Firma deweloperska może stworzyć estetyczną stronę internetową dla planowanej inwestycji, ale to nie wystarczy – potrzebne są jeszcze materiały reklamowe, które będzie można umieścić choćby na ogrodzeniu czy w biurze sprzedaży. Jak powinna wyglądać kompleksowa reklama dla dewelopera?
Reklama nieruchomości – dlaczego deweloperzy potrzebują profesjonalnego druku reklamowego?
Firmy deweloperskie rozpoczynają sprzedaż mieszkań i lokali użytkowych tuż po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, często na etapie „dziury w ziemi”. To powoduje, że materiały promocyjne nieruchomości są niezbędne – za ich pomocą można zaprezentować powstające budynki. Billboardy reklamowe czy ulotki mają pomóc potencjalnym klientom „zobaczyć siebie” w mieszkaniu, które powstanie w ciągu następnych kilkunastu miesięcy.
Rola materiałów drukowanych w sprzedaży nieruchomości
Celem materiałów reklamowych jest zachęcenie do zakupu produktu. W przypadku marketingu deweloperskiego jest jednak nieco inaczej – kluczowe jest zaprezentowanie lokali, które dopiero powstają. To właśnie od jakości wizualizacji i materiałów, na których zostały one naniesione, zależy, jak wiele osób zainteresuje się inwestycją na jej początkowym etapie. A dla dewelopera podpisanie umów w tym okresie jest istotne – pozyskuje on w ten sposób środki na budowę.

Witryny reklamowe – pierwsze wrażenie ma znaczenie
Obok budowanych osiedli często powstają punkty sprzedaży. Witryny reklamowe są niezbędne do oznaczenia właśnie takich punktów. Jak wskazuje nazwa, ten rodzaj materiałów reklamowych jest przeznaczony do umieszczenia w witrynie. Oznacza to, że osoby przechodzące obok punktu sprzedaży od razu dowiedzą się, jakie jest jego przeznaczenie. Jednocześnie witryny reklamowe:
- zapewniają prywatność – mogą ograniczać widoczność z zewnątrz, co wpływa na komfort osób, które chcą uzyskać więcej informacji;
- mogą zawierać kluczowe dane – przykładem są godziny otwarcia biura sprzedaży czy numer telefonu.
Projektowanie skutecznych witryn reklamowych
Aby witryny reklamowe, podobnie jak inne reklamy dla dewelopera, spełniały swoją funkcję, uwagę trzeba zwrócić na detale. Znaczenie ma jakość użytego materiału, gdyż jest on narażony na promieniowanie UV. Istotne są też kolory – od poziomu ich nasycenia zależy, czy będą one od razu rzucać się w oczy i zachęcać do wejścia do biura sprzedaży. Zamieszczona na witrynie reklamowej treść musi też zachęcać do kontaktu i zawierać CTA (call to action).
Banery wielkoformatowe – jak pokazać inwestycję w najlepszym świetle?
Wśród materiałów reklamowych, z których chętnie korzystają deweloperzy, wymienić można banery. Druk wielkoformatowy może skutecznie przyciągnąć do biura sprzedaży osoby poszukujące nieruchomości, gdyż taka reklama dla dewelopera przyciąga uwagę – wystarczy, że banery zostaną umieszczone wzdłuż najważniejszych ciągów komunikacyjnych miasta.

Rodzaje banerów (statyczne, roll-up, mesh)
Banery dla deweloperów mogą zostać wykonane z różnych materiałów. Uwzględniając sposób wykonania banerów, wyróżnić można:
- banery statyczne – to banery najczęściej spotykane na ogrodzeniach czy elewacjach nieruchomości;
- banery rollup – składają się z kasety i rozwijanej, zadrukowanej powierzchni, dzięki czemu można je łatwo przenosić z miejsca na miejsce;
- banery mesh – jak wskazuje nazwa, są one wykonane z drobnej siatki mesh (stąd też inna nazwa – „baner siatkowy”).
Najlepsze lokalizacje (plac budowy, ulice, galerie handlowe)
Jeżeli firma deweloperska planuje reklamować swoją inwestycję za pomocą banerów, powinna dobrać rodzaj materiału do docelowego miejsca ich ekspozycji. Przykładowo wspomniane już banery mesh świetnie sprawdzają się na ogrodzeniach (reklama placu budowy). Z uwagi na ich niewielką wagą, nie ma obawy, że podczas wichur uszkodzą one ogrodzenie. Banery mesh są też odporne na działanie czynników atmosferycznych.
Tablice informacyjne – niezbędnik każdej inwestycji
Prawo budowlane nakłada na inwestorów wiele obowiązków. Jednym z nich jest konieczność umieszczenia tablicy informacyjnej na terenie budowy. Taka tablica musi zawierać określone dane – szerzej o tym przeczytasz poniżej. Gdy budowa zostanie zakończona, również przydadzą się tablice informacyjne. Są one szczególnie popularne w przypadku budynków komercyjnych – tam służą do wskazania, na którym piętrze swoje biura mają poszczególni najemcy.

