. Dlatego zadanie to najlepiej powierzyć wyspecjalizowanej firmie.
Rodzaje folii do oklejania samochodu
Wybór odpowiedniej folii do oklejania samochodu ma ogromne znaczenie. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów folii, a każda z nich charakteryzuje się nieco innymi parametrami. Od tego, którą z nich wybierzemy będzie zależał efekt końcowy naszego projektu. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć folie monomeryczne, polimeryczne, wylewane, OWV i odblaskowe.
Folia monomeryczna
Folia monomeryczna nie nadaje się do oklejania pojazdów, chociaż na rynku oklejania jest używana najczęściej aby skusić nieświadomego klienta ceną, ma tendencję do kurczenia się i pękania po czasie. Jej niska cena znajduję odzwierciedlenie w jakości i czasie ekspozycji. Żywotność folii monomerycznych wynosi około 2-3 lat. Po tym okresie zwykle wymaga ona wymiany a poniższe zdjęcie dobrze oddaje problem tej folii.
Folia polimeryczna
Folie polimeryczne charakteryzują się dużą elastycznością. Dzięki temu z powodzeniem mogą być wykorzystywane zarówno na płaskie, jak i nieco obłe powierzchnie, takie jak np. wnęki w samochodach dostawczych. Polimery są zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż folie monomeryczne. Zachowują świetny wygląd nawet do 7 lat. Warto dodać, że grafika naklejana jest w całości, a nie pojedynczo. Na foliach polimerycznych można umieścić dowolny druk oraz grafikę.
Folia wylewana
Folie wylewane cechuje najwyższa jakość. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdzi się do oklejania bardzo dużych powierzchni. Często stosowane kiedy samochody są w trakcie leasingu, ponieważ tą folią można bardzo szybko usunąć bez pozostawiania resztek kleju na samochodzie. Folia wylewana wykorzystywana jest także do całkowitej zmiany koloru pojazdu. Materiał perfekcyjnie dostosowuje się do karoserii. Dzięki temu wygląda bardzo estetycznie i profesjonalnie. Trwałość folii wylewanej wynosi nawet 10 lat.
Folia OWV
Dużą popularnością cieszą się również folie OWV (One Way Vision). Tego rodzaju rozwiązanie umożliwia efektowną ekspozycję okienną. Oznacza to, że reklama z powodzeniem może być umieszczana na tylnej szybie pojazdu, nie ograniczając tym samym widoczności. Materiały zbudowane są z wielu malutkich dziurek, co pozwala uzyskać właśnie taki efekt.
Ciekawą formą reklamy mobilnej są folie odblaskowe. Takie folie skutecznie odbijają światło, dając tym samym niepowtarzalny efekt. Co więcej, reklama będzie widoczna także po zapadnięciu zmroku. Na uwagę zasługują również folie dekoracyjne, mrożone, ploterowe, holograficzne, flex oraz flock.
Jak przebiega oklejanie samochodów folią?
Oklejanie folią to nie tylko zmiana koloru auta, ale również świetny nośnik reklamowy. Niewątpliwie czynność ta wymaga odpowiedniej precyzji, dokładności oraz doświadczenia. Podczas oklejania auta łatwo popełnić błąd, co może negatywnie wpłynąć na finalny efekt wizualny. Jak zatem krok po kroku przebiega oklejanie auta folią?
W pierwszej kolejności trzeba przygotować podłoże, czyli w tym przypadku karoserię pojazdu. Na lakierze nie mogą występować żadne wgniecenia ani zarysowania. Bardzo często konieczny jest demontaż wystających elementów, tj. klamki czy anteny. Jeśli auto jest należycie przygotowane, wówczas można przystąpić do naklejania folii.
Niezbędnym narzędziem do przeprowadzenia car wrappingu jest opalarka. Urządzenie to pomoże nam w rozgrzaniu folii, co bez wątpienia usprawni naklejanie jej na karoserię. Rozgrzaną folię można w dowolny sposób naciągać i formować, tworząc w ten sposób wymarzony projekt. Do oklejania samochodu przyda się nam również rakla z filcem. Służy ona do prawidłowej aplikacji folii. Pomaga także w usunięciu powstałych bąbelków powietrza. Niezwykle istotnym aspektem jest dobór optymalnej temperatury opalarki. Jeśli temperatura będzie zbyt niska, możemy mieć problemy z rozciągnięciem folii. Z kolei jeśli będzie bardzo wysoka, najzwyczajniej ją stopi. Opalarka przyda się również w końcowym etapie aplikowania folii.
Aby precyzyjnie okleić samochód, w pierwszej kolejności należy przyciąć folię. Niewątpliwie usprawni to cały proces naklejania. Oczywiście należy pamiętać o zachowaniu marginesów. Dzięki temu naklejka będzie perfekcyjnie przylegać po bokach. Po przycięciu folii należy ponownie ją nagrzać – najlepiej do temperatury 100 stopni Celsjusza. W ten sposób klej znajdujący się pod folią zostanie aktywowany. Takie działanie zapobiega również kurczeniu się okleiny. Po oklejeniu samochodu należy odczekać 24 godziny. Ważne, aby samochód przez cały czas znajdował się w tym pomieszczeniu, w którym przeprowadzaliśmy zabieg. Po tym czasie samochód jest gotowy do użytkowania.
Dlaczego warto okleić samochód folią?
- Folia reklamowa pozwala na zmianę wyglądu pojazdu.
- Reklama na samochodzie umożliwia dotarcie do nowych Klientów nie tylko w naszym mieście, ale również poza nim.
- Oklejenie samochodu folią to jednorazowy wydatek i stała promocja naszej firmy.
- Efektowna reklama samochodowa sprzyja budowaniu świadomości marki i z pewnością zostanie zapamiętana przed wielu odbiorców.
- Folia ochronna jest całkowicie bezpieczna dla lakieru, a dodatkowo chroni karoserię przed uszkodzeniami.
- Folia zachowuje swoje właściwości nawet do 10 lat. Nie blaknie, jest odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne.
Podsumowanie
W ostatnich czasach bardzo popularne staje się wykorzystanie samochodu jako nośnika reklamowego. Nic dziwnego – W ostatnich czasach bardzo popularne staje się wykorzystanie samochodu jako nośnika reklamy zewnętrznej. Nic dziwnego – w końcu pojazd może dotrzeć niemal do każdego zakątka świata, tworząc tym samym skuteczną promocję naszej marki. Niezwykle istotne jest odpowiednie przygotowanie projektu. Pamiętajmy, że w projekcie powinny znaleźć się wyłącznie najważniejsze informacje dotyczące firmy. Reklama powinna być przejrzysta i czytelna dla każdego Klienta. Dodatkowo nie bez znaczenia jest również wybór odpowiedniej folii. To właśnie od niej zależy wygląd naszego samochodu.