Zgodność z prawem budowlanym
Jeżeli chodzi o tablice informacyjne na budowie, to mają one ściśle sprecyzowaną kolorystykę – muszą być koloru żółtego. Na tablicy trzeba też zawrzeć określone informacje – tutaj nie ma pola na dowolność. Inwestor musi podać m.in. rodzaj robót budowlanych i adres ich prowadzenia, datę i numer decyzji o pozwoleniu na budowę oraz nazwę i numer telefonu inwestora. W przypadku pozostałych tablic i reklam deweloper ma większe pole manewru.
Stojaki reklamowe i flagi – mobilna reklama na terenie inwestycji
Nie tylko wspomniane banery reklamowe świetnie sprawdzą się w charakterze reklamy zewnętrznej. Reklama nieruchomości może też odbywać się z wykorzystaniem innych nośników – należą do nich stojaki reklamowe i flagi. Ale te reklamy dla dewelopera, w odróżnieniu od druku wielkoformatowego, dobrze sprawdzają się również w pomieszczeniach – można je ustawić choćby w biurze sprzedaży.
Jak wykorzystać stojaki podczas dni otwartych?
W przypadku sprzedaży mieszkań liczy się nie tylko produkt – ważna jest też firma deweloperska, a w szczególności jej doświadczenie. Stąd też materiały promocyjne nieruchomości muszą uwzględniać dewelopera. Do zaprezentowania się podczas dni otwartych można wykorzystać stojaki, w tym stojaki roll-up. Na plakacie reklamowym umieścić można choćby poprzednie realizacje. To wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów.

Flagi reklamowe – dlaczego warto?
Koncepcja reklamy na placu budowy może zakładać wykorzystanie flag reklamowych. Ten rodzaj materiału reklamowego idealnie sprawdzi się w przypadku zamiaru wyeksponowania nazwy firmy deweloperskiej – wysokich flag trudno nie zauważyć. To także sposób, aby powiązać daną inwestycję z konkretnym deweloperem i jednocześnie utrwalać świadomość marki wśród potencjalnych klientów.
Druk cyfrowy vs. offsetowy – co wybrać do promocji nieruchomości?
Reklama dla dewelopera to także pytanie o druk cyfrowy i offsetowy. Która z tych technologii sprawdzi się lepiej w przypadku promocji nieruchomości? Jak optymalnie wykorzystać posiadany budżet na działania marketingowe?
Porównanie technologii druku
Techniki druku offsetowego i druku cyfrowego różnią się wieloma aspektami. W dużym uproszczeniu można jednak powiedzieć, że:
- druk offsetowy oferuje wysoką jakość, można go zastosować na wielu rodzajach podłoży i jest przeznaczony do dużych nakładów.
- druk cyfrowy świetnie sprawdzi się w przypadku niskich nakładów, a realizacja zlecenia jest bardzo szybka.
Która metoda jest bardziej opłacalna?
Wiele zależy od strategii marketingowej. Jeżeli nieruchomość powstaje w miejscowości atrakcyjnej turystycznie, to deweloper może zdecydować się na reklamę ogólnopolską. To oznacza, że materiały promocyjne mogą być potrzebne w nakładzie liczącym setki tysięcy. Wówczas druk offsetowy okaże się dużo tańszy niż cyfrowy. I odwrotnie – gdy inwestycja jest lokalna, a banerów czy plakatów potrzeba jedynie kilka, to tańszy będzie druk cyfrowy.
Skuteczne kampanie reklamowe deweloperów
Aby reklama nieruchomości była skuteczna, warto połączyć kilka różnych nośników reklamowych – wspomniany druk wielkoformatowy, reklamy witrynowe czy wreszcie banery roll-up. Jednocześnie deweloperzy mogą też skorzystać z innych, mniej typowych rozwiązań. Przykład? Reklama świetlna. W przypadku reklamy świetlnej dostępne są zarówno kasetony świetlne, jak i litery 3D (LED).

Jak mierzyć skuteczność drukowanych materiałów reklamowych?
Skuteczność reklamy na placu budowy czy w innych lokalizacjach trudno zmierzyć. Nie oznacza to jednak, że jest to niemożliwe. Przeciwnie – w tym przypadku wystarczy kierować się takimi wskaźnikami, jak choćby liczba telefonów, które odebrali pracownicy biura sprzedaży po umieszczeniu banerów przy głównych drogach. Jeżeli deweloper stworzył dla inwestycji stronę internetową, można obserwować większą niż dotychczas liczbę wejść.